آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / دردسر های طلای کثیف و کم توجه ای مسئولان شهری

دردسر های طلای کثیف و کم توجه ای مسئولان شهری

انباشته شدن زباله در داخل شهرها و روستاها که به دلیل کم توجه ای مسئولان شهری,و روستایی است مشکلاتی برای همشهریان به وجود می آورد. به گزارش ساری فردا ،انباشته شدن شدن زباله (طلای کثیف)در یک مکان نامناسب در شهر و روستا و در نزدیکی اماکن مسکونی یا در مسیر رفت و آمد مردم مشکلاتی را به وجود می آورد که مسئولان شهری به ویژه شهرداری ها باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

متاسفانه چند روزی شاهد انباشته شدن زباله در میدان خزر ساری فاصله بین اداره کل پست مازندران با مسجد حضرت محمد رسول الله (ص) که مسیر پر رفت و آمد شهر در میدان خزر ساری به شمار می آید هستیم.

هر چند انباشته شدن زباله در هر نقطه از شهر که محل رفت و آمد شهروندان باشد چهره نازیبا به شهر می دهد و محلی برای جمع شدن حشراتی مانند مگس ،پشه و جوندگانی مانند موش و نیز گربه می شود و هر کدام از اینها می توانند بیماری های برای همشهریان به وجود آورند.

اما انباشته شدن زباله در نزدیکی مسجد که محل عبادت مردم و نیز در احادیث به رعایت نظافت بسیار سفارش شده و رعایت نظافت فردی و محل زندگی را نشانه ایمان می دانند، بسیار زشت تر است.

مسئولان شهری باید برای زیباتر شدن چهره شهر و نیز سلامت شهروندان ابتدا با مشوق های مردم را تشویق به تفکیک زباله از درب منزل کنند و سپس به جای اینکه زباله ها که به نام طلای کثیف آن را می شناسیم و ارزش اقتصادی نیز دارد با جمع آوری به موقع و تبدیل آن به محصولات جدید مانند: کود گیاهی که با جدا کردن زباله های تر مانند: باقی مانده مواد غذای، سبزی ها میوه جات و نیز تبدیل فلزات ،شیشه ، پلاستیک و کاغذ به محصولات جدید هم از انباشته شدن آنها در طبیعت جلوگیری می شود هم می توان اشتغال ایجاد کرد و نیز به عنوان طلای کثیف می توان از آن بهره اقتصادی برد.

شهروندان هم باید با تفکیک زباله ها از درب منزل کمک کنند تا شیرابه های کمتری تولید شود، که موجب آلوده شدن آب های زیر زمینی شده و سلامت آنها را به خطر می اندازد و بوی بد زباله نیز موجب آلودگی هوا و نیز مشکلات تنفسی می شود به ویژه در شرایط کرونایی، مسئولان شهری به نظافت و جمع آوری به موقع زباله و شهروندان نیز با به موقع گذاشتن زباله در درون سطل زباله در دار هم به زیبای ظاهری شهر و هم به کارگران شریف زحمتکش شهرداری کمک کنند تا شهری تمیز و زیبا و شهر وندانی سالم داشته باشیم.

انتهای پیام/گزارش: سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *