آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / ساماندهی پسماندهای پر خطر بیمارستانی ساری

ساماندهی پسماندهای پر خطر بیمارستانی ساری

شهرداری ساری برای بی خطرسازی و ساماندهی پسماند های پر خطر بیمارستانی و مراکز درمانی با نظام پزشکی ساری تفاهم‌نامه امضا کردند.
به گزارش ساری فردا، در نشستی که با حضور عباس غفوری سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری و محمدابراهیمی ساروی رئیس هیئت‌مدیره نظام پزشکی ساری برگزار شد، بی خطرسازی و ساماندهی پسماندهای پزشکی مراکز بهداشتی به امضاء دو طرف رسید.

با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع مقرر شد، پزشکان و کادر درمان همکاری لازم درباره دفع زباله‌ها و پسماند عفونی و غیر عفونی داشته و نسبت به اجرای تفاهم‌نامه و قراردادهای دفع پسماندهای عفونی توجه بیشتری داشته باشند.

غفوری ،سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری: در این نشست بابیان اینکه زباله‌های بیمارستانی بسیار خطرناک است، اظهار کرد: چنانچه پسماندهای بیمارستانی یا پزشکی بدون ملاحظات ویژه امحا شوند، تمام مواد داروی، عفونی و میکروبی وارد خاک و با اولین بارندگی وارد آب‌های زیرزمینی می‌شود که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: دفع اصولی پسماندها به‌ویژه زباله‌های بیمارستانی همیشه از دغدغه‌های فعالان محیط‌زیست بوده، اما این مسئله در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا بیشتر از دغدغه زیست‌محیطی، به تهدید جدی سلامت شهروندان تبدیل‌شده است.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری ساری اظهار کرد : ارتقا کیفیت زندگی شهری و شهروندی امروز بالاترین هدف و برنامه شهرداری است.

محمد ابراهیمی، رئیس هیئت‌مدیره نظام پزشکی ساری: نیز در این نشست، استفاده از ظرفیت دو سازمان در ارتقای سلامت جامعه و سلامت شهروندان را مهم دانست و گفت : باهم افزایی و تعاملات بیشتر می‌توان در مسیر سلامت جامعه قدم برداشت.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده درصدد هستیم این همکاری مشترک را گسترش و به شهروندان خدماتی شایسته ارائه دهیم.

ابراهیمی : در این تفاهم‌نامه، همکاری، هدایت و تسهیل فرایند تدوین سیاست‌های سلامت‌محور مرتبط با سلامت شهروندان را تشریح کرد و گفت: در این زمینه با مجموعه مدیریت شهری همکاری خواهند کرد.

در این نشست، بر اهمیت بی‌خطر سازی پسماندهای ویژه بیمارستانی به‌جای سوزاندن آنها تأکید و راهکارهایی در باره بی‌خطر سازی و امحا زباله‌های عفونی مطرح شد و نیز تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با نظام پزشکی شهرستان ساری به امضا رسید.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *