خانه / اخبار ساری / اعزام حدود ۱۰ هزار نفر از مساجد و محلات مازندران به راهیان نور /رونمایی از پوستر رسانه ای راهیان نور

اعزام حدود ۱۰ هزار نفر از مساجد و محلات مازندران به راهیان نور /رونمایی از پوستر رسانه ای راهیان نور

بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو و حدود ۷ تا ۱۰ هزار زائر از مساجد و محلات مازندران به راهیان نور ۱۴۰۱ اعزام خواهند .

به گزارش ساری فردا، سرهنگ عسگر مجیدی معاون هماهنگ کنده سپاه کربلا و مسئول راهیان نور مازندران در نشست خبری که به مناسبت اعزام راهیان نور مازندران ، در ستاد فرماندهی سپاه کربلا مازندران برگزار شد با تبریک اعیاد شعبانیه و پنجم اسفند میلاد حضرت امام حسین(ع) روز پاسدار و ششم اسفند میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز با اشاره به اینکه: هزار و ۷۰۰ دانش آموز دختر از چهارم بهمن به مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور اعزام و هزارو ۳۰۰ دانش آموز پسر نیز از ۳۰ بهمن اعزام شدند اظهار کرد: بیش لز ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو ۹ اسفند و حدود ۷ تا ۱۰ هزار زائر از مساجد و محلات اساان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد .

وی افزود : پیش بینی می شود ۷ تا ۱۰ هزار نفر از مساجد و محلات استان به صورت اعزام مردمی امسال از ۱۵ اسفند تا ۲ فروردین به راهیان نور اعزام شوند.

سرهنگ مجیدی با بیان اینکه: زائران راهیان نور بیمه شهدا هستند گفت : در صورتی که خانواده ها بخواهند با خودروی شخصی از مناطق عملیاتی بازدید کنند باید از سپاه شهرستان معرفی نامه داشته باشند تا امکانات تغذیه و اسکان آنها فراهم شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد : حدود ۲ میلیارد تومان برای تکمیل زیر ساخت ها و خدمات رسانی بهتر به زائران راهیان نور که پیش بینی می شود با توجه به ۲ سال شرایط کرونایی که پشت سر گذاشتیم بیشتر شود ، امسال هزینه شده است و نیز با هماهنگی سازمان حمل و نقل استان اتوبوس های بالاتر از سال ۹۰ و از نظر امنیتی نیز نیروی انتظامی همکاری می کند و با خیال آسوده زائران به راهیان نور اعزام می شوند و جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه : زائر اولی ها برای اعزام به راهیان نور امسال ، در اولویت هستند اظهار کرد: یادمان فکه، دهلاویه، طلائیه ،چزابه در نهر علقمه نیز به مناطق عملیاتی ، امسال برای بازدید زائران راهیان نور اضافه شده است.

این مسئول خاطر نشان کرد : ترویج فرهنگ ایثار،جهاد و شهادت، دفاع مقدس و راهیان نور، انقلاب ما را بیمه کردند و اجازه نمی دهند دنیای استکبار، ملت ما را از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دور کنند و حتی توانستیم انقلاب اسلامی را صادر کنیم و دشمنان از این بیشتر می ترسند تا جایکه احساس یاس و نا امیدی می کنند که چرا نقشه های شومشان بر علیه نظام نقش بر آب می شود.

وی با بیان اینکه : مازندرانی ها در عملیات های کربلای ۴ ،۵ و والفجر ۸ نقش مهمی داشتن ، افزود: یاد مان هفت تپه یادگار از خود گذشتگی ها و جان فشانی های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در قالب لشگر ۲۵ کربلا است و بیش از ۱۰۰ جوان مازندرانی در قالب این لشگر در این منطقه به مقام رفیع شهادت نائل آمدند و امروز هفت تپه میعاد گاه عاشقان است.

معاون هماهنگ کننده سپاه کربلا مازندران یادآور شد: هفت تبه تنها قرارگاه رزمندگان ۲۵ کربلا ( مازندران، گیلان و گلستان ) در ۸ سال دفاع مقدس بود که توسط رژیم بعثی عراق بمب باران شد در این منطقه رزمندگان دوره های آموزشی معنوی و کمال را می گذراندند و به عنوان لشگر خط شکن معروف شدند.

سرهنگ مجیدی با اشاره به اینکه : رسانه های مازندران در بخش ترویج گردشگری سیاحتی موفق بودند خاطر نشان کرد : رسانه ها باید گردشگری دفاع مقدس(جنگ) را هم ترویج دهند و با به تصویر کشیدن واقعیت و جان فشانی های رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ، نسل جدید را با شناخت واقعی از انقلاب و دستاوردهای انقلاب و نظام تربیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: زایران مازندرانی در خرمشهر و یادمان هفت تپه سال نو ۱۴۰۲ را تحویل خواهند کرد .

در پایان این مراسم از پوستر جشنواره رسانه راهیان نور رونمایی شد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برگزاری آیین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی،فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج مازندران

برگزاری آئین اختتامیه مرحله نهایی نخستین المپیاد ورزشی، فرهنگی و علمی پایگاه های مقاومت بسیج …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *