آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / نخستین نشست “ساری شهر شورایی” در صحن شورای اسلامی

نخستین نشست “ساری شهر شورایی” در صحن شورای اسلامی

نخستین نشست “ساری شهر شورایی” در صحن شورای اسلامی مرکز استان با حضور ۴ عضو شورای اسلامی شهر برگزار شد.

مصطفی بابائی رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ساری در گفتگو با مهر با بیان اینکه پژوهش به عنوان حلقه مفقوده در دستیابی به توسعه پایدار محسوب می‌شود، افزود: با شروع مجلس یازدهم و پیام مقام معظم رهبری به آغاز فعالیت مجلس وتاکید بر اهتمام نمایندگان به امر پژوهش و بازیابی جایگاه مرکز پژوهش‌ها، اهمیت این مقوله در تصمیم گیری های کلان کشور بیش از پیش روشن شد.

وی افزود: بسیاری از کمبودها و کاستی‌های امروزه در تمامی سطوح کشور از عدم تصمیم گیری مناسب مسئولان در مواجهه با موضوعات به شمار می‌رود و هر چقدر دایره تصمیم گیری مدیران در مواجهه با مردم وسیع‌تر باشد به همان میزان خسارات ناشی از آن توسط مردم ملموس‌تر خواهد بود.

وی با اظهار اینکه شورای اسلامی شهرها نیز قطعاً شامل همین قاعده بوده و اهمیت توجه حقیقی به مشورت پذیری و استفاده از فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی در تصمیمات نمایندگان مردم در پارلمان شهری دو صد چندان است، ادامه داد: مردم باید توجه نمایندگان خود را به این موضوع جلب ومطالبه گری کنند که چه میزان از تصمیمات نمایندگانشان بر این پایه اتخاذ می‌شود و در مرحله اجرا مورد استفاده و کاربری قرار می‌گیرد.

بابایی تصریح کرد: نا گریزیم درب‌های پارلمان شهری را به سوی اندیشمندان، منتقدان، متفکران و صاحب نظران در عرصه مدیریت شهری بیش از پیش گشوده تا از این منظر با کسب نظرات کاربردی وعملیاتی به راهکارهای اثربخشی برای رسیدن به اهداف ترسیم شده دست یابیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ساری یادآور شد: این مرکز با تکیه بر همین عناصر، گام عملیاتی خود برای تحقق موارد اشاره شده را برداشته و با طراحی و برگزاری سلسله نشست‌هایی با نام «ساری شهر شورایی» و با شعار شنیدن و پاسخ گویی، مسیر تبادل نظرات فرهیختگان، صاحبنظران ومنتقدان در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری با اعضا شورا را تسهیل کرده است.

وی افزود: از آنجایی که اغلب نشست‌های هم اندیشی در سطوح مختلف کشور عموماً فاقد راهبردی مشخص و البته دستاورد ملموسی بوده است، اگر چنین نشست‌هایی صرفاً در حد یک دورهمی دوستانه باقی مانده وخروجی لازم برای مردم عزیز ساری را نداشته باشد بدون شک فاقد اثربخشی لازم بوده وگاها موجب یاس وسرخوردگی نیز خواهد شد.

وی گفت: همچنین آشنایی مدعوین حاضر در این سلسله نشست‌ها با دایره اختیارات شوراها و وضع کنونی ساری اعم از چالش‌ها و فرصت‌ها در حوزه مدیریت شهری از جمله اهداف است و بی شک گسترش مشارکت دادن مردم از پای صندوق‌های رأی تا مردمی شدن تصمیمات در شوراها به بازیابی جایگاه این نهاد مردمی کمک شایانی خواهد کرد.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *