خانه / اخبار ساری / گزیده بیانات آیت الله محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری – ۱۹آذر

گزیده بیانات آیت الله محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه ساری – ۱۹آذر

امام جمعه ساری: جذب پرستارانی که در اوج کرونا فعالیت داشتند تسهیل شود

عبادت، معرفت، امام‌شناسی و پرستاری حضرت زینب(س) که اوج پرستاری‌اش در همان شرایط بسیار سخت اسارت بود، بسیار با اهمیت است.
درود بر جامعه پرستاران که چنین الگو و نمونه‌ای دارند و در مسیر خدمتی ایشان قدم بر می دارند.

در کنار پرستارانی که در مراکز درمانی خدمت ارائه می‌کنند، سایر افرادی هم که سال های سال است از افراد مسن و یا از همسران، پدران و مادران و فرزندان و یا از معلولان نگهداری می کنند و اعضای خانواده را کنار نمی‌گذارند، آنان هم پرستار هستند که انصافا خدمت بزرگی ارائه می‌کنند.

در این حدود دو سال با توجه به شیوع ویروس کرونا کار پرستاران سخت شد و انصافا سنگ تمام گذاشتند و در حوزه سلامت، افسران خوبی بودند و دفاع کردند و جمع زیادی از این بزرگواران کادر درمانی به شهادت رسیدند.

به گرفتاری‌ها و مشکلات پرستاران باید مسئولان توجه کنند؛ به‌عنوان نمونه اگر وعده دادند که اگر بمانید و کمک کنید شما را جذب می‌کنیم، آنان را جذب کنند و مشکل شغلی و حقوق آنان را حل نمایند.

امروز سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی است، باتوجه به اهمیت فرهنگ از نظر مقام معظم رهبری؛ حتی اگر بخواهیم مشکلات اقتصادی را سامان دهیم باید به مساله فرهنگ توجه کنیم، به‌عنوان مثال اینکه بخواهند حوزه پزشکی را در چنگ خود داشته باشند، با اینکه معدل سرانه پزشک از جهانی کمتر است اجازه جذب بیشتر دانشجو را ندهند و… این کار پسندیده‌ای نیست.

اینکه کار در حوزه های پزشکی، فضایی، صنعت خودرو، فولاد، نهاده‌های دامی در مشت عده‌ای باشد درست نیست، این چه اخلاق و فرهنگی است که می‌خواهیم به جایی برسیم دوست داریم، اینها انحصاری در اختیار ما باشد و یا وقتی مدیر و کارمند مجموعه‌ای شدیم سعی می‌کنیم افراد خانواده را وارد ارگان کنیم که این فرهنگ درست و کار پسندیده ای نیست، باید بدانیم در حوزه مسائل اقتصادی این فرهنگ حرف اساسی را می‌زند.

امروز به‌عنوان روز جهانی حقوق بشر نامگذاری شده، به تعبیر س ر د ا ر. ش. س یکی از ویژگی‌های دنیای امروز این است؛ بزرگترین جنایت‌کارها، بزرگ‌ترین ادعاهای انسان‌دوستی را هم دارند و امروز دم از حقوق بشر می‌زنند، خودشان عامل جنایت علیه سایر ملت‌ها هستند و اینها نباید دیگر مدعی حقوق بشر باشند.

ملت ما این جنایت‌کاران را می‌شناسد که در راس همه آنان آمریکای ستمکار و استکبار جهانی است که جز مرگ با آمریکا حرف دیگری نداریم.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *