خانه / اخبار ساری / برگزاری جشنواره های دفاع مقدس در مازندران

برگزاری جشنواره های دفاع مقدس در مازندران

چهار جشنواره‌ با موضوع دفاع مقدس ،فرهنگ ایثار و شهادت در مازندران برگزار می شود.

به گزارش: ساری فردا ، سردار عبدالله ملکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه هماهنگی جشنواره‌های دفاع مقدس با تبریک درخشش کشتی‌گیران در جام جهانی نروژ اظهار کرد : افتخارآفرینی فرزندان این خطه در آوردگاه‌های ورزش کشتی نشان از غیرت و عزم ملی علوی‌ تبارها دارد.

وی با اشاره :به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره شعر مقاومت و حماسه «اشک انار» و داستان کوتاه دفاع مقدس «یوسف»، افزود:علاقمندان ، تا ۱۳ آبان امسال مهلت دارند آثار خود را به این دو جشنواره که همزمان در نیمه اول دی ماه برگزار می‌شوند ارسال کنند.

سردار ملکی موضوعات دو جشنواره را شهدا هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای مدافع امنیت، «شهدای ترور و هسته‌ای و علمی و جنگ نرم و مقاومت ملل و بیداری اسلامی اعلام و اظهار کرد: در بخش داستان کوتاه موضوع حماسه و فتح خرمشهر را نیز خواهیم داشت.

این مسئول :با بیان اینکه، امسال در مجموع از صاحبان ۳۰ اثر (۱۸ اثر شعر و ۱۲ اثر داستان کوتاه) تقدیر خواهد شد، گفت : خروجی هر دو جشنواره، چاپ کتاب‌هایی است که در دوره‌های قبل شاهد آن بودیم و امسال نیز آثار برگزیده به صورت کتاب جشنواره چاپ می شود.

سردار ملکی: با اشاره به ، برگزاری پنجمین دوره جشنواره هنری «فانوس» گفت: این جشنواره که بصورت ملی برگزار می‌شود، امسال برای نخستین بار بخش استانی آن در مازندران برگزار شد.
این مسئول :با بیان اینکه تعداد ۷۰۹ اثر در قالب‌های مختلف هنری به دبیرخانه ارسال شد، زمان اختتامیه و قدردانی از برگزیدگان استانی را ۲۸ مهر همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) اعلام کرد و گفت: این جشنواره در ۳۰ رشته هنری در بخش ملی و آزاد برگزار شد و تعداد ۲۹ برگزیده به مرحله ملی راه یافتند.

وی: از برگزاری جشنواره ملی من افتخار می‌کنم «مرد میدان» خبر داد و گفت: این جشنواره با موضوع ثبت خاطرات پیشکسوتان جهاد و مقاومت دفاع مقدس توسط فرزندان و نوادگان پیشکسوتان برگزار می‌شود.

سردار ملکی: با بیان اینکه جشنواره «مرد میدان» جشنواره ملی است و اختتامیه‌ آن همزمان با سالروز شهادت سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود، اظهار کرد: دبیرخانه این جشنواره از اول مهر در این اداره‌کل آغاز بکار کرد و علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه ۳ تا ۵ دقیقه‌ای، فایل صوتی ۳ تا ۵ دقیقه‌ای، عکس، خاطره و دلنوشته به نشانی الکترونیکی Sajed.mazandaran@gmail.com ارسال کنند.
وی مهلت ارسال آثار را تا پایان آبان اعلام کرد و افزود : زمان برگزاری مراسم اختتامیه استانی جشنواره در هفته بسیج خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران : هدف از برگزاری جشنواره‌های دفاع مقدس را جریان‌سازی در حوزه ایثار ، شهادت و ترویج فرهنگ غنی دفاع مقدس بیان کرد.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *