خانه / اخبار ساری / برگزاری نخستین جشنواره فانوس در مازندران

برگزاری نخستین جشنواره فانوس در مازندران

جشنواره هنری «فانوس» برای نخستین بار در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش ساری فردا: سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین دوره جشنواره تولیدات هنری ، فانوس در مازندران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره به خدمت گرفتن هنر برای ترویج فرهنگ جهاد و ایثار است.

وی افزود: انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس از دریچه و ابزار هنر در قالب‌های هنری فیلم، نقاشی، مستند، شعر و… در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

سردار ملکی: با بیان اینکه، این جشنواره در دو بخش اصلی و آزاد برگزار می‌شود، گفت: بخش اصلی جشنواره ویژه آثار هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که در سال ۱۳۹۹ تولید شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت: بخش آزاد شامل: تولیدات نمایشی، تجسمی، تلویزیونی و سینمایی و موسیقی و سرود است.

این مسیول: از تشکیل دبیرخانه استانی و سامانه این جشنواره در اواخر فروردین خبر داد و افزود : فراخوان جشنواره اول خرداد در قالب تیزر و پوستر در فضای مجازی، صدا و سیما و سطح ادارات و دستگاههای اجرایی منتشر شد.

سردار ملکی خاطر نشان کرد:در فراخوان اولیه مهلت ارسال آثار تا بیستم مرداد تعیین و با توجه به استقبال هنرمندان استان تا پایان این ماه تمدید شد.

وی:با بیان اینکه، کار بررسی آثار از اول شهریور آغاز و پس از آن داوری می شود افزود:نخستین دوره جشنواره ملی فانوس، سال ۹۶ به میزبانی این اداره‌کل در ساری برگزار شد و در این دوره از جشنواره، سپاه کربلای استان، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بسیج هنرمندان مشارکت داشتند و اختتامیه این دوره به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد.

این مسئول افزود: داوطلبان شرکت در جشنواره تا پایان ۳۱ مرداد نسبت به ثبت نام و بارگذاری در سامانه به نشانی الکترونیکی https://mazandaranhdm.ir اقدام و آثار با حجم بالا را به نشانی : ساری، بلوار دفاع مقدس (کمربندی شرقی)، روبروی بیمارستان شفا، مدیریت هنری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران افزود: نفرات اول هر بخش برای شرکت در پنجمین جشنواره ملی «فانوس» معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *