آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / خرداد مرگبار در دریای مازندران

خرداد مرگبار در دریای مازندران

۱۸ نفر خرداد ماه امسال در دریای مازندران غرق شدند و جان باختند که همه مرد بودند.

به گزارش ساری فردا، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۸ نفر خرداد ماه امسال بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند که همه مرد بودند و این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۸ بودند ، ۱۰ نفر بیشتر شده است.

وی: با اشاره به غیر بومی بودن ۶۷ درصد از غرق شدگان افزود : شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، آشنا نبودن با فن شنا، نداشتن آگاهی از تفاوت شنا در دریا و استخر از مهم ترین دلایل بروز حادثه برای گردشگران است.

عباسی: با بیان اینکه ببشترین غریق مربوط به شهرستان محمود آباد بوده است ، افزود:
براساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی، شهرستان‌های محمود آباد با ۶ نفر و چالوس با ۴ نفر دارای بیشترین غریق و نوشهر.بابلسر و جویبار هر کدام با ۲ نفر و شهرهای نور و تنکابن هر کدام با یک مورد کمترین آمار غریق را داشتند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران: بیشترین سن غرق شده ها را ۲۱ تا ۳۰ سال بیان کرد و گفت:۱۲ نفر از غرق شده ها ۲۱ تا ۳۰ سال داشتند و پس از آن ۱۱ تا ۲۰ سال بودند با ۷ مورد و ۵۱ تا ۶۰ سال با یک مورد که کمترین سن غرق شدگان بودند.

این مقام اجرایی استان افزود : بیشتر غرق شده ها با وجود توصیه ها و هشدارهای مکرر، محدوده های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند.

انتهای پیام/

سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *