آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / انهدام باند سازمان یافته قاچاق کود شیمیایی در مازندران

انهدام باند سازمان یافته قاچاق کود شیمیایی در مازندران

باند سازمان یافته قاچاق کود شیمیایی در مازندران منهدم ، اعضای آن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

به گزارش ساری فردا، سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران با اشاره به اینکه : باند سازمان یافته قاچاق کود شیمیایی در استان منهدم ، اعضای آن دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند گفت: با توجه به سود بالای حاصل از اختلاف قیمت اقلام و کالا‌های اساسی به ویژه کود شیمیایی، زمینه تخلفات گسترده در مسیر عرضه خارج از شبکه تا قاچاق و نیز کمبود آن را فراهم می‌کند.

وی افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه افرادی در سطح استان از جمله ، شرکت‌های خصوصی‌ در شهرستان ساری، کود‌های شیمیایی را به قیمت دولتی و یارانه‌ای خریداری می کنند و پس از دپو در کارخانجات، آنها را به قیمت آزاد به فروش می‌رسانند، موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محمدپور اظهار کرد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد، افرادی کود‌های شیمیایی را از شرکت‌های دولتی با واسطه‌های مختلف خریداری می کنند و برای تهیه و تولید چسب و رزین مورد استفاده قرار می‌دهند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران با بررسی‌های همه جانبه و هماهنگی قضائی به همراه نمایندگان جهاد کشاورزی و صمت به این شرکت رفته و از انبار های شرکت بازرسی کردند.

وی افزود: در بازدید به عمل آمده، ۲۴۲ تُن کود شیمیایی یارانه‌ای در داخل انبار و ۱۰۰۰ کیسه ۵۰ کیلویی مصرف شده در پشت سالن تولید این شرکت، به ارزش ۲۰ میلیارد ریال کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران: از تحویل همه کود‌های مکشوفه به انبار سازمان جهاد کشاورزی استان و پلمب محل مورد نظر خبر داد و گفت: ۶ متهم در این رابطه دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ محمدپور اظها کرد: بر اساس نظریه کارشناسان جهاد کشاورزی، کود‌های شیمیایی مکشوفه مربوط به مصارف بخش کشاورزی و از یارانه دولتی برخوردار است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: قاچاق کود‌های شیمیایی و خروج آن از چرخه مصرف کشاورزی، موجب خسارت‌های جبران ناپذیر خواهد شد.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *