خانه / اخبار ساری / آزادگان آینه مقاومت و استقامت

آزادگان آینه مقاومت و استقامت

مقاومت و استقامت آزادگان را باید به عنوان کلاس درس بدانیم و به نسل‌های امروز و آینده منتقل کنیم.

به گزارش ساری فردا، سردار عبدالله ملکی ، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش و نیز گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ایران گفت: ۲۶ مرداد آغازین روز آزادی اسرای دربند زندان‌های بعثی عراق به نام روز آزادگان نامگذاری شد.

وی افزود: رژیم بعثی‌ عراق از اوائل جنگ و قبل از آن تعدادی از مردم عادی ما اعم از زنان، مردان و نیروهای نظامی بویژه ارتش و سپاه و نیروهای بسیجی را به اسارت گرفته بودند اما ما این قدرت را داشتیم و از بعثی‌ها در عملیاتهای مختلف اسیر گرفتیم.

سردار ملکی: با اشاره به شکنجه‌هایی که آزادگان در زندان‌های بعثی عراق دیدند، از آنان به عنوان گل های مقاومت و صبوری و ایثار یاد و اظهار کرد: آزادگان با تفکر، بینش و رفتار انقلابی در اردوگاه‌های دشمن علاوه بر اینکه آزاده بودند، از تفکر امام (ره) پاسداری می‌کردند و به آن می‌پرداختند و موجب تغییر رفتار زندانبان‌های بعثی می‌شدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت : آزادگان با تحمل سختی‌های مکانی و فشارهای روحی و جسمی، ایستادگی و مقاومت کردند و در بند دشمن از خود ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها به نمایش گذاشتند.

این مسئول :با بیان اینکه این تفکر، مقاومت و استقامت آزادگان را باید به عنوان کلاس درس بدانیم و به نسل‌های امروز و آینده منتقل کنیم، گفت: این حماسه‌ها باید در سینه تاریخ ایران اسلامی برای همیشه ثبت شود که ایرانی در اسارت دشمن اسیر نیست و باید در زندان دشمنان هم آزاده باشد.

سردار ملکی : با بیان اینکه آزادگان در اسارت آزاده بودند و باید فرهنگ ارزشی آزادگان را پاس بداریم، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه برای ترویج این فرهنگ تلاش و آن را به آیندگان منتقل کنند و در حفظ این ارزش‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی:با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۳۰۰ آزاده مازندرانی هم مدال افتخار آزادگی و هم جانبازی را دارند، اظهار کرد: این اداره‌کل از سال گذشته در بحث جمع آوری خاطرات آزادگان بطور انسجام یافته و سازماندهی شده ورود پیدا کرد و تاکنون بیش از ۳۰۰ ساعت مصاحبه جمع آوری ، که بخشی از آن تبدیل به کتاب شد.

وی از آزادگان خواست خاطرات خود را در اختیار این اداره‌کل قرار دهند تا با ثبت آن در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برای آیندگان به یادگار بماند.

انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *