آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان

بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران به مناسبت ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان

فتح سوسنگرد رویاهای دشمن را در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ نقش بر آب کرد.

به گزارش: ساری فردا، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، ، به مناسبت فرارسیدن ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد قهرمان بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: یکی از وقایع حماسی که با ویژگی‌های خاص خود، در روند جنگ تحمیلی و دفاع مقدس آثار و برکات تعیین کننده‌ای داشت «حماسه آزادسازی سوسنگرد»، پایتخت غیرت و مقاومت میهن، در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ است.

آزادسازی تاریخی سوسنگرد در حالی اتفاق افتاد که رژیم بعثی عراق با حمایت نظام‌های استکباری و وابسته به نظام سلطه اقدام به اشغال کشور ایران اسلامی کرده بود. با وجودی که عراق در معادلات نظامی خود هیچ‌گاه نمی‌توانست پیش بینی کند که با قدرت عظیم دفاعی ایران اسلامی روبرو می‌شود، اما در شرایطی که سوسنگرد محاصره شده بود و دشمن خواب‌ها و نقشه‌های شوم و شیطانی در سر می‌پروراند این رزمندگان اسلام بودند که یک تنه و تنها و متکی به قدرت ایمان و با اتکاء به خدای متعال این افتخار بزرگ را در تاریخ به نام خود ثبت و جاودانه کردند.

عملیات آزادسازی سوسنگرد با تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان نماینده حضرت امام (ره) و عزم و همت و اراده استوار شهید دکتر چمران و جانفشانی بهترین مردان خدا آغاز شد و لحظه‌های شیرین و به یادماندنی پیروزی با دستان پرتلاش رزمندگان غیور ایران اسلامی رقم خورد.

حماسه عظیم فتح سوسنگرد مسیر عزت بخشی پیروزی ملت ایران را در دفاع مقدس فراهم کرد و با این فتح بزرگ رؤیا‌های دشمن نقش بر آب شد.

استان مازندران از جمله استان‌هایی است که در محور سوسنگرد و در حماسه آزادسازی این شهر قهرمان نقش بی‌بدیلی ایفا کرد و رزمندگان این استان در گروه جنگ‌های نامنظم شهید چمران نیز پیشگام بودند و تقدیم قریب به ۴۰ شهید از جمله شهیدان «ناصر سلیمی» و «حسین بهرامی» گویای این فداکاری‌ها و رشادت‌هاست.

همچنین مازندران از خرداد ۱۳۶۱ متولی بحث بازسازی سوسنگرد شد و این مأموریت را با هدایت و سرپرستی نماینده محترم حضرت امام ره در استان مرحوم فقید حضرت آیت الله «هادی روحانی» و نیز مرحوم فقید حضرت آیت الله «نورالله طبرسی» و همکاری استانداری و نهاد‌های استانی و مردم مومن و انقلابی به مدت ۱۹ ماه به انجام رساند و جزو اولین استان‌هایی بود که این مأموریت را به اتمام رساند و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *