خانه / اخبار ساری / تجمع مردم ساری در محکومیت هتک حرمت پیامبر اسلام(ص)

تجمع مردم ساری در محکومیت هتک حرمت پیامبر اسلام(ص)

تجمع اعتراض آمیز مردم ساری در محکومیت توهین به مقدسات اسلام

جمعی از مردم و مسئولان ساری با تجمع در امامزاده یحیی (ع) این شهر نسبت به هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) و توهین به مقدسات اسلام در یک نشریه فرانسوی اعتراض و این اقدام را محکوم کردند.

به گزارش ایرنا ، در این تجمع که نماینده ولی فقیه در استان مازندران هم حضور داشت ، شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی هتک حرمت پیام اسلام (ص) در مجله شارلی ابدو را محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با مشت شعارهایی همچون ” فداک یا رسو ل الله ” ، ” لبیک یا محمد (ص) ” ، ” ای امت مسلمان بپاخیز بپاخیز – بهر دفاع اسلام بپاخیز بپاخیز ” خشم و نفرت خود را از اقدام دست اندرکاران مجله فرانسوی ابراز داشتند.

در پایان این تجمع هم بیانیه ای از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در پنج بند قرائت شد که با تکبیر مورد تایید حاضرین قرار گرفت.
در بخشی از بیانیه این شورا  آمده است: اقدام ضد دینی به جایگاه والای پیامبر اعظم اسلام (ص) که توهین به همه پیامبران آسمانی است بدون شک برای ایجاد اختلاف میان پیروان ادیان الهی و ضربه زدن به اصل دین مداری طراحی و اجرا شده است.
در این بیانیه تصریح شده است: رسول اکرم (ص) آخرین پیامبر آسمانی منادی عدالت و رحمت ، صلح و آزادی و روشن ترین راه هدایت بشری است که همواره در روح و جان مسلمین و سایر آزادگان جهان جاودانه است.
این بیانیه می افزاید: به طور قطع رفتار شنیع و گستاخانه نخواهد توانست مانعی در برابر موج گسترده بیداری اسلامی و یا در روند روز افزون اقبال مردم دنیا به این پیامبر اولی العزم کوچکترین خدشه ای وارد کند.

مسلمانان هوشیارانه عمل کنند 

نماینده ولی فقیه در استان مازندران هم در این مراسم با قدردانی از حضور مردم ، گفت : تردید و تاخیر مسلمانان جهان در محکوم کردن اهانت سنگین علیه مقدسات بویژه پیامبر اکرم (ص) و قرآن مجید اصلا پذیرفتنی نیست چرا که دشمنان همواره در صدد عادی کردن این توطئه ها هستند.

حجت اسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی افزود : وظیفه مهم مسلمانان علاوه بر حضور و محکوم کردن ، هوشیاری نسبت به حفظ و گسترش باورهای دینی و مذهبی است.

وی گفت: اگرچه دشمن هرگز نمی تواند نور خدا را خاموش کند ، اما دشمن با حربه تکرار توهین به مقدسات در صدد عادی سازی و کم کردن حساسیت های مسلمانان جهان اسلام است.

امام جمعه ساری افزود : همه باید همواره نسبت به عادی سازی جنایت های رژیم اسرائیل در فلسطین و جنایت آمریکا در دنیا هوشیار باشیم . غیرت دینی و حساسیت مسلمان به مذهب همواره مانع موفقیت توطئه ها دشمنان جهان اسلام بوده و است و برای تداوم این پیروزی ها باید منسجم تر عمل کنیم.

وی گفت : اقدام مجله شارلی ابدو به بهانه آزادی بیان بسیار مضحک و البته از شیطنت های رژیم صهیونیستی است . اگر آزادی بیان این همه مهم است ، چرا اجازه حتی سئوال کردن در مورد هلوکاست داده نمی شود؟.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود : بر اساس منویات مقام معظم رهبری ، منحرف کردن ذهن ملت های مسلمان جهان اسلام بویژه در کشورهای غرب آسیا  از نقشه های شوم دشمنان از جمله رژیم صهونیستی و آمریکا در این برهه از زمان است که باید هوشیارتر باشیم.

محمدی لائینی در عین حال نسبت به اهمیت اتحاد و حساسیت به مدهب و غیرت دینی در داخل کشور اشاره کرد و گفت: تا زمانی که ملت های جهان اسلام از جمله جمهوری اسلامی ایران نسبت به بی توجهی به مسایل دینی و مذهبی در داخل کشور غیرت نداشته و و حساس نباشند ، نمی توانیم این موضوع را در جهان اسلام یکپارچه حفظ کنیم.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *