آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / بیمه بیش از یک میلیون خانواده کم درآمد روستایی و عشایری در کشور

بیمه بیش از یک میلیون خانواده کم درآمد روستایی و عشایری در کشور

یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از مدد جویان کمیته امداد ،بهزیستی و زنان سرپرست خانوار، عشایر و روستاییان مناطق محروم زیر پوشش بیمه روستایی عشایری کشور قرار می گیرند.

به گزارش :ساری فردا ، علی شیرکانی معاون وزیر و مدیر عامل بیمه روستایی عشایری کشور ، امروز در حاشیه مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای زنان روستایی که با حضور رزمجو معاون اشتغال و توسعه روستای کشور، اعلایی مقدم رییس سازمان امور عشایر کشور ، احمد حسین زادگان استاندار و مهدی رازجویان معاون عمرانی استاندار ، غلامی مدیر کل امور روستایی استانداری ، ابراهیمی مدیر کل بیمه روستایی عشایری مازندران سمیه قاسمی طوسی مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری ،سرهنگ شعبانی مسیول بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلای مازندران و جمعی از دهیاران و روستاییان و عشایر برتر استان و نیز اصحاب رسانه در سالن همایش الغدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد ،با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به توسعه روستاها و نیز عشایر کشور گفت:خوشبختانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در حال حاضر به عنوان بیمه شده فعال زیر پوشش صندوق بیمه روستایی عشایری کشور قرار دارند و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کل بیمه شدگان این صندوق هستند، گفت:قرار است با همکاری دستگاه ها ،کمیته امداد ، بهزیستی و… یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از مددجویان و زنان سرپرست خانوار، روستاییان مناطق محروم و عشایر کشور بیمه شوند.

وی افزود:توجه به توسعه روستا ها موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان که مهم ترین دلایل کاهش جمعیت روستایی و افزایش حاشیه نشینی در کنار بی کاری ،فقر نداشتن پشتوانه اقتصادی و معیشتی در روستا ها ی کشور است می شود.

شیرکانی: با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت روستا ها را زنان تشکیل می دهند و ۵۰ درصد از فعالیت های کشاورزی توسط زنان روستایی انجام می شود اظهار کرد: ۴۰ هزار روستا در کشور وجود دارد و ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در روستا ها زندگی می کنند که ۲۶ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.
این مسیول گفت: در صورتی که به توسعه روستا ها و عشایر کشور بیشتر توجه شود و بی کاری ،فقر در روستا ها رفع شود و کشاورزان روستایی با برخورداری از بیمه تامین اجتمایی به آینده امید وارتر شوند، علاوه بر اینکه می توانیم به امنیت غذایی که در همه ی جوامع بشری اهمیت دارد و نیز در آینده قدرت هر کشور با این مشخصه نشان داده می شود دست یابیم.

این مسئول گفت : تنها راهبرد ایحاد اشتغال و اقتصاد پایدار در کشور و رسیدن به خود کفایی نسبی ، توجه بیشتر به توسعه روستا ها است که در دولت سیزدهم و با تاکید مقام معظم رهبری تحقق خواهد یافت و حتی می توان فرهنگ غنی کشور (آداب و رسوم) میراث ناملموس کشور که در روستاها بیشتر مشاهده می شود را به جهان صادر کنیم.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران: نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بسیاری از زیر ساخت ها مانند آب،برق،تلفن برای روستاییان فراهم شده است افزود :تنها فراهم کردن زیر ساخت ها کافی نیست و باید به توسعه روستاها به ویژه بخش گردشگری و تامین نیاز های کشاورزان روستایی بیشتر توجه شود.

وی افزود :در استان مازندران نیز با توجه به ظرفیت های بوم گردی و گردشگری ۲۰۰ تا ۳۰۰ روستا و مسیر های گردشگری شناسایی و در حال بهره برداری و نیز آماده سازی هستند.
حسین زادگان :با اشاره به نقش تشکل های غیر دولتی به ویژه شوراها و دهیاران در روستا ها اظهار کرد فعالیت های کشاورزی ،دامداری و نیز صنایع دستی برای بهره وری بیشتر باید در روستا از حالت سنتی خارج و با توجه به فن آوری های نوین ادامه یابد تا جوانان روستایی با امیدواری بیشتر در روستاها بمانند و به فعالیت های کشاورزی و دامداری و صنایع دستی که نقش مهمی در اشتغال و اقتصاد پایدار کشور به ویژه امنیت غذایی کشور دارند ادامه دهند که نیاز به حمایت بیشتر نیز دارند.

رزمجو معاون اشتغال و توسعه روستایی کشور: نیز با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم قرار است یک میلیون مسکن برای افراد نیازمند در کشور ساخته شود گفت :۲۵۰ هزار واحد مسکن سهم روستاییان خواهد بود.

وی افزود :قرار است در دولت سیزدهم سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد شود که ۳۰۰ هزار شغل با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های هر روستا سهم روستاییان خواهد شد.

رزمجو:با بیان اینکه روستا ها تولید کننده هستند و ۹۰ درصد مواد غذایی به ویژه محصولات کشاورزی در روستاها تولید می شود و ۲۵ درصد پروتیین کشور را عشایر تامین می کنند گفت:باید به این دو بخش نیز توجه ویژه شود تا امنیت غذایی کشور اشتغال و اقتصاد پایدار که نشان توسعه پایدار در کشور است، تحقق یاید

اعلایی مقدم رییس سازمان امور عشایر کشور نیز در این مراسم با اشاره به غیور مردان و عشایر کشور گفت:سرورو سالار شهیدان زمان شهید حاج قاسم سلیمانی که شهادتش جهان را تکان داد از عشایر غیور کرمان هستند.

وی اظهار کرد:جمعیت غیرتمند عشایر کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هستند اما ۱۰ هزار شهید والا مقام تقدیم این انقلاب و کشور کردند.
اعلایی مقدم :با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه کشور تنها یک بار از عشایر نام برده شد اما در برنامه ششم توسعه کشور ۱۷ بار از عشایر غیرتمند نام برده شده خود نشان از توجه دولت سیزدهم به بخش روستایی عشایری کشور دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه :۳هزار میلیاد تومان به بخش عشایری کشور اختصاص یافت گفت بانک ها باید در ارایه تسهیلات بانکی بیشتر تسهیل گری و همکاری کنند.

وی: با بیان اینکه روستا ها تولید کننده مواد غذایی و تامین کننده امنیت غذایی کشور به شمار می آیند گفت:غذا در آینده نزدیک جای سلاح را می گیرد و غذا سلاح قدرتمند در جهان بشمار خواهد آمد و هر کشوری که موادغذایی بیشتری تولید کند قدرتمند تر خواهد بود

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت:خوشبختانه فضای کشور و توجه ها به روستاها و عشایر کشور جلب شده است و قرار است با حمایت های مناسب این دو بخش را تقویت کنند که بهترین راهبرد برای رسیدن به توسعه پایدار در کشور است.
اعلایی مقدم خاطر نشان کرد:۲۲میلیون راس دام در اختیار عشایر کشور است که ۸۸۰ هزار تن گوشت قرمز کشور را تامین می کنند ، ۲۵ درصد تولید گوشت کشور و هر عشایر گوشت ۲۰ نفر را تامین می کند که بسیار قابل توجه است.

وی :با اشاره به اینکه ۲۸ درصد دام سبک کشور در اختیار عشایر است گفت ، ۳۵ درصد صنایع دستی و ۴۰ درصد فرش صادراتی کشور را عشایر تولید می کنند و ۹۰ درصد مواد غذایی کشور توسط ۴میلیون و ۵۰۰ نفر بهره بردار کشاورزی به تعداد ۲۵۲ هزار خانور در کشور تولید می شود، که امیدواریم در دولت سیزدهم که رویکرد آن توسعه روستا ها و توجه بیشتر به عشایر غیرتمند است تحقق یابد.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *