آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / در جریان رقابت های کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی از خانواده شهید فقیهی “شهید شاخص ورزش کشور” تجلیل بعمل آمد.

در جریان رقابت های کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی از خانواده شهید فقیهی “شهید شاخص ورزش کشور” تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران، در جریان چهل و یکمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران، با حضور حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی و دارنده ۷ مدال طلای المپیک و جهان،محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، عسکری محمدیان رئیس هیئت کشتی استان مازندران و دارنده مدال های نقره المپیک و جهان، حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران و قهرمان کشتی فرنگی جهان، و سرهنگ حسن افشار مسئول سازمان بسیج ورزشکاران استان مازندران از خانواده محترم و معزز کشتی گیر شهید والامقام “حسن فقیهی” “شهید شاخص ورزش کشور در سال ۱۴۰۰” تجلیل بعمل آمد.

?شهید حسن فقیهی متولد سال ۱۳۳۳ اهل شهرستان جویبار پایتخت کشتی جهان، مهد دلیران و پهلوانان نامی جهان و کشور بود.

?این شهید والا مقام آموزش کشتی را از نونهالی و با حضور در مجامع مختلف کشتی شروع به آموختن کرده و مدارک و مدارج مختلف کشتی را در سطوح مختلف تا قهرمانی استانی و کشوری و به عنوان رئیس هیات کشتی شهرستان جویبار در پرونده خود دارد.

?این ورزشکار شهید از همراهان و هم‌رزمان سرداران شهید ذبیح الله عالی فرمانده گردان مسلم بن عقیل، سردار صابریان فرمانده سپاه شهرستان جویبار و سردار شعبانعلی فکوری معلم مجاهد، متفکر و عارف محسوب می‌شود و از افتخارات دیگر این شهید شهادت دو برادر دیگر ایشان به نام‌های علی و محمد فقیهی است.

?شهید حسن فقیهی در پنجم اسفندماه سال ۱۳۶۲ در مناطق جنگی دهلران در عملیات غرور آفرین والفجر ۶ به درجه رفیع شهادت نائل می آید و پس از ده سال به عنوان شهید مفقودالاثر در سال ۱٣٧٢پیکر مطهر او در کنار سایر همرزمانش به خاک سپرده شد.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *