خانه / اخبار ساری / خانواده های شهدا نگرانند، مسئولان دست بجنبانند .

خانواده های شهدا نگرانند، مسئولان دست بجنبانند .

مادر شهید مدافع حرم: شهید والا مقام رضا حاجی زاده : فرزندان شهید ما از همه چیز دست کشیدند و برای دفاع از ناموس و وطن و به فرمان رهبر رفتند، مسئولان هم باید دست بجنبانند و با تمام وجود به این مردم خدمت و در رفع مشکلاتشان بیشتر تلاش کنند.

به گزارش ساری فردا، خانواده های شهدا وقتی مشکلات مردم و نارضایتی آنها از کار برخی مسئولان را می بینند نگران می شوند و از مسئولان توقع دارند بیشتر در هر مسیولیتی که هستند تلاش کنند تا مشکلات جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی موجب نشود که مردم از. آنها دلسرد و نا امید شوند و ارزش های انقلاب و شهدا فراموش شوند.

مادر شهید مدافع حرم : شهید والا مقام رضا حاجی زاده که به همراه دختران دانشجوی دانشگاه آیت الله آملی شهرستان آمل مازندران با کاروان راهیان نور به سرزنین نور مشرف شدند در منطقه فکه و یادمان شهید آوینی در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به اینکه: برای دومین بار است که با دانشجویان دختر دانشگاه آیت الله آملی شهرستان آمل و به دعوت شهدا با کاروان راهیان نور به زیارت یادمان های شهدا و کربلای ایران مشرف می شوم ، می گوید از اینکه، با دانشجویان جوان دختر به این سفر معنوی مشرف می شوم بسیار خوشحال هستم.

این مادر شهید خاطر نشان می کند: بار نخست که به این منطقه آمدم خبر دادند که پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس نفحص شده و از من خواستند برای آنها مادری کنم و من با دل و جان پذیرفتم ، وقتی سر پیکر مطهر این دو شهید عزیز رسیدم دیدم استخوان های این ۲ شهید پس از چند سال هنوز شکر خدا سالم است، و به یاد پیکر فرزندم آقا رضا افتادم که استخوان هایش تیکه تیکه شده بود و قابل تشخیص نبود .

وی درباره سفر راهیان نور امسال هم می گوید: امسال هم خدا را شکر از طرف شهدا دعوت شدم و وقتی از طرف دانشگاه دختران آیت الله آملی شهرستان آمل، با من تماس گرفتند که امسال هم همسفرشان باشم و با کاروان راهیان نور دانشجویی به سرزمین نور و کربلای ایران عازم شوم بسیار خوشحال شدم و با اشتیاق بیشتری پذیرفتم و عازم این سفر معنوی شدیم حتی بیشتر از بار اول ، به دلیل اینکه ، بار اول هیج شناختی از این مناطق نداشتم و تنها چیزهایی شنیده بودم اما وقتی رفتم و از نزدیک دیدم و خاک این منطقه را که قدمگاه و قتلگاه شهدای ۸ سال دفاع مقدس را لمس کردم حس و حالی را پیدا کردم که قابل وصف نبود و مصداق این جمله را داشت که، شنیدن کی بود مانند دیدن و هرچه بگویم از حال و هوای آن مناطق، فایده ایی ندارد تا هر کسی به چشم این مناطق عملیاتی سرزمین نور کربلا ایران را نبیند و خاک آن را با ذره ذره وجود خود لمس نکند متوجه نمی شوند درکش امکان پذیر نیست.

این مادر شهید اظهار کرد: همیشه سر نماز دعا می کنم همه جوانان عاقبت به خیر شوند و حتی زمانی که بچه های من خیلی کوچک بودند از خداوند می خواستم عاقبت فرزندانم ختم به شهادت شود و از اینکه فرزندم برای دفاع از حرم و وطن به شهادت رسید افتخار می کنم و بسبار خوشحال هستم.

مادر شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده : در باره ضرورت حجاب و عفاف در جامعه می گوید : بر اساس دین و کتاب خدا قرآن رعایت حجاب واجب است و چادر حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی زنان عالم به ویژه زنان شیعه بهترین حجاب است و همه شهدا هم در وصیت نامه خود بر ۲ چیز تاکید داشتند، که پشت ولایت فقیه را خالی نگذارید که رضای من هم بسیار به این جمله تاکید داشت و حساس بود و نیز خواهرم سیاهی رنگ چادر ت بالاتر از سرخی خون من است .

وی افزود : دختران ما همه عفیف هستند و باحجاب و راه درست را بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی و نیز الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) رفتار می کنند اما تعدای از آنها تنها راه را اشتباه انتخاب کردند که این تعداد هم با راهنمایی بیشتر، راه و الگوی درست خود که حضرت فاطمه زهرا (س) را پیدا خواهند کرد و جذب آنها به راهیان نور بهترین مسیر است و بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

این مادر شهید مدافع حرم : در پایان این گفت و گو، در پاسخ به این پرسش چه درخواستی از مسئولان دارید با اشاره به اینکه مسیولان همه دهه شصتی و هم سن رضای من هستند گفت: : فرزندان ما از همه چیز گذشتند و برای دفاع از حرم و وطن و ناموس و به ویژه اسلام بدون هیچ جشمداشتی رفتند و پیکر تیکه تیکه شده آنها پس از مدت ها باز گشت و جان خود را پای این انقلاب و نظام و دفاع از وطن دادند می گوید : چند وقت پیش از من خواستند به مسئولان چیزی بگویم در حضور مسئولان گفتم، همه شما دهه شصتی و هم سن فرزندم هستید جامعه ای که شهدا می خواستند این بود؟ ، باید دست بجنبانند و خالصانه به مردم خدمت و برای رفع مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی بیشتر تلاش کنید تا مردم از کار مسئولان ناامید و دلسرد نشوند و ارزش ها و دست آوردهای انقلاب و خون شهدا نیز پایمال نشود .

مشخصات این شهید والا مقام مدافع حرم

نام و نام خانوادگی: رضا حاجی زاده

نام پدر : رجبعلی

محل تولد : آمل

تاریخ ولادت: ۱۳۶۶/۶/۱۰

تاریخ شهادت : ۱۳۹۵/۰۲/۱۷

محل شهادت: حلب سوریه- خان طومان

مدت عمر: ۲۹سال

محل مزار : گلزار شهدای آمل (تاسال۹۹ مفقودالاثر بودند).

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *