خانه / اخبار ساری / حرکت شاعران حماسی در مسیر شهدا / تجلیل از ۲۲ شاعر حماسی برگزیده مازندران

حرکت شاعران حماسی در مسیر شهدا / تجلیل از ۲۲ شاعر حماسی برگزیده مازندران

شاعران دفاع مقدس در مسیر شهدا حرکت می‌کنند.

به گزارش ساری فردا، سردار عبد الله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره شعر دفاع مقدس و مقاومت «اشک انار» که امروز در سالن فتح المبین سپاه ناحیه ساری برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، و بیان اینکه : شهدا اهل دنیا نبودند و شاعران دفاع مقدس در مسیر شهدا حرکت می‌کننداظهار کرد : استان مازندران چند سالی است میزبان این جشنواره است و استقبال شاعران از گلوگاه تا رامسر در دوره‌های مختلف، جای قدر دانی دارد.

وی : از چاپ کتاب این جشنواره خبر داد و افزود : شعر همیشه سرآغاز سخن بود و در دعای سخنرانان و مداحان در جبهه‌ها جای ویژه‌ای داشت و نگاه به خدا در شعر شاعران موج می‌زد و در اشعار شاعران جنگ، خدامحوری را به وضوح شاهد بودیم.

سردار ملکی خاطر نشان کرد : دنیا محل آزمایش است و شهدا اهل دنیا نبودند و در خداوند ذوب شده بودند، شاعران دفاع مقدس نیز در مسیر شهدایی حرکت می‌کنند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه: شاعران دارای کلام موزون معنوی هستند و با انگیزه، خیال و احساسات خود به کلام جان می‌بخشند، اظهار کرد : امروز شاعران دفاع مقدس برای کسانی شعر می‌سرایند که انسان های الهی و خدایی بودند.

این مسئول با بیان اینکه: حضرت زینب (س) اسوه صبر و مقاومت هستند ، گفت: این بانوی بزرگ، قهرمان کربلاست و رزمندگان ما نیز با ایشان هم‌نظر بوده اند و شعر گفتن از این اسوه‌های صبر و مقاومت امیدآفرین و روحیه بخش است.

وی افزود : عاشقان با چشم و زبان عشق و عمق جان با شهدا حرف می‌زنند و برای شهدا شعر می‌سرایند که ارزشمند است.

سردار ملکی : به جایگاه شعر حماسی در تاریخ اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام با خواندن اشعار حماسی روحیه می‌گرفتند و شعر در دوران دفاع مقدس در هر محفل و مجلسی حرف اول را می‌زد.

وی با اشاره به: اهمیت شعر حماسه و دفاع در برهه‌های مختلف زمان و با بیان اینکه شعر کلام حرکت‌زا و نیروبخش است، خاطرنشان کرد: این مراسم سنبلی از تکریم و تجلیل حماسه سرایان دفاع مقدس است برای اینکه بگوئیم ما شاعران انقلابی و شهدایی را فراموش نمی‌کنیم.

مدیر کل حفط آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت : کلامی که از زبان شاعران جاری می‌شود برای ما مقدس است و به عنوان هدیه و سوغات با ارزش و متبرک می‌دانیم.

در پایان این مراسم: که با حضور سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا، سید ابراهیم شریفی فرمانده سپاه ساری و جمعی از مسئولین نظامی و مدیران کل استان برگزار شد از ۲۲ شاعر حماسی برگزیده استان در دوازدهمین جشنواره اشک انار با اهدا لوح سپاس قدر دانی شد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

آغاز فروش بلیت قطار اربعین از فردا دوشنبه ۱۵ مرداد ساعت ۹ صبح

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساری فردا، مدیرعامل راه آهن گفت: همه بلیت‌ها یک جا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *