آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / کسری کالای اساسی در مازندران نداریم/ هیات های مذهبی برای دریافت کالا های مورد نیاز ماه های محرم و صفر مراجعه کنند .

کسری کالای اساسی در مازندران نداریم/ هیات های مذهبی برای دریافت کالا های مورد نیاز ماه های محرم و صفر مراجعه کنند .

به گزارش ساری فردا، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست امنیت غذایی این سازمان اظهار کرد: مردم نگران کمبود کالا های اساسی نباشند و با توجه به فصل تابستان و حضور مسافران فراوان در استان، همه ی تلاش را برای حفظ آرامش بازار، تامین اقلام اساسی و امنیت غذایی کشور می کنیم .

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی کارنامه خوبی پس از آزادسازی قیمت ارز داشته است هرچند کاستی هایی در این زمینه وجود داشته و دارد اما در مجموع اقدامات انجام شده قابل قبول است.

عنایتی با اشاره به اینکه: تاکنون حدود ۸۱ هزارتن گندم در مازندران و ۵.۹ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است، گفت: کنترل و حضور در بازار برای بازرسی و نظارت امور مورد تاکید است تا زمانی که مشکلات موجود رفع شده و مردم رضایت داشته باشند ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ تن مرغ، هزار و ۲۰۰ تن شکر، ۲۰۰ تن گوشت قرمز و ۲ هزار تن برنج برای ماه محرم به استان مازندران تخصیص داده شد و هیات های مذهبی می توانند برای استفاده از این سهمیه اقدام کنند.

وی افزود: ۶۵ درصد نانوایی های استان مجهز به کارتخوان هوشمند شدند و بقیه هم به زودی مجهز به دستگاه کارت خوان می شوند.

عنایتی اظهار کرد: هرچند در مقطعی با افزایش قیمت تخم مرغ در مازندران مواجه بودیم اما تلاشمان بر این است با وارد کردن تخم مرغ به استان قیمت ها را متناسب و متعادل کنیم.

این مسئول گفت: در تامین گوشت مرغ مشکل نداریم و تولید به اندازه کافی انجام می شود هرچند مرغداران با مشکلاتی مواجه هستند و گلایه مندی هایی در این خصوص وجود دارد که قابل پیگیری و بررسی است‌.

وی : با اشاره به اینکه ، وضعیت جوجه ریزی در ۴ ماه نخست امسال قابل قبول بوده و نشان از افزایش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان دارد خاطرنشان کرد: پشتیبانی امور دام بخشی از مرغ مازاد را ذخیره سازی کرد تا از رکود بازار جلوگیری کرده و در زمان لازم در استان توزیع شود.

عنایتی گفت: سهمیه کالاهای اساسی که برای ماه محرم و صفر در استان مازندران در نظر گرفته شد با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تا لحظه ای که وظیفه مندی در حوزه تنظیم بازار داریم، به طور مطلوب فعالیت ها را انجام خواهیم داد و پیگیر نظارت در سطح بازار خواهیم بود.

وی افزود: کسری کالا در بازار وجود ندارد و کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی در این خصوص نداریم.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *