آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / تلاش نافرجام استانداران مازندران در برقراری پرواز ساری به آکتائو/ کم‌کاری یا اعمال نفوذ در وزارت‌ خارجه در برقراری پروازها

تلاش نافرجام استانداران مازندران در برقراری پرواز ساری به آکتائو/ کم‌کاری یا اعمال نفوذ در وزارت‌ خارجه در برقراری پروازها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا ، اسم آکتائو که در مازندران آورده می‌شود بحث برقراری پرواز این شهر به ساری و بالعکس در اذهان نقش می‌بندد، برقراری پروازی که تلاش برای آن حدود ۱۱ سال طول کشید و در نهایت هم به سرانجام نرسیده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آکتائو قزاقستان با احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران دیدار کرد،قطع به یقین یکی از مسائل مطرح شده در این نشست بحث پرواز ساری آکتائو بوده اما استانداری مازندران از این نشست تنها بحث  افزایش حضور فعالان اقتصادی  استان در قزاقستان و ارتباط بندری مازندران با این بندر  را مطرح کرده است.
با عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران که به دلیل فعالیت در اتاق بازرگانی مازندران باید پای ثابت این دیدارها باشد گفت‌وگویی انجام دادیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران پرسیدیم که آیا در دیدار استاندار مازندران با سفیر ایران در آکتائو بحث برقرار پرواز مطرح شده است،گفت: بنده در این جلسه به دلیل مشغله کاری حضور نداشتم.
وی با اعلام اینکه بعد از این دیدار سرکنسول ایران در آکتائو قزاقستان دیدار داشتم، افزود: در ارتباط با پرواز  ساری به آکتائو با استاندار صحبت کردند.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران اضافه کرد: ظاهرا پیگیری‌ها برای برقراری پرواز ادامه دارد، در حال حاضر پرواز به صورت ماهی یک بار از گلستان انجام می‌شود.
وی با اعلام اینکه پیگیری این موضوع را از طریق معاون اقتصادی وزیر امور خارجه را در دستور کار داریم، افزود: این درخواست به اطلاع سفیر قزاقستان هم رسیده و مقرر شد که اتفاق بیافتد.
مهاجر دلیل برقراری سریع‌تر پرواز گلستان به آکتائو وجود یک قزاق محله در این استان ذکر کرد و گفت: با وجود این ظرفیت نمی‌شد به این مسافرها اعلام کنند که برای حضور در قزاقستان از فرودگاه ساری اعزام شوند و حرف آنها در این زمینه منطقی بود.
وی اضافه کرد: ما هم بحث دیگری داریم که در استان مازندران پیگیری برای برقراری این پرواز دارای سابقه ۱۰ ساله است و توقع پرداخت هزینه‌ای از جانب دولت نداریم تنها موضوع و درخواست ما از دولت و سفارت قزاقستان صدور مجوز برای پرواز ساری به آکتائو است.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران در پاسخ به این سوال که آیا این دیدارها  در این فرصت زمانی و درست بعد از اینکه تلاش برای برقراری پرواز مازندران ناکام ماند تقریبا شبیه ضرب‌المثل نوش دارو بعد از مرگ سهراب است، اینگونه پاسخ داد: همیشه پرواز و ارتباط نقطه قوت برای توسعه صادرات و اگر زمینه‌ای برای ارتباط فراهم شود افراد و فعالان بازرگانی خودشان را آماده برقراری ارتباط اقتصادی می‌کنند.
وی ادامه داد: پرواز بسیار اثرگذار است و ما نزدیک ۱۱ سال پیگیر این پرواز هستیم، ما تلاش کردیم که این پرواز با ۶ میلیون تومان انجام شود اما در استان گلستان ۱۲ میلیون تومان هزینه در بر دارد و مراتب اعتراض خودمان را هم نسبت به این موضوع اعلام کردیم.
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: وزارت خارجه باید این موضوع را پیگیری کند،وزارت‌ خارجه ما نباید اجازه بدهد که سفیر قزاقستان درباره برقراری پروازها دخل و تصرفی داشته باشد، ولی به نظر می‌رسد اعمال نفوذی توسط سفارت قزاقستان انجام شده است و «اینکه رانتی پیشت این موضوع هست را شک نکنید.»
وی در پایان گفت: پیگیر این موضوع هستیم و پرواز ساری به آکتائو انجام می‌شود.
انتهای پیام/

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *