آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / آزادگان آینه مقاومت و استقامت

آزادگان آینه مقاومت و استقامت

مقاومت و استقامت آزادگان را باید به عنوان کلاس درس بدانیم و به نسل‌های امروز و آینده منتقل کنیم.

به گزارش ساری فردا، سردار عبدالله ملکی ، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران صبح امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارش و نیز گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی ایران گفت: ۲۶ مرداد آغازین روز آزادی اسرای دربند زندان‌های بعثی عراق به نام روز آزادگان نامگذاری شد.

وی افزود: رژیم بعثی‌ عراق از اوائل جنگ و قبل از آن تعدادی از مردم عادی ما اعم از زنان، مردان و نیروهای نظامی بویژه ارتش و سپاه و نیروهای بسیجی را به اسارت گرفته بودند اما ما این قدرت را داشتیم و از بعثی‌ها در عملیاتهای مختلف اسیر گرفتیم.

سردار ملکی: با اشاره به شکنجه‌هایی که آزادگان در زندان‌های بعثی عراق دیدند، از آنان به عنوان گل های مقاومت و صبوری و ایثار یاد و اظهار کرد: آزادگان با تفکر، بینش و رفتار انقلابی در اردوگاه‌های دشمن علاوه بر اینکه آزاده بودند، از تفکر امام (ره) پاسداری می‌کردند و به آن می‌پرداختند و موجب تغییر رفتار زندانبان‌های بعثی می‌شدند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت : آزادگان با تحمل سختی‌های مکانی و فشارهای روحی و جسمی، ایستادگی و مقاومت کردند و در بند دشمن از خود ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها به نمایش گذاشتند.

این مسئول :با بیان اینکه این تفکر، مقاومت و استقامت آزادگان را باید به عنوان کلاس درس بدانیم و به نسل‌های امروز و آینده منتقل کنیم، گفت: این حماسه‌ها باید در سینه تاریخ ایران اسلامی برای همیشه ثبت شود که ایرانی در اسارت دشمن اسیر نیست و باید در زندان دشمنان هم آزاده باشد.

سردار ملکی : با بیان اینکه آزادگان در اسارت آزاده بودند و باید فرهنگ ارزشی آزادگان را پاس بداریم، افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه برای ترویج این فرهنگ تلاش و آن را به آیندگان منتقل کنند و در حفظ این ارزش‌ها اهتمام ویژه داشته باشند.

وی:با بیان اینکه بیش از دو هزار و ۳۰۰ آزاده مازندرانی هم مدال افتخار آزادگی و هم جانبازی را دارند، اظهار کرد: این اداره‌کل از سال گذشته در بحث جمع آوری خاطرات آزادگان بطور انسجام یافته و سازماندهی شده ورود پیدا کرد و تاکنون بیش از ۳۰۰ ساعت مصاحبه جمع آوری ، که بخشی از آن تبدیل به کتاب شد.

وی از آزادگان خواست خاطرات خود را در اختیار این اداره‌کل قرار دهند تا با ثبت آن در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برای آیندگان به یادگار بماند.

انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *