آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / خانواده های شهدا نگرانند، مسئولان دست بجنبانند .

خانواده های شهدا نگرانند، مسئولان دست بجنبانند .

مادر شهید مدافع حرم: شهید والا مقام رضا حاجی زاده : فرزندان شهید ما از همه چیز دست کشیدند و برای دفاع از ناموس و وطن و به فرمان رهبر رفتند، مسئولان هم باید دست بجنبانند و با تمام وجود به این مردم خدمت و در رفع مشکلاتشان بیشتر تلاش کنند.

به گزارش ساری فردا، خانواده های شهدا وقتی مشکلات مردم و نارضایتی آنها از کار برخی مسئولان را می بینند نگران می شوند و از مسئولان توقع دارند بیشتر در هر مسیولیتی که هستند تلاش کنند تا مشکلات جامعه به ویژه مشکلات اقتصادی موجب نشود که مردم از. آنها دلسرد و نا امید شوند و ارزش های انقلاب و شهدا فراموش شوند.

مادر شهید مدافع حرم : شهید والا مقام رضا حاجی زاده که به همراه دختران دانشجوی دانشگاه آیت الله آملی شهرستان آمل مازندران با کاروان راهیان نور به سرزنین نور مشرف شدند در منطقه فکه و یادمان شهید آوینی در گفت و گو با خبرنگار، با اشاره به اینکه: برای دومین بار است که با دانشجویان دختر دانشگاه آیت الله آملی شهرستان آمل و به دعوت شهدا با کاروان راهیان نور به زیارت یادمان های شهدا و کربلای ایران مشرف می شوم ، می گوید از اینکه، با دانشجویان جوان دختر به این سفر معنوی مشرف می شوم بسیار خوشحال هستم.

این مادر شهید خاطر نشان می کند: بار نخست که به این منطقه آمدم خبر دادند که پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس نفحص شده و از من خواستند برای آنها مادری کنم و من با دل و جان پذیرفتم ، وقتی سر پیکر مطهر این دو شهید عزیز رسیدم دیدم استخوان های این ۲ شهید پس از چند سال هنوز شکر خدا سالم است، و به یاد پیکر فرزندم آقا رضا افتادم که استخوان هایش تیکه تیکه شده بود و قابل تشخیص نبود .

وی درباره سفر راهیان نور امسال هم می گوید: امسال هم خدا را شکر از طرف شهدا دعوت شدم و وقتی از طرف دانشگاه دختران آیت الله آملی شهرستان آمل، با من تماس گرفتند که امسال هم همسفرشان باشم و با کاروان راهیان نور دانشجویی به سرزمین نور و کربلای ایران عازم شوم بسیار خوشحال شدم و با اشتیاق بیشتری پذیرفتم و عازم این سفر معنوی شدیم حتی بیشتر از بار اول ، به دلیل اینکه ، بار اول هیج شناختی از این مناطق نداشتم و تنها چیزهایی شنیده بودم اما وقتی رفتم و از نزدیک دیدم و خاک این منطقه را که قدمگاه و قتلگاه شهدای ۸ سال دفاع مقدس را لمس کردم حس و حالی را پیدا کردم که قابل وصف نبود و مصداق این جمله را داشت که، شنیدن کی بود مانند دیدن و هرچه بگویم از حال و هوای آن مناطق، فایده ایی ندارد تا هر کسی به چشم این مناطق عملیاتی سرزمین نور کربلا ایران را نبیند و خاک آن را با ذره ذره وجود خود لمس نکند متوجه نمی شوند درکش امکان پذیر نیست.

این مادر شهید اظهار کرد: همیشه سر نماز دعا می کنم همه جوانان عاقبت به خیر شوند و حتی زمانی که بچه های من خیلی کوچک بودند از خداوند می خواستم عاقبت فرزندانم ختم به شهادت شود و از اینکه فرزندم برای دفاع از حرم و وطن به شهادت رسید افتخار می کنم و بسبار خوشحال هستم.

مادر شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده : در باره ضرورت حجاب و عفاف در جامعه می گوید : بر اساس دین و کتاب خدا قرآن رعایت حجاب واجب است و چادر حجاب حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی زنان عالم به ویژه زنان شیعه بهترین حجاب است و همه شهدا هم در وصیت نامه خود بر ۲ چیز تاکید داشتند، که پشت ولایت فقیه را خالی نگذارید که رضای من هم بسیار به این جمله تاکید داشت و حساس بود و نیز خواهرم سیاهی رنگ چادر ت بالاتر از سرخی خون من است .

وی افزود : دختران ما همه عفیف هستند و باحجاب و راه درست را بر اساس آموزه های دینی و اخلاقی و نیز الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) رفتار می کنند اما تعدای از آنها تنها راه را اشتباه انتخاب کردند که این تعداد هم با راهنمایی بیشتر، راه و الگوی درست خود که حضرت فاطمه زهرا (س) را پیدا خواهند کرد و جذب آنها به راهیان نور بهترین مسیر است و بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

این مادر شهید مدافع حرم : در پایان این گفت و گو، در پاسخ به این پرسش چه درخواستی از مسئولان دارید با اشاره به اینکه مسیولان همه دهه شصتی و هم سن رضای من هستند گفت: : فرزندان ما از همه چیز گذشتند و برای دفاع از حرم و وطن و ناموس و به ویژه اسلام بدون هیچ جشمداشتی رفتند و پیکر تیکه تیکه شده آنها پس از مدت ها باز گشت و جان خود را پای این انقلاب و نظام و دفاع از وطن دادند می گوید : چند وقت پیش از من خواستند به مسئولان چیزی بگویم در حضور مسئولان گفتم، همه شما دهه شصتی و هم سن فرزندم هستید جامعه ای که شهدا می خواستند این بود؟ ، باید دست بجنبانند و خالصانه به مردم خدمت و برای رفع مشکلات مردم به ویژه مشکلات اقتصادی بیشتر تلاش کنید تا مردم از کار مسئولان ناامید و دلسرد نشوند و ارزش ها و دست آوردهای انقلاب و خون شهدا نیز پایمال نشود .

مشخصات این شهید والا مقام مدافع حرم

نام و نام خانوادگی: رضا حاجی زاده

نام پدر : رجبعلی

محل تولد : آمل

تاریخ ولادت: ۱۳۶۶/۶/۱۰

تاریخ شهادت : ۱۳۹۵/۰۲/۱۷

محل شهادت: حلب سوریه- خان طومان

مدت عمر: ۲۹سال

محل مزار : گلزار شهدای آمل (تاسال۹۹ مفقودالاثر بودند).

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *