آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / اربعین حسینی فرصتی طلایی برای بصیرت‌ افزایی

اربعین حسینی فرصتی طلایی برای بصیرت‌ افزایی

اربعین حسینی فرصتی برای بصیرت افزایی و زائران اربعین حسینی باید از این فرصت استفاده کنند.

به گزارش ساری فردا، سردار عبدالله «ملکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران: مروز در آئین اعزام و بدرقه فعالان عرصه محرومیت‌زدایی استان به مازندران که در جوار یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد، با بیان اینکه: اربعین حسینی فرصتی برای بصیرت افزایی است، گفت: زائرین اربعین حسینی باید از این فرصت ها استفاده کنند.

‌وی با بیان اینکه : امام حسین (ع) و یاران با وفایش برای احیای امر به معروف و نهی از منکر، پاسداری از اسلام، رسالت پیامبر و قرآن همه هستی خود را دادند که اسلام حفظ شود، اظهار کرد : عاشورا اسلام را بیمه کرده است.

سردار ملکی با بیان اینکه : جوانان امروز دارای شور، شعور و بصیرت هستند، گفت: این رزمایش بزرگ فرهنگی برای زیارت اربعین و مولا امام حسین (ع) در این مکان برگزار شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ، به نقش استان مازندران در هشت سال دفاع مقدس اشاره و خاطر نشان کرد: استان مازندران در زمان جنگ ده تا یگان را پشتیبانی می‌کرد و مردم این استان بیش از ۵۵ هزار نفر آوارگان جنگی جنوب را پذیرایی کردند.

این مسئول با بیان اینکه : مازندران در بازسازی سوسنگرد نیز نقش ویژه‌ای داشت و در جنگل‌های شمال در جنگ با ضد انقلاب و اتحادیه کمونیست‌ها حضور داشت، اظهار داشت: این همه حماسه مردم باید به نسل امروز و آیندگان معرفی شود.

وی با بیان اینکه : مازندران در جنگ بیش از ده هزار و چهارصد شهید، ۳۳ هزار جانباز و ۲ هزار و ۳۰۰ آزاده تقدیم کرد، اذعان داشت: این راه، آرمان و فرهنگ رزمندگان باید معرفی شود و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان محلی برای معرفی این حماسه هاست.

سردار ملکی : به معرفی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران پرداخت و گفت: این مرکز در حاشیه رودخانه تجن در مساحت ۶۰ هکتاری در سه فاز در حال ساخت است و تمدن هفت هزار ساله استان، حکومت علویان، نقش مردم در پیروزی انقلاب و دفاع از سرزمین اسلامی در این مکان معرفی می‌شود.

این مسئول: مسجد فاو، حسینیه وداع، نهر‌های کوت، سعدونی و بوفلفل را از جمله پروژه‌های این مرکز اعلام و بیان کرد : مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بهترین، زیباترین، بامعنویت‌ترین و بزرگترین موزه دفاع مقدس کشور است.

سردار ملکی با بیان اینکه : راهپیمایی اربعین حسینی عشق است و عظمت اسلام و عاشورا را در این رزمایش شاهد هستیم، به اتفاقات چند روز اخیر در عراق اشاره کرد و گفت: خون شهید سلیمانی اجازه نداد فتنه گران به این آشوب ادامه بدهند و آرامش به منطقه بازگشت و زائرین حسینی باید از این فرصت‌ها استفاده کنند و با بصیرت در این زیارت حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

راهپیمایی مردم ساری در حمایت از مردم مظلوم فلسطین

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، راهپیمایی سراسری حمایت از مردم غزه امروز جمعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *