خانه / اخبار ساری / کسری کالای اساسی در مازندران نداریم/ هیات های مذهبی برای دریافت کالا های مورد نیاز ماه های محرم و صفر مراجعه کنند .

کسری کالای اساسی در مازندران نداریم/ هیات های مذهبی برای دریافت کالا های مورد نیاز ماه های محرم و صفر مراجعه کنند .

به گزارش ساری فردا، حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست امنیت غذایی این سازمان اظهار کرد: مردم نگران کمبود کالا های اساسی نباشند و با توجه به فصل تابستان و حضور مسافران فراوان در استان، همه ی تلاش را برای حفظ آرامش بازار، تامین اقلام اساسی و امنیت غذایی کشور می کنیم .

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی کارنامه خوبی پس از آزادسازی قیمت ارز داشته است هرچند کاستی هایی در این زمینه وجود داشته و دارد اما در مجموع اقدامات انجام شده قابل قبول است.

عنایتی با اشاره به اینکه: تاکنون حدود ۸۱ هزارتن گندم در مازندران و ۵.۹ میلیون تن گندم در کشور خریداری شده است، گفت: کنترل و حضور در بازار برای بازرسی و نظارت امور مورد تاکید است تا زمانی که مشکلات موجود رفع شده و مردم رضایت داشته باشند ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: هزار و ۲۰۰ تن مرغ، هزار و ۲۰۰ تن شکر، ۲۰۰ تن گوشت قرمز و ۲ هزار تن برنج برای ماه محرم به استان مازندران تخصیص داده شد و هیات های مذهبی می توانند برای استفاده از این سهمیه اقدام کنند.

وی افزود: ۶۵ درصد نانوایی های استان مجهز به کارتخوان هوشمند شدند و بقیه هم به زودی مجهز به دستگاه کارت خوان می شوند.

عنایتی اظهار کرد: هرچند در مقطعی با افزایش قیمت تخم مرغ در مازندران مواجه بودیم اما تلاشمان بر این است با وارد کردن تخم مرغ به استان قیمت ها را متناسب و متعادل کنیم.

این مسئول گفت: در تامین گوشت مرغ مشکل نداریم و تولید به اندازه کافی انجام می شود هرچند مرغداران با مشکلاتی مواجه هستند و گلایه مندی هایی در این خصوص وجود دارد که قابل پیگیری و بررسی است‌.

وی : با اشاره به اینکه ، وضعیت جوجه ریزی در ۴ ماه نخست امسال قابل قبول بوده و نشان از افزایش جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان دارد خاطرنشان کرد: پشتیبانی امور دام بخشی از مرغ مازاد را ذخیره سازی کرد تا از رکود بازار جلوگیری کرده و در زمان لازم در استان توزیع شود.

عنایتی گفت: سهمیه کالاهای اساسی که برای ماه محرم و صفر در استان مازندران در نظر گرفته شد با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: تا لحظه ای که وظیفه مندی در حوزه تنظیم بازار داریم، به طور مطلوب فعالیت ها را انجام خواهیم داد و پیگیر نظارت در سطح بازار خواهیم بود.

وی افزود: کسری کالا در بازار وجود ندارد و کالاهای اساسی به اندازه کافی وجود دارد و نگرانی در این خصوص نداریم.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *