آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / رزمی مازندران در بحران مدیریتی/ از تاخیر انتخابات تا مهندسی!

رزمی مازندران در بحران مدیریتی/ از تاخیر انتخابات تا مهندسی!

ورزش‌های رزمی یکی از آندسته از هیآت‌هایی است که جامعه آماری بالایی دارد و هر ساله علاقمندان زیادی در این رشته مشغول به فعالیت هستند. اما این رشته ورزشی همیشه با چالش و حواشی مدیریتی همراه بوده و در حال حاضر هم یکی دو سالی است که انتخابات این رشته پرطرفدار ورزشی با حاشیه های عجیبی همراه بوده است.

حاشیه‌های این رشته ورزشی در طول این سال‌ها کم نبوده و همیشه مجمع انتخاباتی پرحاشیه‌ای داشته است. به واسته‌ وسعت این رشته ورزشی و دارا بودن ورزشکاران و سبک‌های زیاد در ورزش‌های رزمی، این رشته همیشه در برگزاری انتخابات با حواشی فراوانی همراه است.

سال گذشته بود که کاندیدا نام‌نویسی کردند و قرار بود در سال ۱۳۹۹ تکلیف این هیٱت بزرگ ورزشی مشخص شود. اما ماه‌ها گذشت و خبری از برگزاری انتخابات نشد تا تنش‌ها در ورزش‌های رزمی مازندران بیشتر شود. تنش‌های خودساخته‌ای که با تاخیر در برگزاری مجمع بیشتر هم شد.

اما در سال ۱۴۰۰ مجدد فراخوان ثبت‌نام کاندیدا برای احراز پست ریاست هیٱت ورزش‌های رزمی صادر شد و مجدد کاندیدا نام‌نویسی کردند تا شاید سال ۱۴۰۰ پایان بلاتکلیفی رزمی کاران مازندرانی باشد. رشته رزمی که با دارا بودن سبک‌های مختلف، جامعه آماری بالایی را همراه خود دارد.

اما این مجمع پرحاشیه باز هم حاشیه ساز شد. جایی که کاندیدا به لیست ارائه شده توسط هیأت، برای مجمع انتخابات اعتراض کردند. روز سه‌شنبه ۱۱ آبان برخی از کاندیدا و ورزشکاران و مربیان رزمی استان در اداره‌کل ورزش و جوانان تجمع کردند و نسبت به مهندسی احتمالی انتخابات اعتراض کردند.

معترضان با نوشتن نامه‌ای اعتراض آمیز به سراغ مدیرکل ورزش و جوانان مازندران رفتند تا ثابت کنند تخلفی در لیست ارائه شده توسط فدراسیون صورت گرفته است. گویا لیستی که از مازندران به فدراسیون ارائه شده با تغییرات زیادی همراه بوده و تغییرات زیاد در لیست اعضای مجمع باعث شد تا کاندیدا اینگونه اعتراض خود را به گوش دستگاه ورزش برسانند.

از قرار معلوم، شنیده شده همسر یکی از کاندیدای هیأت ورزش‌های رزمی درون این هیأت حضور دارد و سمت مهمی نیز دارد و در خصوص چینش اعضای مجمع تغییراتی صورت گرفته که مورد اعتراض سایر کاندیدا قرار گرفته است.

داستان جایی جالب می‌شود که سرپرست فعلی هیات ورزش‌های رزمی برای مهندسی تر شدن انتخابات این هیات دست به تغییرات گسترده زده و علاوه بر انتصاب روسای جدید در شهرستان‌ها، سبک ها و انجمن‌های مختلف را نیز تغییر داده تا عملا خودش مهندسی انتخابات را با این حرکاتش‌ تایید کند.

حال با این تغییرات گسترده همه شرایط برای انتخاب کاندید مد نظر آقای سرپرست محیا شده و این وسط در اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران هم کسی نیست جلوی این تخلفات صورت گرفته را بگیرد.

اما در جدیدترین اقدام، هیات ورزش‌های رزمی که سخت در پی مهندسی انتخابات است، کار ناپخته‌ای انجام داد و دست به تخریب مهمترین رقیب خود در انتخابات زده است. یکی از سبک‌های‌‌ پرطرفدار که در طول این سالها بهترین عملکرد را در ورزش های رزمی داشت به واسطه حضور رئیسش بعنوان یکی از کاندیدای مهم انتخابات و رقیب اصلی بودن در این انتخابات برکنار شد تا با این حرکت هیات های ورزش‌های رزمی به هدف اصلی خودش و انتخاب بی دردسر کاندید مد نظر خودش برسد.

داستان جایی جالب می‌شود که چند ماه پیش، آقای سرپرست که گویا خودش هیچ اختیاری در این هیات ندارد، تمدید ابلاغ ریاست این سبک را به این کاندید داده بود اما گویا این موضوع زیاد به مزاق کاندید وابسته به هیات ورزش های رزمی خوش نیامد و شبانه و در حالی که اطلاعی داده نشد، رئیسی سابق عزل شد و شخصی جدید جایگزین وی شد تا شاید با این حرکت این کاندید که بخت بالایی دارد تخریب شود.

ورزش‌های رزمی با این سبک هدایت شدن حال و روز خوشی ندارد و دیگر سکوت برای اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه جایز نیست و لازم است تا دستگاه‌های نظارتی و اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران فکری به حال این حواشی و تخلفات ایجاد شده کنند تا هر چه زودتر ورزش های رزمی از بلاتکلیفی دو ساله نجات پیدا کند.

حال باید منتظر ماند و دید اداره کل ورزش و جوانان مازندران و فدراسیون ورزش‌های رزمی چه تصمیمی در خصوص آینده ورزش‌های رزمی مازندران خواهند گرفت.

عکس: فاطمه کواکبیان

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *