آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / جان باختن ۹۹ نفر غریق در مازندران

جان باختن ۹۹ نفر غریق در مازندران

۹۹ نفر سال ۹۹ در دریا ،رودخانه، استخر و…. مازندران غرق شدند و جان خود را از دست دادند.

به گزارش ساری فردا ، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران ، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت :۹۹ نفر از هموطنان سال گذشته غرق شدند که از این تعداد ۸۴، نفر مرد و بقیه زن بودند. که در دریا ، رودخانه ، استخر و کانال و…غرق شدند .

وی افزود : از این ۹۹ نفر غرق شده، ۵۵ نفر در دریا ، ۲۷ نفر در رودخانه ،۸ نفر دریاچه مصنوعی و سد ، ۳ نفر استخر شنا ، و ۲نفر کانال و استخر کشاورزی ، دریاچه طبیعی ، چاه و سایر مکان هر کدام یک نفر بودند.

دکتر علی عباسی: با بیان اینکه برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا ، رودخانه ها ، استخر و … آشنایی با فنون اولیه شنا و محدودیت ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی ترین آموزش ها قبل از شنا است اظهار کرد: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است،به دلیل اینکه شیرجه در آب های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد و نیز ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می دهد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران: بررسی دمای آب را نیز ضروی,دانست و افزود:در صورتی که مدت زیادی در آفتاب مانده اید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، که این کار از شوک دمایی پیشگیری می کند،
وی :توصیه کرد، به تدریج وارد آب شوید یا ابتدا گردنتان، بعد شکم و قفسه سینه را خیس کنید، تنها و در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید. در آب و موقع شنا شوخی های خطرناک نکنید.

عباسی از مردم خواست :پس از مصرف داروهایی که موجب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می شوند، شنا نکنند و به هیچ وجه تشت های آب و لگن ها و یا حوضچه های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنند، م نیز در حمام و حین استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت :توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید. یک سوم قربانی های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده اند.
و در صورت مواجه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کنید، برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرید و نیز از پشت به غریق نزدیک شوید و از او بخواهید تقلا نکند.

این مسیول افزود:پس از رساندن غریق به ساحل، سریع با اورژانس تماس بگیرید و مراقب شکستگی های گردن باشید که در بسیاری از موارد شیرجه زدن در آب‌های کم عمق به دلیل شکستگی گردن مرگ فرد را به دنبال دارد.

عباسی خاطرنشان کرد: بسیاری از رودخانه ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می شود، بنابراین توصیه می کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.
انتهای پیام /
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *