خانه / اخبار ساری / برگزاری نخستین جشنواره عذایی “کیی پلا” ویژه هفته مازندران در ساری

برگزاری نخستین جشنواره عذایی “کیی پلا” ویژه هفته مازندران در ساری

نخستین جشنواره با نام “کیی پلا ” به مناسبت گرامیداشت هفته مازندران در بوستان ولایت ساری ۱۸ تا ۱۹ آبان امسال برگزار می شود.

“کیی پلا” یکی از غذاهای خوشمزه ، مقوی و سنتی مازندران است که کدوی حلوایی را پوست کنده به اندازه یک یا دو بند انگشت خرد کرده و سپس پیاز را تفت داده و کدوهای خرد شده را به آن اضافه می کنند و کمی تفت داده و در لا به لای برنج پخته و آبکش شده می ریزند و با تخم مرغ نیمرو شده محلی در کره حیوانی و ماست محلی تازه، یکی از غذاهای مورد علاقه مازندرانی ها است.
کیی پلا ، بکی از نشان ها و نماد مازندرانی بودن است، تا جایی که یک ضرب المثل مازندرانی وجود دارد و برای مازندرانی هایی که فارسی صحبت می کنند بکار می رود.
در چنین مواقع می گویند(فارسی گپ زندی کیی پلا ره یاد نکان) در واقع کیی پلا یکی از نمادهای مازندران است. و علاوه بر اینکه یک غذای خوشمزه و مقوی است یکی از نشان های مازندرانی های اصیل است.

به گزارش: ساری فردا ، نخستین جشنواره غذایی با نام “کیی پلا” به مناسبت گرامیداشت هفته مازندران از ۱۸ تا ۱۹ آبان امسال با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در بوستان ولایت شهرستان ساری برگزار می شود.

این جشنواره که به همت سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری برگزار می شود، از ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۱۸ آبان آغاز و تا ساعت ۲۱ روز ۱۹ آبان ادامه دارد.

برگزاری موسیقی محلی، بازی های
بومی محلی، نمایش (تأتر ) ، مسابقات و سرگرمی و ایستگاه نقاشی کودکان و… از دیگر برنامه ها در کنار این جشنواره است.

آیین اختتامیه ویژه این جشنواره ، چهارشنبه ۱۹ آبان ساعت ۱۹ تا ۲۱ در بوستان ولایت ساری برگزار و از برگزیدگان این جشنواره قدر دانی می شود.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

جلسه هماهنگی پروژه اف  تی تی ایکس استان مازندران با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، جلسه هماهنگی پروژه اف تی تی ایکس استان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *