آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ساری انجام شد ؛ تصویب طرح ساماندهی ترافیک بلوار داراب هفتمین جلسه کمیسیون توسعه ، عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر ساری عصر شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ به ریاست شهرام ایرجی در تالار جلسات شورا تشکیل شد.

در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر ساری انجام شد ؛ تصویب طرح ساماندهی ترافیک بلوار داراب هفتمین جلسه کمیسیون توسعه ، عمران و خدمات شهری شورای اسلامی شهر ساری عصر شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ به ریاست شهرام ایرجی در تالار جلسات شورا تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه که سید ذوالفقار شریفی ، سید افشین راسخ و علی عاشقان اعضای کمیسیون عمران ، پرویز شعبانی و سید رحمان میرشجاعی اعضای میهمان ، سعیدی و حسینی معاونان فنی و شهرسازی شهردار ، ابوالقاسمی مدیرعامل سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری و فضل الله نژاد مسئول واحد تملکات شهرداری حضور داشتند ، رئیس کمیسیون عمران در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت : شورای اسلامی شهر در راستای وظیفه نظارتی خود بنا دارد با هدایت شهرداری و تصویب خط پروژه به اجرای اصولی و ضابطه مند طرحهای عمرانی در سطح شهر کمک کند .
ایرجی : ساماندهی ترافیک بلوار داراب ضروری است
شهرام ایرجی افزود : کمیسیونهای تخصصی که وظیفه مهندسی تصمیمات شورای شهر را بر عهده دارند می توانند بیشترین کمک را به تحقق این هدف بنمایند.
وی گفت : بر همین اساس در این جلسه دو طرح تعریض ورودی امامزاده یحیی در خیابان جمهوری اسلامی با تصویب خط پروژه و ساماندهی ترافیک بلوار داراب از طریق جابجایی بلوار در حد فاصل ۲۰ متری دوم تا ابتدای خیابان میرزازمانی و تعریض آن مطرح می باشد که همکاران می توانند نقطه نظرات خود را در مورد آنها بیان کنند.
راسخ : تعریف خط پروژه برای شهر و شهرداری کار مفیدی است
سید افشین راسخ تصویب خط پروژه برای شهر و شهرداری را کار مفیدی برشمرد و افزود : با این کار می توان پروژه را به مرور زمان اجرایی کرد .
عضو کمیسیون عمران شورای شهر ساری درباره ساماندهی ترافیک بلوار داراب نیز اظهار داشت : با توجه به راه اندازی پروژه پل تا پل قطعا تردد در این بلوار بیشتر خواهد شد و لذا جابجایی بلوار و تعریض آن ضروری است .
راسخ تاکید کرد : با اجرای این طرح شاهد تغییر مثبت در بلوار داراب خواهیم بود .
وی همچنین پیشنهاد کرد : جهت تعیین تکلیف ماشین آلات اسقاطی شهرداری جلسه ای مشترک با حضور مدیران ذیربط شهرداری تشکیل شود .
عاشقان : حلقه مفقوده بافت کهن ، نبود ایده شهرسازی است
علی عاشقان دیگر عضو کمیسیون عمران شورای شهر ساری گفت : اگر بنا بود خط پروژه تعریف کنیم نباید به ساخت و سازهای جدید مجوز می دادیم.
وی افزود : از حلقه های مفقوده در بافت کهن فقدان ایده شهرسازی و طرح توسعه می باشد .
عاشقان اظهار داشت : با توجه به وجود مغازه های سرقفلی در ورودی امامزاده یحیی ، تملک آنها برای شهرداری بسیار هزینه بر خواهد بود در حالیکه آورده ای هم برای شهر و شهرداری نخواهد داشت بنابراین بنده با اجرای طرح مذکور در این مقطع زمانی صد در صد مخالفم.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر ساری تصریح کرد : در بافت کهن متاسفانه بدون توجه به چشم انداز طرح توسعه ، ساخت و ساز انجام می شود و این امر در آینده ما را با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت.
وی در خصوص جابجایی بلوار داراب و تعریض آن نیز عنوان کرد : مهمترین مساله در این بلوار قرینه نبودن و عدم توازن دو طرف بلوار می باشد که با این طرح به نظرم توازن تا حدودی برقرار خواهد شد .
وی همچنین از معاون فنی شهرداری خواست درباره تعیین تکلیف مغازه های طبقه زیرین ساختمان سازمان مدیریت و مهندسی حمل و نقل و ترافیک و سازه نیمه کاره بازار ملا مجد الدین هرچه سریعتر اقدام شود .

شریفی : طرحهایی را مصوب می کنیم که به نفع مردم باشد
سید ذوالفقار شریفی نیز در رابطه با طرح تعریض ورودی امامزاده یحیی تاکید کرد : ابتدا باید هدف از اجرای طرح مشخص شود . بنده ۱۲ سال مسئول سد معبر شهرداری بودم و خیابانهای شهر را بخوبی می شناسم به نظرم این طرح اگرچه خوب است ولی ایرادهایی دارد .
عضو کمیسیون عمران شورای شهر ساری گفت : با اصل طرح که تعریف خط پروژه برای شهرداری است موافقم ولی با اجرای طرح تعریض ورودی امامزاده یحیی بدلیل مشکلاتی که ایجاد خواهد کرد ، مخالفم.
شریفی تاکید کرد : تلاش می کنیم هر طرحی که به نفع شهروندان می باشد را به تصویب برسانیم .
وی با بیان اینکه فضای سبز ویترین و پیشانی شهر است خواستار ساماندهی فضای سبز نقاط حاشیه ای از جمله زیر پل انتهای بلوار داراب شد .
شریفی همچنین از شهرداری خواست در خصوص تفکیک اراضی در شهر ، سیاستهای تشویقی برای مالکان اتخاذ نماید.

شعبانی : با مطالعه بیشتراز بروز چالش در اجرای طرحها جلوگیری کنیم
پرویز شعبانی در این جلسه پیرامون جابجایی بلوار داراب گفت : برای جلوگیری از بروز چالش های احتمالی بهتر است این طرح با مطالعه بیشتری اجرا شود .
وی پیشنهاد کرد : ورودی خیابان سعدی در بلوار داراب که قرار است یکطرفه شود بطور آزمایشی انجام گیرد تا اگر بار ترافیکی را کاهش داد ، نهایی شود .
رئیس شورای شهر ساری اعلام کرد : بحث تعیین تکلیف ماشین های اسقاطی شهرداری در جلسه علنی هفته آینده بررسی خواهد شد .

میرشجاعی :

اجرای نهضت آسفالت معیاری دارد یا سفارشی است ؟

سید رحمان میرشجاعی نیز با بیان اینکه در برخی کوچه ها با هزینه شخصی بیس ریزی شده ولی شهرداری هنوز اقدام به آسفالت نکرده است از معاون شهردار سوال کرد : نهضت آسفالت چگونه اولویت بندی می شود ، آیا معیار خاصی وجود دارد و یا بصورت سفارشی در نقاط مختلف شهر اجرا می گردد؟

میرشجاعی گفت : برای درک وضعیت اسف‌بار معابر برخی محله ها پیشنهاد میکنم به اتفاق مسئولان آسفالت شهرداری همراه زن و بچه هامان برویم منزلی در محله ای مثل آهی دشت کرایه کنیم و یک شب بمانیم ببینیم میتوانیم آن وضعیت ناهنجار و بوی تعفن را تحمل کنیم؟
چگونه این مناطق در اولویت قرار نگرفته اند و تاکنون اقدامی صورت نگرفته است؟

تصمیمات جلسه هفتم کمیسیون عمران
گفتنی است در این جلسه طرح جابجایی بلوار داراب تصویب گردید اما طرح تعریض ورودی امامزاده یحیی بدلیل اشکالاتی که داشته جهت بازنگری به شهرداری عودت داده شد .

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *