خانه / اخبار ساری / مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس محلی برای راهیان نور و تحول جوانان امروز و نسل های آینده

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس محلی برای راهیان نور و تحول جوانان امروز و نسل های آینده

مرکز فرهنگی و بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس کشور محلی برای راهیان نور و تحول جوانان امروز و نسل های آینده است.

به گزارش : ساری فردا، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت : مرکز فرهنگی و بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس ، کشور محلی برای راهیان نور و تحول جوانان امروز و نسل های آینده است.
وی: با اشاره به اینکه شیوع کرونا اعزام کاروان‌های راهیان نور را به مدت ۲ سال به تأخیر انداخت، بیان کرد : امسال آمادگی برای برگزاری راهیان نور داریم و بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از اول اسفند اعزام‌ها آغاز می شود.

سردار ملکی اظهار کرد: راهیان نور نوآوری و تحول آفرین است و با همکاری دستگاه‌های متولی این امر محقق خو اهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران: با اشاره به اجرای ۱۱۱ مأموریت توسط این اداره کل گفت : مازندران اولین استانی بود که صاحب انتشارات دفاع مقدس شد و نشر «سرو سرخ» را راه اندازی کردیم و سالانه ۶۰ عنوان کتاب تولید می‌ شود.

این مسئول به تولید فیلم دفاع مقدس، تولید موشن‌گرافی و نماهنگ و تولیدات فضای مجازی اشاره کرد و گفت : نقش استان مازندران در دفاع مقدس باید در قالب فیلم به نمایش درآید و در این راستا نیازمند همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد هستیم.

سردار ملکی: تدوین دانشنامه دفاع مقدس را از دیگر مأموریت‌های این اداره‌کل بیان کرد و افزود: از تعداد ۱۰۰۰ مدخل شناسایی شده، ۲۵۰ مقاله امسال توسط نویسندگان این حوزه آماده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران: با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۴۰۶ شهید گمنام در نقاط مختلف استان خاکسپاری شدند، و پیکر هشت شهید گمنام که امسال در مازندران خاک سپاری شدند ، گفت: سهمیه ۲۵ شهید گمنام را به نیت لشکر ۲۵ کربلای مازندران برای سال آینده گرفتیم که پیکر ۵ شهید در اوایل سال ۱۴۰۱ و ۲۰ شهید دیگر همزمان با ایام فاطمیه در استان تشییع خواهند شد.

وی : با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بزرگترین موزه دفاع مقدس در کشور محسوب می‌شود، به همکاری شهرداری ساری در تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در سفر رییس جمهور به استان برنامه بازدید از این مرکز پیش بینی شود.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در مازندران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، دبیر ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *