آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / بازگشت ۷۵ هزار مترمربع زمین کشاورزی ساری به چرخه تولید

بازگشت ۷۵ هزار مترمربع زمین کشاورزی ساری به چرخه تولید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از قلع و قمع هشت مورد تغییر کاربری غیرمجاز و بازگشت ۷۵ هزار مترمربع اراضی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

رضا پورفلاح گفت: برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هشت مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستای آکند از توابع بخش مرکزی شهرستان ساری قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: با اجرای این عملیات، ۷۵ هزار مترمربع اراضی مرغوب کشاورزی که به صورت غیرمجاز تفکیک و دیوارکشی شد، به چرخه تولید بازگشت.

این مسوول با اشاره به اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی به عنوان بستری مناسب برای تأمین امنیت غذایی کشور بسیار حیاتی و ضروری است، تاکید کرد: فرهنگ‌سازی برای حفظ اراضی کشاورزی، جلوگیری از تغییر کاربری و خرد شدن اراضی کشاورزی از سیاست‌های مهم جهاد کشاورزی است.

پورفلاح با تاکید بر لزوم مشارکت همگانی در جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و عرصه‌های ملی، خاطر نشان کرد: با هدف تقویت ارتباط مردمی و برای اطلاع رسانی برای پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی گشت‌های سامانه ارتباط مردمی ۱۳۱ ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی و برخورد با متخلفان و سودجویان متخلف هستند.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *