خانه / اخبار ساری / افتتاح همزمان ۸ هزار طرح توسط صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشورمنصوری

افتتاح همزمان ۸ هزار طرح توسط صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشورمنصوری

معاون اجرایی رئیس جمهور : کسب و کار خرد پیش نیاز توسعه می باشد .محمدرضا حاتمی مدیر صندوق مازندران : اعطای ۴۱۰۰ فقره تسهیلات در دولت مردمی سیزدهم توسط صندوق مازندران

به گزارش روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید استان مازندران مراسم افتتاح همزمان ۸ هزار طرح توسط صندوق کارآفرینی امید در سراسر کشور بصورت برخط برگزار شد .
منصوری معاون رییس جمهوری در مراسم افتتاح این طرح ها که هم زمان در ۳۱ استان کشور اجرا شد، اظهار کرد: کار صندوق عین عدالت اجتماعی با توجه به تمامی مناطق و ظرفیت ها همراه است. وی افزود: راه حل اشتغال توجه به کسب و کارهای خرد است و یکی از برنامه های دولت سیزدهم، ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی است. منصوری با بیان اینکه اصابت به هدف در صندوق بسیار بالاست و انحراف منابع ندارد، تصریح کرد: کارکرد صندوق، اجتماعی است و توجه به صندوق کارآفرینی از اولویت های دولت مردمی سیزدهم می باشد. معاون رییس جمهوری ادامه داد:استانداران، صندوق را بانک نبینند. صندوق کاملا حاکمیتی است که در اختیار استانداران است و استانداران باید این مجموعه را مال خود بدانند و از ظرفیت آن در ایجاد اشتغال بهره ببرند. بر اساس این گزارش ، همچنین در راستای حمایت از اشتغال مازندران در ایام الله دهه فجر ۷۳۴ طرح مورد حمایت صندوق با مبلغی بالغ بر ۱۴۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که موجب اشتغال زایی برای بیش از ۱۳۰۰ نفر در استان گردیده است.
افتتاح طرح سورتینگ میر شعبان با اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی به عنوان یکی از طرح‌های نیمه تمام است که با حمایت صندوق و تکمیل ظرفیت جدید ضمن حفظ اشتغال قبل موجب اشتغال زایی برای ۱۰ نفر گردیده است .
دکتر محمد رضا حاتمی مدیر این صندوق در مازندران در حاشیه افتتاح همزمان این طرح ها در استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز بیش از ۴۱۰۰ فقره تسهیلات بالغ بر ۵۳۰۰ میلیارد ریال پرداخت گردیده با سرانه حداقل دو نفر بیش از ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده و نسبت به مدت مشابه در دولت قبل رشد ۵ برابری داشته است. وی همچنین افزود: از ابتدای دولت مردمی صندوق استان در بیش از ۷۰۰ روستا پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۲۹۸۰ میلیارد ریال داشته و مدل پرداخت در ۱۰۰ روستا در قالب هر روستا یک محصول روستای بدون بیکار و صندوق‌های خورد محلی بوده است این تسهیلات در زمینه‌های پرورش گل و گیاه گلخانه لیمو ترش صنایع دستی بوم گردی مصنوعات چوبی سفالگری تولید پوشاک نیشکر پرورش دام زنبور عسل بوده است. مدیر صندوق کارآفرینی امید مازندران همچنین افزود: در دولت مردمی با حمایت صندوق بیش از ۵۱۴ واحد اقتصادی غیر فعال نیمه تمام و نیمه فعال با مبلغی بالغ بر ۲۴۸۹ میلیارد ریال احیا و به چرخه تولید بازگشت.
وی در خصوص اهم برنامه‌های آتی و جاری صندوق کارآفرینی امید مازندران گفت : شناسایی و بررسی مزیت‌های روستایی در سطح استان (بیش از هزار روستا ) ، پیگیری حمایت از احیای واحدهای اقتصادی راکت و نیمه فعال با همکاری استانداری و دستگاه‌های اجرایی ، پیگیری و حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان به منظور انتقال فناوری به روستاها به طور مثال مدل روستای نوفن که تاکنون بیش از ۱۰ فقره طرح مورد شناسایی قرار گرفته و بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال طرح مصوب داشته است، نوسازی و تجهیز صنایع خرد و کوچک تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و احیای کسب و کارهای مولد مثل نوغانداری را شامل می شود.

گزارش خبری و تصویری: خلیل دردانه

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری آیین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی،فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج مازندران

برگزاری آئین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *