خانه / اخبار ساری / راه اندازی سامانه “شفافیت ” شهرداری ساری

راه اندازی سامانه “شفافیت ” شهرداری ساری

سامانه “شفافیت” شهرداری ساری تا دو هفته دیگر راه اندازی می شود و به بهره برداری می رسد.

به گزارش: ساری فردا، جواد طالبی شهردار مرکز استان ساری ، بابیان اینکه سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راهکار برای پیشگیری و نیز مقابله با فساد اداری، ایجاد سامانه شفافیت است، اظهار کرد: این سامانه از بروز هرگونه تبعیض، اجحاف و لابی‌گری جلوگیری خواهد کرد.

وی : با اشاره به اینکه در یک‌ سال گذشته، اقدامات فنی لازم برای ایجاد سامانه شفافیت توسط کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری انجام شده است، تاکید کرد: باید با نگاهی نو در کنار صداقت با شهروندان، بر بهره‌برداری هرچه سریع‌تر گزینه های متعدد این سامانه اقدام شود و نیز در ادامه باید درصدد توسعه محتوایی سامانه شفافیت باشیم تا در این مسیر جدید هیچ گونه فعالیتی برای مردم پنهان نماند.

جواد طالبی با بیان اینکه : شهرداری، یک سازمان کاملاً مردمی است و همه شهروندان ساروی حق‌دارند از هرگونه اتفاقی درزمینه مدیریت شهری باخبر باشند، گفت: سامانه شفافیت باهدف روشن‌سازی و ابهام‌زدایی عملکردها به‌ ویژه انواع قراردادهای حقوقی شهرداری ایجادشده است که به دنبال تحقق شفافیت، آگاه‌سازی مردم درزمینه پی‌ریزی شهر هوشمند نیز است.

شهر دار ساری: با اشاره به اینکه، یکی از مطالبات جدی و انتظارات شهروندان از ادارات، شفاف‌سازی عملکرد آنها است، خاطرنشان کرد: کارکردهای مجموعه مدیریت شهری ساری، شفاف بوده و بدون هیچ شبهه‌ای از طریق سامانه، در منظر عمومی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در این سامانه اطلاعاتی شامل: بودجه و عملکرد شهرداری، آخرین گزارش تفریغ، مناقصه و مزایده‌ها، لوایح و مصوبات شورای اسلامی شهر، قراردادها، اطلاعات سازمان‌ها و شرکت‌های طرف قرارداد، قوانین و مقررات شهرسازی، بسته‌های سرمایه‌گذاری، اطلاعات مدیران شهرداری و پروژه‌های مختلف شهر ، مواردی هستند که در دسترس شهروندان قرار خواهند گرفت .

طالبی: با بیان اینکه به‌زودی سامانه شفافیت به بهره‌برداری نهایی می‌رسد و شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی shafaf.sari.ir وارد این سامانه شوند، اظهار کرد: این سامانه نسخه شفابخش مدیریت شهری در تحقق شهر الکترونیک است، بدون تردید شفافیت پایه و اساس مدیریت شیشه‌‌ای است و راه‌اندازی این سامانه نه‌تنها دست کارچاق‌کن‌ها و واسطه‌ها را از منافع مردمی کوتاه می‌کند بلکه مسیر دسترسی شهروندان به امور اداری شهرداری را نیز آسان خواهد کرد.

این مسئول : با اشاره به اینکه شهرداری‌ها به دلیل ارتباط نزدیک با مسائل روزمره شهروندان و نیز حجم بالای فعالیت و ورود به طرح‌های کلان مالی، جزو مجموعه‌های آسیب‌پذیر به لحاظ ایجاد تخلفات هستند، گفت: سامانه شفافیت یکی از کارآمدترین روش‌ها برای مقابله با فساد، احیا و ارتقای سطح اعتماد متقابل مردم و شهرداری و قرار دادن شهرداری در اتاق شیشه‌ای از طریق ابزارهای الکترونیکی شفافیت است.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی  مازندران به مناسبت ۳۱ فروردین روز گندم و نان 

/نان حاصل تلاش فراوان بخش عظیمی از  نیروی کار کشور است  مدیرکل غله و خدمات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *