آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / توزیع بیش از ۴ هزار تن نهاده کشاورزی در مازندران

توزیع بیش از ۴ هزار تن نهاده کشاورزی در مازندران

۴ هزارو ۵۵ تن نهاده بذری برای کشت سال زراعی، امسال در میان کشاورزان مازندران توزیع شد.

به گزارش ساری فردا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۴ هزار و ۵۵ تن نهاده بذری برای کشت سال زراعی امسال در میان کشاورزان استان توزیع شده و این روند ادامه دارد.

وی افزود : در سال زراعی امسال ۲ هزار و ۳۰۰ تن بذر گندم، یکهزار هزار تن بذر شالی، ۳۵۰ تن بذر شبدر علوفه ای، ۲۰۰ تن بذر سویا، ۱۵۰ تن جو ، ۴۶ تن بذر انواع کلزا، ۶ تن بذر سبزیجات برگی و غده ای و حدود سه تن بذر پنبه مورد نیاز کشاورزان مازندرانی در راستای حمایت از بخش کشاورزی تاکنون توزیع شده و تا پایان سال این روند ادامه دارد.

عنایتی گفت : با توجه به بررسی های صورت گرفته پیش بینی می شود، برای سال زراعی امسال در سطح ۲۹ هزار هکتار گندم به صورت دیم و ۲۶ هزار هکتار گندم آبی، ۲۱۵ هزار هکتار کشت اول برنج و ۱۰۵ هزار هکتار کشت مجدد و پرورش رتون (دنوج)، ۲۹ هزار هکتار جو و بیش از ۲۷ هزار هکتار شبدر و ۳۰ هزار هکتار انواع سبزیجات کشت انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران : با اشاره به، توزیع یک هزار تن بذر شالی در سال گذشته، گفت: در راستای برنامه حمایتی دولت از کشاورزان ، امسال ، با توجه به وضعیت زیرکشت بذر شالی شامل رقم برنج هاشمی، طارم، شیرودی، ندا و فجر از اوایل بهمن توزیع می شود.

وی اظهارکرد : مراحل کشت جو، شبدر و کلزا در حال اتمام است و ۵۰ درصد کشت گندم و انواع سبزیجات به دلیل دیرهنگام بودن بارش ها در سطح زمین های کشاورزی استان انجام شده است.

عنایتی : با اشاره به، افزایش ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم در مقایسه با سال گذشته، افزود: ۸۴ هزار تن گندم امسال از کشاورزان استان م خریداری شده است و این در حالی بود که این رقم در سال گذشته ۶۸ هزار تن بود.

وی: به تولید ۱۵ هزار و ۸۰۰ تن کلزار در مازندران برای امسال اشاره و اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ تن کلزا به صورت تضمینی و بقیه به صورت خرید توافقی و آزاد از کشاورزان استان خریداری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به: ۱۵۳ هزار تن کود یارانه دار(تکلیفی) برنامه ابلاغی مازندران، خاطرنشان کرد: برای حمایت از کشاورزان تاکنون ۷۰ هزار و ۷۸ تن کود اوره، ۱۱ هزار و ۲۴۷ تن کودهای فسفاته و هفت هزار و ۳۱۶ تن کودهای پتاسه برای کشت پاییزه در میان کشاورزان استان توزیع شده است.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *