خانه / اخبار ساری / افتتاح کتابخانه مرکزی مازندران در سال ۱۴۰۲

افتتاح کتابخانه مرکزی مازندران در سال ۱۴۰۲

کتابخانه مرکزی مازندران در ساری سال آینده افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ساری فردا، آیین تکریم و معارفه مدیر کل های کتابخانه های عمومی استان مازندران با حضور سیدباقر میرعبداللهی، معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات و محمدعلی میرزایی، مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، چهره های علمی و ادبی استان، خیّرین، رؤسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها، کتابداران و اصحاب رسانه در سالن کانون پرورش فکری مازندران برگزار شد.

سید باقر میر عبداللهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این مراسم اظهار کرد : خانم مهدیان پور شناخت وثیق و کاملی از زیر و بم نهاد دارند و به پیگیری دقیق و این که ته کار را در می آورد معروف است و قاطعانه می گویم که ستاد تهران افتخار می کند که ایشان این مسئولیت سنگین را احراز کردند.

وی با اشاره به : آیه امانت در قرآن گفت: منظور از امانت پول و اموال مادی نیست بلکه منظور از امانت یک بحث مفهومی است و می تواند ولایت و علم و عمل باشد.

میر عبدالهی گفت : موقعیت های مادی که به ما سپرده یا از ما دریغ می شود می تواند مفهوم و موضوع این امانت ها باشد و باید امانت را به اهلش بسپاریم.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: پستی که مسئولان احراز می کنند حق الناس و امتحان الهی است و از طرف مردم مورد سوال قرار می گیرند و باید پاسخگو باشند و نمی توانند به اختیار خودشان هر کاری بکنند.

آرزو ولی پور مدیر کل سابق کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه: باید با مردم صادق و روراست باشیم بیان کرد : در طول این ۶ سال فعالیت های نهاد را همان روز به مردم به صورت انلاین گزارش کردیم و در این راستا همکاران نهاد بخصوص روابط عمومی، در خلق اتفاقات خوبی که افتاد ما را همراهی کردند.
.
وی اظهار کرد: در حوزه جهاد تبیین در بحث گام دوم انقلاب، جزو دستگاه هایی بودیم که منویات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، برای ما بسیار مورد اهمیت بود و در این حوزه بسیار تلاش کردیم.

ولیپور با تاکید بر اینکه: هر کدام از کتابخانه های عمومی در سطح استان یک قرارگاه فرهنگی است بیان کرد : قرارگاه های فرهنگی نباید بیکار و بی خاصیت و منفعل باشند.

مدیرکل سابق کتابخانه های عمومی مازندران گفت: کتابداران و روسای ادارات در شرایط سخت، مستقیم و میدانی و پای برهنه، در وسط کار بودند و بی وقفه تلاش کردند.

وی با اشاره به : موفقیت ها و رتبه های برتر نهاد کتابخانه های مازندران در جشنواره¬های کتابخوانی رضوی، جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب، جام باشگاه های کتابخوانی و اجرای طرح های متنوع فرهنگی در استان، آن را نشان از همدلی گروهی دانست.

ولیپور به نقش و اهمیت حرفه کتابداری اشاره و تاکید کرد: تمام توان خود را در حوزه ارتباطات استانی و برون استانی و رسانه ها و صدا و سیما به کار گرفتم تا کتابداران را بهتر و بیشتر معرفی کنم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران ،به حوزه ساخت و ساز ها اشاره و تاکید کرد: کتابخانه مرکزی استان به جای خوب رسید و یک شتاب می خواهد تا وعده ای که به مردم استان دادیم بعد از ۱۲ سال تحقق یاید .

وی با اشاره به اینکه : فرهنگ را از سیاست جدا و همه به فرهنگ کمک کنیم تاکید کرد: اگر فرهنگ کشور دچار مشکل شود، در حوزه عمرانی، سیاست، اقتصاد دچار تزلزل می شویم و اگر حوزه فرهنگ، در خیلی از جاها میدانی تر و وسیع تر ورود می کرد این همه مشکلات را در کشور نداشتیم.

سکینه خاتون مهدیان‌پور مدیر کل کتابخانه های مازندران در این مراسم گفت: در مدت تصدی این سمت تمام تلاشم را انجام می دهم تا در مسیری که در مدیریت قبلی ریل گذاری شد کارها را به نتیجه برسانم.

وی افزود: زمان مسئولیت مهم نیست ، بلکه مهم این است که تاثیرات لازم را در مجموعه داشته باشیم و وقتی به گذشته بر می گردیم وجدانمان راحت باشد ،بار مسوولیتی که به دوشمان بوده توانستیم انجام دهیم و قدمی را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداریم.

مدیر کل جدید کتابخانه های مازندران: با اشاره به این که یکی از سیاست های نهاد کتابخانه ها، پیگیری کتابخانه های مرکزی و کتابخانه های سیار است اظهار کرد: در روستاهایی که کتابخانه نداریم و امکان تاسیس کتابخانه نیست می توانیم از ظرفیت کتابخانه های سیار استفاده کنیم و کتابخانه مرکزی استان مازندران که فعالیت های خوبی تا کنون انجام شده و به جاهای خوبی رسیده است در سال آینده شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

در پایان این مراسم با قدردانی از تلاش ها و خدمات آرزو ولیپور، مدیرکل سابق و هادی امیری سرپرست این اداره کل، سکینه خاتون مهدیان پور به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی مازندران معرفی شد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

سه هزار و ۲۲۸ شعبه ثابت و سیار اخذ رای در مازندران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، دبیر ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه همه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *