آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / آزادی ۱۶۶ زندانی جرائم غیر عمد و اهدا ۶ هزار بسته معیشتی به خانواده زندانیان مازندران

آزادی ۱۶۶ زندانی جرائم غیر عمد و اهدا ۶ هزار بسته معیشتی به خانواده زندانیان مازندران

۱۶۶ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد سال گذشته به همت خیران و سازمان بسیج حقوق دانان سپاه کربلا مازندران آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند .

به گزارش ساری فردا ، اسماعیل نادعلی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کربلا مازندران امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور عبدالمهدی حق شناس مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه کربلا مازندران برگزار شد، با
تبریک دهه کرامت و ولایت و با اشاره به نقش بسیج در همه ی عرصه های اجتماعی، فرهنگی، ،سیاسی و اقتصادی ۴۰ سال انفلاب اسلامی که هنوز در حال خدمت رسانی به آحاد مردم هستند اظهار کرد : بسیج تخصصی حقوق دانان با ارائه خدمات آموزشی و مشاوره حقوقی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی ، پرونده های کیفری ورودی و مراجعین به مراکز قضایی خواهند داشت و قدم های بزرگی می توانند بردارند.

وی با بیان اینکه ۱۶۶ زندانی جرائم غیر عمد سال گذشته به کمک خیران و این سازمان آزاد شدند و ۶ هزار سبد معیشتی در قالب کمک مومنانه به خانواده هایشان اهدا شد افزود : هرچند اقشار مختلف بسیج در زمینه های مختلف به مردم خدمات رسانی می می کنند و نیز در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیز نقش موثری داشتند اما از اواخر سال ۱۳۹۹ این فعالیت ها به صورت منسجم تر به سازمان بسیج حقوقدانان محول شد.

نادعلی با بیان اینکه: در سال ۱۴۰۰ به کمک خیران ۱۶۶ زندانی جرائم غیر عمد که ۲۰ میلیارد تومان هزینه آزادسازی آنها بود و ۱۸ میلیارد تومان آن با راه اندازی کانون های صلح و سازش و مصالحه تامین شد و تنها ۲ میلیارد تومان با کمک خیران به شاکیان آنها پرداخت شد. گفت: با امضای تفاهم نامه این سازمان با ستاد دیه و اداره کل زندان های استان در قالب طرح رهای و آزادی زندانیان غیر عمد می توانیم از ظرفیت های موجود بیشتر بهره مند شده و خدمات‌رسانی به زندانیان جرائم غیر عمد و خانواده هایشان مطلوب تر انجام شود.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کربلا مازندران اظهار کرد: فعال کردن مراکز صلح و سازش در استان برای مصالحه بیشتر با شاکیان زندانیان غیر عمد یکی از مهم ترین و موثر ترین فعالیت های سازمان بسیج حقوقدانان سپاه کربلا استان بوده است.

وی افزود: طرح هر مسجد یک حقوقدان در راستای احیا فرهنگ مهدوی ، با هدف کاهش پرونده های قضایی و کاهش آسیب های اجتماعی، شناسایی حقوق یاران انقلابی که به زودی معرفی خواهیم کرد به ۲۲ کانون در شهرستان ها، انعقاد تفاهم نامه با کانون قضات و وکلا و کانون داوری حقوق دان ها مجموعه قضات برای معاضدت قضایی ، انعقاد تفاهم نامه با معاونت اجتماعی ، پیشگیری و قضایی دادگستری مازندران میز خدمت مشاوره در دادسراها، زندان ها، دادسرا ها ،نماز جمعه ها، مراکز عمومی ، بوستان ها ،مساجد و … برگزاری برنامه ها و نشست حقوقی برای ،حقوق زنان و امنیت آنها با کمک بسیج جامعه زنان ،
فعالیت در فضای مجازی و نقش مهمی که فضای مجازی دارد برای افزایش آگاهی حقوقی مردم و کاهش آسیب های اجتماعی،
راه اندازی کانون حقوقدان های بانوان. آسیب شناسی و آموزش حقوقی دانش آموزان و دانشجویان برای کاهش خشونت های رفتاری در این قشر تاثیر گذار جامعه، برگزاری اردوی جهادی برای ارائه خدمات حقوقی در مناطق محروم، نشست تخصصی با بسیج ادارات و کارمندان در ادارات به ویژه اصناف بازار با موضوع فقه بازار که بسیار ضروری است،
برگزاری کارگاه های آموزشی برای دختران و آشنائی آنها با حقوق و تکالیفشان با همکاری بسیج جامعه زنان و نیز ایجاد اشتغال برای زندانیان آزاد شده و …. از دیگر برنامه های این سازمان است .
هم استانی های عزیز می توانند کمک های خود را برای مشارکت در طرح رهایی و آزادی زندانیان غیر عمد و خانواده هاشان به شماره کارت، ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۱۶۲۳۷۱ و شماره حساب: ۳۱۰۱۰۲۸۷۵۲۰۰۹ گروه جهادی میثاق و بصیرت سازمان بسیج حقوقدانان استان واریز کنند.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *