خانه / اخبار ساری / ضرورت حمایت از فرهنگ ‌، هنر و ادبیات بومی مازندران

ضرورت حمایت از فرهنگ ‌، هنر و ادبیات بومی مازندران

حمایت از فرهنگ ، هنر و ادبیات بومی مازندران از الویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

به گزارش ساری فردا، حسین جوادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره شعر تبری ( نوج) که امروز در این اداره کل برگزار شد بر حمایت از فرهنگ، هنر و ادبیات بومی استان تاکید و اظهار کرد: حمایت از این حوزه جزو اولویت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است.

وی با اشاره به: اهمیت فرهنگ ، هنر و ادبیات بومی و حفظ و احیای زبان تبری گفت : حمایت از طرح ها و برنامه های فرهنگی و هنری بومی جزو الویت های این اداره کل می باشد.
جوادی گفت: :کار برای فرهنگ و هنر هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است به دلیل اینکه : فرهنگ و هنر به ویژه در حوزه زبان و ادبیات بومی ریشه در اصالت مردمان هر منطقه دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار کرد: رسالت فرهنگ و هنر موجب ایجاد امید و نشاط در جامعه است و بی‌شک هنرمندان در این عرصه نقش مهمی برعهده دارند.

وی افزود :ما می توانیم در مازندران پایه گذار رویداد های فرهنگی و هنری ملی باشیم و در این راستا ۱۰ همایش بزرگ در ۱۰ شهراستان با حضور هنرمندان ، فرهیختگان و استادان مازندرانی سراسرکشور برگزار خواهیم کرد.

یادآور می شود : ۵ دوره جشنواره شعر تبری نوج ویژه اشعار بومی مازندرانی در شهرستان سواد کوه تا کنون برگزار شده و ششمین دوره این جشنواره قرار است امسال در این شهرستان برگزار شود.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

حمله به رژیم صهیونیستی نمایشی از اقتدار ایران بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی بعد از ظهر امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *