آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / کشاورزی مازندران در مسیر توسعه

کشاورزی مازندران در مسیر توسعه

بازدید معاونین وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از باغات مرکبات و سورتینگ های ساری و میاندورود با همراهی دکتر بابایی کارنامی و حاجی زارعی، نمایندگان ساری و میاندورود

به گزارش روابط عمومی دکتر بابایی کارنامی، این بازدید در تاریخ ۱۷ آذر و با حضور معاون بازرگانی و معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، عضو کمیسیون کشاورزی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، نمایندگان مردم شریف ساری و میاندورود و سایر مدیران استانی و شهرستانی انجام شد.

در این سفر یک روزه از باغات و سورتینگ دیمطوران در ساری، سورتینگ مرکبات بادله در میاندورود و همچنین بخشی از باغات مرکبات نکا بازدید شد و روند تولید، برداشت، پردازش، فروش و چگونگی عرضه به بازار و صادرات این محصولات مورد بررسی قرار گرفت. همچنین پس از این بازدید جهت تصمیم گیری و برنامه ریزی برای رفع مشکلات این حوزه جلسه ای در استانداری مازندران با حضور استاندار محترم برگزار شد‌.

دکتر بابایی کارنامی در این جلسه با اشاره به اینکه تنظیم بازار همه ساله در دستور کار دولت ها قرار میگیرد اما عملا اتفاقی نمیوفتد.

نماینده ساری و میاندورد همچنین به مشوق های صادراتی اشاره کرد و افزود: ما این مشوق ها را بخصوص در بحث مرکبات به نفع استان های شمالی رقم نمیزنیم که لازم است برنامه ریزی مناسبی در این مورد صورت گیرد.

دکتر بابایی کارنامی به پرداخت تحصیلات بانک محور اشاره کرد و افزود: با نرخ ۲۷ درصد شبکه توزیع واقعا نمیشود توقع داشت در ساختار اقتصادی امروز کشور با این نرخ و با بروکراسی هایی که در سیستم بانکی وجود دارد به نفع تولید کننده عمل کرد.

نماینده ساری و میاندورود نکته مهم دیگر را خود کشاورز خواند و افزود: ما در بازدید ها کمتر به کشاورز پرداختیم؛ کشاورز حلقه اول زنجیره تولید و توزیع است و اگر سیاست های تنظیم بازار ۴ ماه زودتر ابلاغ میشد کشاورز تکلیف خودش را میدانست. بنابراین باید از کشاورزان حمایت های لازم صورت بگیرد.

دکتر بابایی کارنامی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به بازدید امروز و پیگیری های همه مسئولین این مشکلات مرتفع گردد.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *