آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / گزارش تصویری شادپیمایی ویژه هفته مازندران

گزارش تصویری شادپیمایی ویژه هفته مازندران

در راستای معرفی استعدادهای گردشگری مرکز مازندران صورت گرفت ؛
نشست مدیران شهری ساری با پروفسور سرور بختی رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو

اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساری پیرامون معرفی سرمایه ها و جاذبه های گردشگری مرکز استان ، صبح امروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه ۱۴۰۰ در عمارت شهرداری میزبان پروفسور سرور بختی رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو بودند.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری در این نشست که با حضور پرویز شعبانی رئیس و شهرام ایرجی ، سید افشین راسخ ، علی عاشقان ، سید حسن احمدی و سید حسین یوسفی اعضای شورا ، جواد طالبی شهردار ، معاونان شهرداری و تعدادی از مدیران و کارشناسان گردشگری شهرستان و استان ، همزمان با آغاز هفته مازندران و در راستای رویداد بین المللی ۲۰۲۲ ساری – معرفی ساری بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) – برگزار شد ، پروفسور بختی با ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی و زیبای ساری و تشکر از میزبانی شایسته مردم و مدیران شهر ، عزم شورای شهر و شهرداری جهت معرفی هرچه بهتر استعدادهای گردشگری و ارتقاء جایگاه گردشگری ساری را ستود و گفت : معرفی ساری بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) نشانگر قابلیتهای فرهنگی ، تاریخی و تمدنی این شهر می باشد و این عنوان برازنده ساری است .
رئیس موسسه فرهنگی سازمان اکو در ادامه ضمن گرامیداشت هفته مازندران خاطر نشان کرد : مازندران جایگاه ویژه ای در تاریخ دارد و در منابع کهن فارسی همواره از این خطه به نیکی یاد شده است .
در این جلسه رئیس شورای اسلامی شهر ساری با گرامیداشت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و همچنین گرامیداشت هفته مازندران ، به پروفسور بختی خیرمقدم گفت و افزود : بسیار مشعوفیم فرصتی فراهم شد تا با حضور یکی از مقامات سازمان اکو پیرامون قابلیتهای فرهنگی و گردشگری شهر ساری سخن بگوئیم .
شعبانی به استعدادهای گردشگری ساری در بخش های طبیعی ، تاریخی و مذهبی اشاره کرد و تصریح نمود : بهترین شیوه معرفی جاذبه های گردشگری شهر ، دیدار از این جاذبه هاست و ما در خدمت جناب پروفسور بختی برای بازدید از ابنیه تاریخی و مراکز گردشگری شهر خواهیم بود .
وی با اشاره به تنوع اقلیم و آب و هوای ساری گفت : ساری با این ظرفیت ها و همچنین آداب و رسوم و آیین های بومی یکی از شهرهای شاخص کشور می باشد امیدواریم رویداد ۲۰۲۲ معرف این ظرفیت ها باشد .
سید حسین یوسفی رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ساری به نمایندگی از اعضای شورا در سخنانی نقش میراث فرهنگی را در ایجاد همبستگی ملت ها مهم برشمرد و ابراز امیدواری کرد رویداد ۲۰۲۲ به دور از مسائل سیاسی و اجتماعی برای کشورمان مثمر ثمر باشد .
وی تاکید کرد : از این فرصت باید برای معرفی ارزش های اجتماعی ، سنت ها ، آداب و رسوم مشترک و حتی ظرفیت های علمی و دانشگاهی استفاده کنیم .
یوسفی ظرفیت سازی فرهنگی را از مهم ترین موضوعاتی عنوان کرد که می تواند برای همکاری منطقه ای و بین المللی کشورها مدنظر قرار گیرد .
طالبی شهردار ساری و کلانتری معاون برنامه ریزی و هماهنگی مناطق شهردار نیز در این جلسه در خصوص اهمیت مقوله های فرهنگی ، ظرفیتهای گردشگری ساری ، ضرورت معرفی و شکوفاسازی استعدادهای موجود و اهتمام نهاد مدیریت شهری برای کمک به تحقق این منظور مطالبی را بیان نمودند.
گفتنی است اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از بخش های جنبی این نشست بود و سپس پروفسور بختی در معیت مدیران شهری از جاذبه های تاریخی و توریستی ساری دیدن کرد.

عکس:فاطمه کواکبیان

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *