آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / شورای اداری شهرستان ساری باحضور نمایندگان مجلس

شورای اداری شهرستان ساری باحضور نمایندگان مجلس

شورای اداری شهرستان ساری باحضور نمایندگان مجلس در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی مرکز استان برگزار شد

زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی:

شفافیت مهم ترین ابزار مبارزه با فساد است

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی شفافیت را مهم ترین ابزار مبارزه با فساد دانست و افزود: ادارات و سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای برگزاری مناقصه و مزایده به دنبال دست های پشت صحنه نباشند

 به گزارش ایلنا،منصور علی  زارعی در جلسه شورای اداری شهرستان ساری کار جهادی را عامل پیشرفت و ترقی جامعه دانست و اظهار کرد: استان مازندران و مرکز این استان برای رسیدن به شرایط مطلوب و واقعی نیاز به کار جهادی دارد.

وی افزود: در زمان خدمت گذاری باید خدمت به مردم را در عمل ثابت کنیم و در جایگاه مسئولیتی که زودگذر است تمام توان خود را برای خدمت رسانی به مردم بکارگیری کنیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت و عدالت همانند نظام سیاسی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است،گفت:شعار جهش تولید با استفاده از نیروهای جهادی تحقق می یابد.

وی شفافیت را مهم ترین ابزار مبارزه با فساد دانست و افزود: ادارات و سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای برگزاری مناقصه و مزایده به دنبال دست های پشت صحنه نباشند.

زارعی افزود: رونق فضای کسب و کار نیاز به تلاش همه ی دستگاه های اجرایی است اگر حتی یک واحد تولیدی تعطیل شود ما مسئولیم،افزود: ۵۰۰ واحد صنعتی در شهرک صنعتی وجود دارد که تنها ۴۰ تا ۵۰ واحد فعالیت می کنند باید تلاش کنیم این واحدها به چرخه تولید برگردند.

رشد اقتصادی ساری منفی است

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص بهبود کسب و کار در کشور و استان منفی است،گفت: درساری نرخ بیکاری ۱۰ درصد است و رشد اقتصادی ساری حتما منفی است.

علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود  مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری شهرستان ساری گفت: به محض شکل‌گیری انقلاب اسلای فقهای بزرگ به فکر انتخاب نماینده مجلس افتادند در همان زمان به نوعی نقش مردم به عنوان ناظر در حاکمیت این مسؤولیت را به نمایندگان محول کردند.

وی افزود: ما قبول کردیم که این مسؤلیت سختی است، امروز ایران اسلامی نیازمند رعایت یک سری از شاخص‌ها است، اولین شاخص، وحدت است باید در راه بزرگان خود که خط قرمزهای زیادی را رعایت کردند تا نظام پابرجا باشد، با هرگونه مفاسد مبارزه کنیم‌.

نماینده مردم ساری و میاندورود  مجلس شورای اسلامی گفت: ما از بسیاری از آرمان‌ها عقبیم، بعضی وضعیت‌ها در حد و قواره کشور اسلامی نیست، رعایت شاخص‌های اقتصادی تأکید مقام رهبری است، تا زمانی که بین اقشار جامعه فاصله است چهره عدالت پررنگ نیست، رویکرد ما باید به سمت عدالت در همه حوزه ها باشد.

وی افزود: باید بپذیریم رشد اقتصادی نداشتیم، درصد بیکاری ما بالا است، باید در قالب تعامل جمعی به نتیجه برسیم، ارزیابی ما نشأت گرفته از امار و ارقام است، در شهرمان نرخ بیکاری ۱۰ درصد است و رشد اقتصادی ساری حتما منفی است.

بابایی کارنامی با بیان اینکه شاخص بهبود کسب و کار در کشور و استان منفی است، بخشی را دولت باید حل کند، درصد بیمه شدگان مراجعه کننده به مراکز درمانی پایین است و بیماران ما دغدعه هزینه‌های بیمارستانی را دارند افزود: این در شأن این مردم نیست،  این موارد ضعف است وضعیت بودجه در کشور خوب نیست.

بابایی کارنامی تأکید کرد: کشور ما دارای ظرفیت بالای مدیران و نیروهای توانمند است، در کشور هزار و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی داریم، در بازار سرمایه در بدترین شرایط کرونایی شاخص بورس ما ۳۸۰ درصد رشد داشت، ۱۲ میلیون میلیارد تومان در دولت دارایی داریم هیچ دولتی این دارایی را ندارد و  قرار است این دارایی به منابع پایدار تبدیل شود با این رویکرد ما وارد مجلس شدیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس ادامه داد: باید در همه حوزه‌ها حسن نیت داشته و شفاف عمل کنیم، ما دو نماینده به این نتیجه رسیدیم که کارهای مشترک انجام بدهیم، از اغاز دوران نمایندگی تاکنون ۱۲ نامه مشترک امضا کردیم که به نتیجه رسید.

وی به احداث جاده ارتباطی بین سنگ بن به لاجیم در شهر ساری اشاره کرد و گفت: درخواست به وزیر را به همراه آقای زارعی امضا کردیم و دستور وزیر را گرفتیم، خروجی خواهد داشت، در حوزه توریسم و گردشگری که ۵۵ درصد رشد اقتصادی استان ما ناشی از همین فعالیت‌ها است، باید بهتر عمل کنیم.

بابایی کارنامی افزود: جمعیت ثابت شهر ساری ۳ میلیون و ۶۰۹ هزار نفر است ولی جمعیت متغیر آن  ۷۲ میلیون نفر است، برنامه ریزی های ما باید بر اساس جمعیت متغیر باشد، مردم باید بپذیرند که درآمد از مسافران کسب می‌شود  ما میزبان مردم ۷۰ کشور جهان هستیم.

نماینده مردم ساری و میاندورود یادآور شد: متأسفانه  در جاده‌های مواصلاتی از لحاظ استاندارد مشکل داریم، شأنیت مردم ما تردد در این جاده‌ها نیست باید تلاش شود، در حوزه‌های فرهنگی هم نیازمند توجه مدیران هستیم، ما کار مدیران را رصد خواهیم کرد و تذکر خواهیم داد.

بابایی گفت: بهترین نوع مدیریت استفاده بهینه از منابع در شاخص‌های مختلف است که باید کارهای جدیدی صورت بگیرد، کارخانه‌های بزرگ ساری و میاندورود زیرساخت‌های فراوانی دارند  طرح توسعه باید ایجاد کنیم،  کارخانه دخانیات استان تنها  ۷ درصد سیگار مصرفی مردم را تأمین میکند، توجه به ایجاد طرح توسعه در این کارخانه ضرورت دارد،

وی اضافه کرد: مدیران شهرستانی و استانی مشکلات را جدی بگیرند، ما تا زنده هستیم در پای انقلاب خواهیم ماند‌، شهر و استان ما با پتانسل بالا در همه زمینه‌ها نیازمند طراحی برنامه‌هایی برای توسعه است.

بابایی کارنامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بانوان در جامعه گفت: زنان جامعه در معیشت و اقتصاد خانواده نقش موثری دارند بهره گیری از این پتانسیل ها ما را به نقطه مطلوب می رساند.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

برخورد شدید با اختلال گران بازار در نوروز و ماه مبارک رمضان در ساری / تشدید گشت های بازرسی و نظارت ، تمهیدات لازم برای تامین کالا های اساسی نوروز و ماه رمضان دیده شد.

نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان ساری با ریاست نوبخت فرماندار مرکز استان مازندران و با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *