خانه / اخبار ساری / دُم گران فروشان قیچی می شود/ واحد های صنفی متخلف تا پایان تعطیلات نوروز پلمپ خواهد بود.

دُم گران فروشان قیچی می شود/ واحد های صنفی متخلف تا پایان تعطیلات نوروز پلمپ خواهد بود.

با حضور ماموران نظارتی در بازار و مراکز تفریحی از جولان دادن گرانفروشان و متخلفان صنفی در بازار و مراکز تفریحی مازندران جلوگیری و با متخلفان برخورد جدی می شود.

به گزارش ساری فردا، یکی از مشکلات جدی در جامعه که موجب نارضایتی مردم به ویژه اقشار کم درآمد و نیازمند می شود مشکل ثابت نبودن قیمت کالاها در سطح بازار است ، قیمت کالا ها باید طوری تعیین شود که مصرف کنندگان قدرت خرید داشته باشند در واقع خرجشان مناسب دخلشان باشد و نظارت در مرحله بعد اهمیت قرار دارد.

تشکیل تیم های بازرسی برای مقابله با گرانفروشی در مراکز تفریحی مازندران / تاکید بر اجرای بسته های فرهنگی با رویکرد تبیینی در مقوله حجاب

روح الله سلگی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، در این باره اظهار کرد : تیم های بازرسی در مراکز تفریحی و محورهای مواصلاتی برای مقابله با گرانفروشی و رعایت موارد بهداشتی تشکیل می شود. ‎

وی با تاکید بر اینکه: هنجارهای نظام اسلامی در چارچوب قوانین و ایجاد نشاط و شادی در جامعه با رویکرد فرهنگی موضع پایدار است.
افزود: این تیم ها با همکاری اصناف، تعزیرات حکومتی و مسئولان بهداشتی با مسئولیت فرمانداران اجرایی خواهد شد و در مورد مقوله حجاب اجرای بسته های فرهنگی با رویکرد تبیینی مورد تاکید و توجه قرار دارد.

تعطیلی واحدهای صنفی متخلف

یداله ملکی مدیر کل تعزیرات حکومتی مازندران درباره ، تعطیلی واحدهای صنفی متخلف در مازندران گفت:در راستای تصمیم استاندار مازندران در نشست تنظیم بازار مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی متخلف تا پایان تعطیلات نوروزی، صنوف متجری بر اساس حکم تعزیرات حکومتی پلمپ خواهند شد .

وی افزود : بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و بمنظور مقابله قاطع و سریع با تخلفات صنفی و پیشگیری از تکرار تخلفات در صورت اعلام گزارش دستگاه های نظارتی و احراز تخلف ، واحدهای صنفی متخلف پلمپ می شوند .

حضور پر رنگ ماموران نظارتی در بازار

حسن عنایتی کلیجی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این باره گفت:
باید حضور پررنگی همانند سال های گذشته در بازار داشته باشیم و باید از ظرفیت پلیس امنیت اقتصادی، بخش خصوصی و تشکل‌ها در پایش و رصد بازار کمک بگیریم.

وی افزود: باید برای تولید و تامین کالاهای اساسی مانند برنج، پرتقال، میوه و گوشت مرغ برای دیگر استان ها در شب عید برنامه ریزی شود.

عنایتی اظهار کرد: کنترل، رصد و ساماندهی در بازار را در دستور کار جدی خود داشته باشیم.

وی افزود: کم فروشی، گران فروشی و اختلال در بازار سبب ناراحتی مصرف کنندگان و دستگاه های اجرایی می شود و باید بر اساس وظیفه ای که به ما تکلیف شده است بازار را مدیریت کنیم.

این مسئول گفت : هر زمان ثبات و نظم را در بازار شاهد بودیم رضایتمندی مصرف کننده و تولیدکننده را شاهد خواهیم بود.

عنایتی گفت: در صورتیکه نقش شهرستان ها در نظارت بازار کمرنگ باشد سبب خلا خواهد شد و مورد ارزیابی خوبی از سوی دستگاه های متولی قرار نخواهیم گرفت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطر نشان کرد: باید از همه ی ظرفیت های استان برای کنترل و رصد بازار بکارگیری کنیم تا بتوانیم تنظیم بازار را در شب عید و ماه مبارک رمضان بدون مشکلی به پیش ببریم.

وی افزود: از سوی معاونت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، سهمیه بندی شهرستان ها اعلام خواهد شد تا مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان وجود نداشته باشد.

عنایتی خاطرنشان کرد :سامانه ۱۲۴ آماده هرگونه گزارش در حوزه بازار است و شهروندان می‌توانند با شماره گیری ۱۲۴ گزارش‌های خود را اعلام کنند.

پلیس اقتصادی بر اساس نیاز جامعه فعالیت و در مسایل اقتصادی ورود می کند.

سرهنگ محمدپور فرمانده پلیس امنیت اقتصادی مازندران نیز درباره نظارت بر قیمت ها در بازار استان اظهار کرد:
پلیس در کنار همه سازمان ها برای کمک و یاری است اما پلیس اقتصادی بر اساس نیاز جامعه فعالیت و در مسایل اقتصادی ورود می‌کند.

وی افزود نگاه ما در پلیس اقتصادی بر این است که براساس اهداف و وظیفه‌مندی که داریم در حوزه‌های اقتصادی اقدام کنیم.

سرهنگ محمد پور با بیان اینکه: باید پیش بینی، پیشگیری، کنترل و نظارت در حوزه کاری خودمان داشته باشیم خاطر نشان کرد یکسری قوانین است که باید در بازار رعایت شود و اگر قانون در سازمان ها و نهادها وجود دارد باید آن را عملیاتی کنیم.

این مسئول گفت: کنترل بازار امر مهم و حیاتی است و باید بررسی کنیم کالاهایی که وارد بازار شد آیا بصورت منطقی و درست به دست مصرف کننده می‌رسد یا نمی رسد.

رئیس پلیس اقتصادی مازندران اظهار کرد : در شهرستان‌ها پلیس امنیت اقتصادی
نداریم اما اعلام می‌کنم هر شهرستان اعلام کند و با بنده تماس بگیرند بلافاصله تامین نیرو خواهم کرد.

هر چند همه ی مسئولان استان و شهرستان ها در یک حرکت جهادی می خواهند بازار امسال شب عید و ماه مبارک رمضان بی دغدغه باشد و همه ی این هشدارها و توصیه ها برای این است تا مردم سال نو ۱۴۰۲ را با آرامش بیشتری آغاز کنند، این امر اتفاق نمی افتد مگر اینکه ، تعیین قیمت ها در بازار با قدرت خرید مردم منطبق باشد .
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

حمله به رژیم صهیونیستی نمایشی از اقتدار ایران بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی بعد از ظهر امروز در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *