آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / مسئول خدمات شهری سازمان عنوان کرد:به دنبال افزایش سطح خدمات هستیم / ۲۵۰ تن میانگین روزانه تولید زباله تر در ساری

مسئول خدمات شهری سازمان عنوان کرد:به دنبال افزایش سطح خدمات هستیم / ۲۵۰ تن میانگین روزانه تولید زباله تر در ساری

مسئول خدمات شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری از جمع‌آوری روزانه ۲۵۰ تن زباله در شهر ساری خبر داد.

به گزارش ساری فردا ، به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری ،حسن اصغری مسئول خدمات شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در گفتگویی میانگین روزانه تولید زباله تر در ساری را اعلام کرد و گفت: این میزان در نیمه نخست امسال به ۲۵۰ تن در روز رسیده است.
وی از برنامه ریزی یرای جمع آوری متظم زباله در سطح شهر ساری خبر داد و افزود: ما در سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری به دنبال افزایش سطح خدمات به شهر و شهروندان هستیم. در حال حاضر جمع‌آوری این حجم زباله در دو تا سه شیفت کاری در طول شبانه روز در حال انجام است.

مسئول خدمات شهری سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری اذعان کرد: نگاه و رویکردمان در بحث خدمات شهری و جمع آوری زباله های شهروندان این است که به دنبال افزایش سطح خدمات هستیم که از این طریق شاهد مشکلی در هیچ زمینه ای نباشیم.

اصغری با تاکید بر لزوم جمع‌آوری زباله از درب منازل، خاطرنشان کرد: اگر این امر محقق شود و مردم رأس یک ساعت مشخص زباله‌ها را خارج از منزل بگذارند، تنها در یک شیفت کاری، کار جمع‌آوری زباله‌های شهر انجام می‌شود و شاهد ناهماهنگی ها در جمع آوری زباله های شهری نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: همچنین با انجام این کار مخازن جمع‌آوری زباله برچیده شده و دیگر شاهد پدیده “زباله گردها” نخواهیم بود.

وی با توصیه به شهروندان در خصوص تفکیک زباله تر از خشک، خاطرنشان کرد: سازمان پسماند از نهادهایی است که به جدیت اجرای این قانون را پیگیر است و امیدواریم شهروندان در این امر سازمان را همراهی کنند.

اصغری با بیان اینکه جمع ‌آوری زباله ها از درب منازل و انتقال آن به مرکز دفن یکی از وظایف مصرح سازمان است و سالانه هزینه زیادی جهت تحقق این فرایند می شود، گفت: رعایت حقوق شهروندی امری ضروری است و نباید اجازه داد حمل و جابه‌جایی زباله توسط شهروندان صورت پذیرد، از این رو سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با تاکید شهردار محترم، با برنامه ریزی دقیق و منظم اقدام به جمع آوری و حمل زباله ها می نماید تا شهروندان مجبور به حمل آن به جایگاه ها و سطل های نصب شده در خیابان های اصلی نشوند.

وی با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ شهروندی و رعایت حقوق شهروندی، فرهنگ سازی مناسب در امر جمع آوری زباله ها را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: امید است شهروندان نیز با همکاری و تعامل مستمر با عوامل شهرداری در نگهداری هر چه بهتر شهر کوشا باشند.

اصغری در پایان یادآورشد: هم اکنون روزانه بیش از ۲۵۰ تن انواع زباله در ساری تولید می شود که حدود ۲۵ درصد آن زباله خشک است که با تفکیک اصولی میتوان حدود ۸ درصد از آن را مجددا وارد چرخه انتفاع اقتصادی نمود.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *