خانه / اخبار ساری / در سیزدهمین جلسه شورای شهر ساری مطرح شد :

در سیزدهمین جلسه شورای شهر ساری مطرح شد :

تدوین و اجرای طرح جامع ترافیک در ساری ضروری است
سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری در دوره ششم عصر روز دوشنبه اول آذرماه ۱۴۰۰ با حضور شهردار و رئیس راهنمایی و رانندگی و با دستور کار تبادل نظر پیرامون مشکلات ترافیکی شهر تشکیل شد .
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه که تعدادی از خبرنگاران رسانه های گروهی نیز حضور داشتند ابتدا شهرام ایرجی به عنوان ناطق قبل از دستور سخنانی ایراد کرد ( که بطور مجزا منعکس می شود ) و سپس رئیس شورا ضمن گرامیداشت هفته بسیج یادآور شد : عظمت اهداف انقلاب و گستردگی توطئه ها و دسیسه های دشمنان ایجاب میکرد برای صیانت از انقلاب اسلامی و ارزشها و اهداف آن در برابر شبیخون ابرقدرتها ، یک نیروی دفاعی مطمئن و همیشه آماده تدارک دیده شود . بنابراین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بین مردم حرکتی خودجوش جهت حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب و پیروزی بزرگی که نصیب امت اسلامی شده بود ، بوجود آمد .
پرویز شعبانی افزود : این حرکتها که با رویدادهایی همچون تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و حمله نظامی به طبس ، حصر اقتصادی ، ترور شخصیتها ، کودتا و حرکتهای مذبوحانه گروهکها ، ساختاری بهتر و محکم ترپیدا کرده بود ، با صدور فرمان معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره الشریف مبنی بر تشکیل ارتش بیست میلیونی در تاریخ پنجم آذر ۱۳۵۸ ، سرعت و رسمیت پیدا نموده و تحت عنوان بسیج مردمی انسجام یافت .
وی خاطر نشان کرد : بنابراین بسیج به عنوان یک نهاد اجتماعی با هدف پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی بوجود آمد و در تمام سالهای پس از پیروزی انقلاب در نقش یک بازوی توانمند برای تقویت بنیه دفاعی کشور از طریق همکاری با نیروهای مسلح و همچنین کمک به مردم در هنگام بروز بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه ظاهر شده است .
رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در باره عظمت بسیج ، گفت : معظم له فرمودند ؛ شاید بتوان گفت که بسیج بزرگ‌ترین شبکه‌ی فرهنگی و اجتماعی و نظامی در همه‌ی دنیا است . این حقیقت زیبا و مجسّم، از متن مردم جوشید. تشکیل بسیج، مصداق تام و تمام تبدیل تهدید به فرصت بود .
وی به همه بسیجیان پرتلاش خدا قوت گفت و با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای بسیجی ابراز امیدواری کرد : این شجره طیبه هر روز تناور تر و پر ثمر تر شود.

ترافیک ساری را با تشریک مساعی کاهش دهیم
شعبانی در ادامه ضمن خیر مقدم به سرهنگ امیری رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ساری که میهمان جلسه بود خاطر نشان کرد : امروزه ترافیک درون شهری از معضلات بسیاری از شهرها از جمله ساری است . در واقع استفاده از خودرو بجای تسهیل عملکرد شهری ، مشکل آفرین شده است. در ترافیک سه عامل انسان ، راه و وسیله نقلیه دخیل هستند و هر یک از این عوامل اگر درست عمل نکند ، عبور و مرور مختل خواهد شد.
وی گفت : ترافیک علاوه بر مشکلات زیست‌محیطی ، باعث خستگی ، فشار روانی و اتلاف وقت و انرژی شهروندان میشود و چاره کار ، روان سازی ترافیک از طریق آموزش عامل انسانی ، اصلاح و توسعه راه و ساماندهی وسایل نقلیه می‌باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر ساری اظهار داشت : در این راستا نهاد مدیریت شهری و راهنمایی و رانندگی هریک وظایفی برعهده دارند اما برای فائق آمدن بر مشکل ترافیک باید یک هماهنگی بین دستگاهی و تشریک مساعی بین نهادهای مسئول شکل بگیرد و به نظرم در گام نخست باید جهت تدوین یک طرح جامع ترافیکی همکاری و هم افزایی کنیم.
وی یادآور شد : این طرح از دوره چهارم شورا در دستور کار قرار گرفت اما اجرایی نشد لذا از آقای شهردار میخواهیم آنرا به جد پیگیری کند .
شعبانی تاکید کرد : تصادفات بعنوان یکی از پیامدهای ترافیک ، خسارات جانی و مالی به شهروندان وارد می سازد بنابراین تمام تلاش مدیران شهری باید مصروف کاهش تصادفات شود و اگر قصوری از سوی مدیریت شهری صورت گیرد باید پاسخگو باشیم .
وی یادآور شد : بنده سی سال در نیروی انتظامی خدمت کردم و میدانم که ماموران راهنمایی و رانندگی وظیفه دشواری را بر عهده دارند و به همه این عزیزان خسته نباشید می گویم.
شعبانی خواستار همکاری و هماهنگی شهرداری و راهنمایی و رانندگی برای رفع گره های ترافیکی شهر از جمله در خیابان فرهنگ مقابل ساختمان شهریار سه شد .
رئیس شورای شهر ساری با اشاره به امکان بازگشایی مدارس خواستار تمهید مقدمات لازم از جمله خط کشی خیابانها و ساماندهی سرویس های مدارس شد و از اعضای شورا خواست نقطه نظرات خود را پیرامون موضوع ترافیک بیان کنند .

علی عاشقان :
اجرای طرحهای ترافیکی ضروری است
علی عاشقان با تبریک هفته بسیج اظهار داشت : ترافیک باید با برنامه ریزی مدون ساماندهی شود لذا طرح ترافیکی که فاز یک آن انجام شده لازم است اجرای فاز دوم آن نیز پیگیری شود .
عضو شورای شهر ساری گفت : پارکینگ های داخل شهر باید با تعرفه و تحت نظارت شهرداری فعالیت کنند .
وی بر ضرورت توجه افزونتر به سرویس های مدارس و آمد و شد دانش آموزان تاکید کرد.
دقت بیشتر در صدور مجوز ساخت و ساز و رعایت آئین نامه های شهری و مهندسی ، احداث پارک برای محله های فاقد پارک و پشتیبانی از گرمخانه ها با توجه به شروع فصل سرما از دیگر مواردی بود که علی عاشقان در این جلسه متذکر شد .
وی همچنین به شهردار پیشنهاد کرد مشاوری از بانوان در حیطه های فرهنگی و اجتماعی برای شهرداری تعیین شود .
عاشقان گفت : بنا دارم در هر جلسه پیرامون ضرورت جوان گرایی در مدیریت ها جهت چابک سازی شهرداری تذکر دهم.

شهرام ایرجی :
اول راهنمایی بعد اعمال قانون
شهرام ایرجی نیز خاطر نشان کرد : راهنمایی و رانندگی همانطور که از عنوانش پیداست ، اول وظیفه راهنمایی و آموزش را بر عهده دارد و سپس اعمال قانون و مقررات.
وی گفت : به عنوان نماینده مردم موظفیم مشکلات را متذکر شویم . در بحث ترافیک نقاطی از شهر از جمله مقابل میدان میوه و تره بار ، بلوار داراب ، امیر مازندرانی و … دچار مشکل می باشد و و رفع آن نیاز به همکاری راهنمایی و رانندگی دارد .
ایرجی همچنین بر لزوم افزایش سرانه ورزشی شهر تاکید کرد .

سید حسن احمدی :
راهنمایی و رانندگی شده جریمه و رانندگی
سید حسن احمدی یادآور شد : در نشستی که با رانندگان تاکسی داشتیم ورود ماشینهای خطی به شهر و توقف اتومبیل های شخصی در ایستگاههای تاکسی که باعث پارک دوبل تاکسی ها و جریمه آنها می گردد را از مشکلات خود عنوان میکردند و لذا باید از این مسائل جلوگیری شود .
وی در انتقاد از عملکرد راهنمایی و رانندگی تصریح کرد : راهنمایی و رانندگی متاسفانه شده جریمه و رانندگی در حالیکه بحث راهنمایی بسیار حائز اهمیت است .
احمدی با قدردانی از زحمات پرسنل راهنمایی و رانندگی در امر انتظام عبور و مرور خواستار ارتقاء سطح عملکرد این یگان شد .

سید افشین راسخ :
بلحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به روان سازی ترافیک کمک کنیم
سید افشین راسخ نیز با تبریک هفته بسیج ، ترافیک را از مباحث مهم زندگی شهری برشمرد که با آرامش و امنیت شهروندان مرتبط است .
وی تاکید کرد : باید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری به روان سازی ترافیک کمک کنیم و در این رابطه باید از خودمان ( شورا و شهرداری ) هم گله مند باشیم چون امکانات کافی در اختیار راهنمایی و رانندگی نگذاشتیم.
راسخ گفت : اگر ابزار مثل دوربین های پایش برای کنترل ترافیک وجود داشته باشد قطعا عملکردها بهتر و مشکلات کمتر خواهد بود .

سید حسین یوسفی :
تکریم شهروندان از ماموران راهور انتظار می رود
سید حسین یوسفی هم هفته بسیج را تبریک گفت و افزود : نبود تابلوهای هوشمند در برخی تقاطع ها باعث بروز مشکلاتی برای رانندگان و شهروندان خصوصا مسافران ناآشنا به معابر شهر می گردد .
وی گفت : به نظرم ماموران محترم و زحمتکش راهور باید به شهروندان توجه بیشتری داشته و کرامت آنها را حفظ کنند نه اینکه برخورد خوبشان فقط برای مسئولان باشد .

جواد طالبی :
طرح جامع ترافیک ساری بروز رسانی می شود
جواد طالبی شهردار ساری در این جلسه با گرامیداشت هفته بسیج ، از تلاش شبانه روزی ریاست و پرسنل راهنمایی و رانندگی قدردانی نمود .
وی همچنین از اعضای شورا و نمایندگان ساری در مجلس بخاطر توجه و اهتمامی که در جهت جذب بودجه و عقد قرارداد با سازمان بسیج برای پیشرفت پروژه نیروگاه زباله سوز بخرج دادند تشکر کرد .
شهردار ساری در باره تدوین طرح جامع ترافیکی نیز اعلام نمود : این طرح با توجه به گذشت زمان باید بازنگری و بروزرسانی شود که به محض آماده شدن ، تقدیم شورای شهر خواهد شد .
وی به افتتاح قریب الوقوع پارک ترافیکی و پارک دوستدار کودک در بوستان ملل جهت ارتقاء فرهنگ ترافیک اشاره کرد و با بیان اینکه ساماندهی پارکینگهای عمومی نیز در دستور کار شهرداری است اضافه کرد : در بحث ترافیک شهرداری برغم محدودیتهای مالی در حد توان و ظرفیت خود فعالیت کرده است .
طالبی در ادامه به سوالات و تذکرات اعضای شورا پاسخ گفت و در این راستا پیرامون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و ایثارگران اظهار داشت : در این راستا مشکلاتی وجود دارد . آزمونی برای تبدیل وضعیت ۱۰ درصد از پرسنل برگزار شد و اسناد آزمون به وزارت کشور ارسال گردید اما جهت تبدیل وضعیت بقیه نیروها فعلا پست خالی نداریم .
وی اعلام کرد : تبدیل وضعیت فرزندان شهدا در حال انجام است .
شهردار ساری در خصوص ساخت و ساز در بافت کهن تاکید کرد : در این رابطه طبق ضوابط عمل می شود و تخلفی صورت نمی گیرد .

سرهنگ امیری:
ارتقاء فرهنگ رانندگی به کاهش ترافیک خیلی کمک می کند
سرهنگ امیری رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ساری با تشکر از رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر که این فرصت را برای تبادل نظر و هم اندیشی فراهم نمودند از همکاری شهروندان و همیاران پلیس در امر ترافیک قدردانی نمود .
وی گسترش شهرنشینی ، تجمع مراکز خدماتی و تجاری در هسته مرکزی شهر و ازدیاد وسائط نقلیه را از جمله عوامل افزایش ترافیک عنوان کرد و افزود : برای رفع این مشکل قطعا باید همکاریهای بین دستگاهی تشدید شود .
سرهنگ امیری استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی ، جلوگیری از سفرهای غیر ضروری ، بکارگیری تجهیزات الکترونیکی ، راه اندازی سامانه ارسال اطلاعات ترافیکی به شهروندان ، استفاده از پارکینگهای طبقاتی و ارتقاء فرهنگ رانندگی و ترافیک را از عوامل کاهش ترافیک درون شهری برشمرد و گفت : پلیس عاشقانه در گرما و سرما برای تامین امنیت و آسایش شهروندان فعالیت می کند و مهیای هرگونه همکاری است .
وی خاطر نشان کرد : جدیت پلیس برای جلوگیری از تکرار تخلف است اما ماموران ما از امکاناتی نظیر سایبان در روزهای بارانی محرومند . امیدواریم این حداقل ها فراهم شود ما هم موظفیم خدمات بهتری ارائه کنیم .
رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ساری یادآور شد : مردم اصولا رفع معضلات ترافیکی را از شهرداری و راهنمایی و رانندگی توقع دارند درحالیکه دستگاههای دیگری نظیر صدا و سیما و سازمان تبلیغات و اداره بهداشت و … نیز در این راستا وظیفه مند هستند .
وی تدوین طرح جامع ترافیک ساری را ضروری خواند و افزود : برای هسته مرکزی شهر باید طرحی نو تدوین شود .
سرهنگ امیری با اشاره به تمهیداتی که برای کاهش مشکل ترافیک اندیشیده شده از انتقال میدان میوه و تره بار به خارج شهر تا قبل از عید خبر داد و افزود : توان پلیس محدود است ولی گره های ترافیکی هر روز بیشتر می شود و لازم است بین دستگاههای مسئول یک تشریک مساعی هدفمند شکل بگیرد .
وی تاکید کرد : در جدول ضوابط صنفی ، اخذ مجوز از پلیس جهت احداث مراکز تجاری باید لحاظ شود چون اصناف ضلع اصلی ترافیک هستند و اتحادیه اصناف باید نقش خود را در روان سازی ترافیک بدرستی ایفا کند .
رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ساری خواستار ساماندهی ایستگاههای پلیس توسط شهرداری شد و اضافه کرد : سازمان فرهنگی شهرداری نیز به ارتقاء فرهنگ ترافیک کمک کند .
سرهنگ امیری گفت : پلیس از جنس مردم است و برای تامین رضایت مردم دغدغه دارد .

شهرام ایرجی در نطق پیش از دستور جلسه سیزدهم شورای شهر ساری :
ساری قربانی دوئل های سیاسی شده ، تا همدلی و هم افزایی نباشد گره ای باز نمی شود

شهرام ایرجی ناطق قبل از دستور سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری بود که روز دوشنبه اول آذر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری ، ایرجی در نطق خود که در حضور اعضای شورا ، شهردار و اصحاب رسانه ایراد گردید ، ابتدا یادآور شد :
در هفته بسیج قرار داریم و هدف از بزرگداشت هفته بسیج این است که ظرفیت‌ها، دستاوردها و خدمات ۴۲ ساله‌اش تبیین شود.
نهاد مقدسی که مقام معظم رهبری در این‌باره فرمودند: تا بسیج هست، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی از سوی دشمنان تهدید نخواهد شد.
وی افزود : در سالروز تاسیس بسیج مستضعفین، ضمن عرض تبریک خدمت همه بسیجیانی که با تفکر ناب بسیجی در پی خدمت به نظام و انقلاب هستند، برای همه‌ی همکارانم در عرصه‌ی مدیریت شهری و همچنین بسیج اصناف که توفیق همکاری با این مجموعه را دارم آرزوی توفیق و سربلندی دارم.
ایرجی ادامه داد : ما ۹ نفر، که با اعتماد مردم شریف و عزیز، به ساختمان شورای اسلامی شهر ساری راه پیدا کردیم، یک خانواده ۹ نفره را تشکیل دادیم. گفتیم همدل شویم که شهری دوست داشتنی را رقم بزنیم، گفتیم هم دردیم که رفاه را برای پرسنل شهرداری به ارمغان بیاوریم، گفتیم تازه نفسیم که با تلاش بیشتر موتور درآمد را روشن کنیم، گفتیم شهر من ساری سلام که سلام صلح هست و دوستی، گفتیم با رفتاری پدرانه اختلافات را کنار بگذاریم، تا در نهایت شهری همراه با آرامشِ پایدار ایجاد کنیم. برادران عزیزم، تا آرامش پایدار نباشد، تا وفاق پایدار نباشد، تا همدلیِ پایدار نباشد، خبری از درآمد پایدار نخواهد بود.
وی اظهار داشت : شهر ساری مذبوح دوئلهای سیاسی شده و هیچ پیروزی از دل این دوئلها بیرون نخواهد آمد، این تنها مردم هستند که متضرر می‌شوند.
به اندازه کافی افراد مختلف در رسانه‌های مختلف و رنگارنگ از گذشته ساری گفتند و نوشتند. هم از خدمات هم از تخلفات، که همگان به آن آشنایید و بنده قصد پرداختن به آن را ندارم.
ایرجی خطاب به همکاران خود در شورا خاطر نشان کرد : شهروندان کهن شهر ساری از ما بعنوان نمایندگان خود انتظار دارند که برای برون رفت ساری از این وضعیت اقدامات عملی انجام دهیم.
ما اعضای شورا با همراهی شهردار محترم، نمایندگان عزیز، استاندار و نماینده محترم ولی فقیه باید برای فردای ساری برنامه ریزی کنیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر ساری گفت : بررسی دقیق وضعیت موجود و حل ریشه‌ای معضلات نیازمند هم‌افزایی و اتحاد همه‌ی مسئولین و تصمیم گیرندگان و ذینفوذاناست و این تنها راه نجات است.
وی اضافه کرد : استفاده از ظرفیت بزرگ گردشگری می‌تواند به توسعه ساری کمک کند. از پویاترین فعالیتها در ایجاد تحولات اقتصادی و اجتماعی جهان امروز است
بازسازی بافتهای تاریخی شهر که نمایشگر تمدن و فرهنگ گذشته این شهر است میتواند به اقتصاد شهر رونق ببشخد.

ایرجی یادآور شد : بنابر قانون ما موظف هستیم که کمبودها و نیازهای فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، رفاهی، بهداشتی و اقتصادی شهر را شناسایی کنیم و برای برطرف کردن آن برنامه و راهکار ارائه دهیم.
وی گفت : شما بهتر از همگان می‌دانید که شهر ساری دارای مشکلات عدیده‌ای می‌باشد و عدم توازن بین درآمد شهرداری و هزینه‌کردِ آن و عدم وجود درآمد پایدار کار را برای انجام پروژه‌های بزرگ سخت کرده است، اما ما ناامید نیستیم و به آینده امیدواریم.
ایرجی اظهار داشت : برداشتن گام‌های کوچک چون درون‌سپاری کارها و حذف پیمانکاران و ایجاد نظم و انضباط در شهرداری، پرداخت به موقع حقوق و بیمه پرسنل و بستن قرارداد جدید با بسیج سازندگی برای شروع به کار نیروگاه زباله سوز نشان می‌دهد که اراده برای حرکت به سمت توسعه وجود دارد، اما این مهم میسر نخواهد شد مگر با همراهی و همدلی ما اعضای شورا و مجموعه شهرداری و همراهی و همکاری شهروندان عزیز.
وی از شهردار محترم شهر ساری خواست با ارائه برنامه‌های مناسب، ارتباط با نهادهای بالادستی، تامین اعتبار و جذب سرمایه‌گذار برای طرح‌های نیمه تمام گام‌هایی برای توسعه ساری بردارد و افزود : ما اعضای شورا دغدغه رفاه پرسنل محترم در شهرداری را داریم و از شرایط سخت زندگی در جامعه آگاهیم و حقوق این عزیزان را متناسب با شرایط جامعه نمی‌دانیم، همچنین از شرایط حاکم بر شهرداری هم مطلع هستیم، همه با هم با همفکری و همراهی باید اقدامات لازم را برای بهبود معیشت این عزیزان انجام دهیم.
ناطق قبل از دستور جلسه سیزدهم شورای اسلامی شهر ساری همچنین از وزارت کشور تقاضا کرد : نسبت به تسریع در کار نیروگاه زباله سوز که پروژه ملی می‌باشد و تخصیص بودجه از محل طرح، همکاری لازم را انجام دهند.
وی اضافه کرد : از استاندار محترم جناب آقای حسینی پور که قطعا آشنا به مسائل پیدا و پنهان استان هستند، و همچنین از نمایندگان محترم مجلس جناب آقای زارعی و جناب اقای بابایی کارنامی که حقیقتا پیگیر مشکلات مردم و حوزه انتخابیه هستند، تقاضا داریم به ساری به عنوان مرکز استان مازندران، که خدمات استانی به هموطنان عزیز در سراسر استان ارائه می‌دهد، نسبت به افزایش مبلغ ارزش افزوده و تخصیص بودجه ملی که در اختیار دارند، برای انجام پروژه‌ی هدایت آبهای سطحی که این روزها گریبان بعضی نقاط شهر را گرفته است، نگاه ویژه داشته باشند.
ایرجی گفت : در اولین نطق رسمی خودم از نیروی انتظامی عزیز و مقتدر که تامین امنیت انتخابات را برعهده داشتند تشکر می کنم و از فرماندهی محترم نیروی انتظامی و همچنین مدیرکل محترم بهزیستی استان تقاضا دارم نسبت به جمع‌آوری و نگهداری متکدیان در سطح شهر همکاری لازم را با شهرداری ساری داشته باشند
وی در خاتمه به شهردار ساری متذکر شد : تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و خانواده های محترم شهدا جانبازان و ایثارگران را در اسرع وقت انجام داده و گزارش آن را به شورای اسلامی شهر ساری ارسال نماید و همچنین نسبت به خدمات عمرانی در مناطق الحاقی به شهر نگاه ویژه داشته باشند.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *