خانه / اخبار ساری / ایجاد مسیر جدید برای صادرات میوه و مرکبات مازندران به روسیه

ایجاد مسیر جدید برای صادرات میوه و مرکبات مازندران به روسیه

مسیر جدید صادرات میوه و مرکبات مازندران از بندرامیرآباد به کشور روسیه ایجاد می شود.

به گزارش ساری فردا، به نقل از مسئول روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی بندر امیر آباد مسیر جدید صادرات میوه از مازندران به کشور روسیه از طریق بندرامیرآباد با همکاری یکی از شرکت های فعال در صادرات میوه و مرکبات در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت.

محمدتقی انزان پور مدیر کل بنادر و دریانوردی بندرامیرآباد در حاشیه این بازدید ، به معرفی قابلیت های صادراتی و تجهیزات کانتینری این بندر پرداخت و گفت صادرات محصولات باغی و کشاورزی کشور به ویژه مازندران با وجود بندرامیرآباد و شرکت های بازرگانی فعال در استان می تواند مسیر جدیدی را در تعامل و ایجاد تجارت دوسویه فراهم کند.

وی: به استمرار مبادلات تجاری از سوی بازرگانان اشاره و بر هماهنگی با شرکت های حمل و نقل در روسیه برای تسریع در عملیات تخلیه و بارگیری کالاها تأکید کرد.

انزان پور با بیان اینکه: در صورتی که میزان حجم کالاهای صادراتی چشمگیر و به صورت منظم انجام شود قادر به ایجاد هماهنگی برای برقراری خطوط منظم کشتیرانی به مقاصد مورد نظر خواهیم بود ، از اعلام آمادگی بندرامیرآباد جهت ارسال کانتینر خالی به مبدأ شرکت بارگیری خبر داد.

این مسئول با اشاره به اینکه: بیشترین حجم مبادلات تجاری ایران در حوزه دریای خزر با کشور روسیه می باشد ابراز امیدواری کرد با توجه به سیاست کلان دولت های متبوع طرف های تجاری ، همکاری های موثرتری میان تجار و حوزه حمل و نقل دریایی دو کشور و بهره برداری از توان استراتژیک کشورهای حوزه CIS و همسایه جنوبی ایران صورت گیرد.

یاد آور می شود: ، با هماهنگی یکی از فعالان اقتصادی استان  تعدادی از تجار روس فعال در حوزه میوه و مرکبات عصر روز ۱۳ آذر در بازدید از بندرامیرآباد خواهان گسترش همکاری و ایجاد مسیر جدید صادراتی از این بندر شدند.
انتهای پیام /
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی ابوالفضل اکبری

حتما ببینید

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری

برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *