خانه / اخبار ساری / یاد داشت

یاد داشت

جولان دادن قاتل پر سر و صدا در مازندران

ویروس کرونا این قاتل پر سر و صدا به راحتی در مازندران جولان می دهد و قربانی می گیرد /مسئولان ، چاره ای بیاندیشید.

به گزارش ساری فردا ،مازندران این روزها در شرایط بسیار سخت کرونایی قرار دارد بطوری که بیشتر شهر ها از رنگ قرمز گذشتند و بیشتر خانواده ها درگیر این ویروس منحوس هستند و متاسفانه در هر محله شاهد مرگ یک عزیز مازندرانی هستیم که بیشتر آنها جوان هستند.

هر چند ، مازندرانی ها قبل از آمدن این مهمان ناخوانده ، آدم کش و قاتل ( ویروس منحوس کرونا) تمام سال به ویژه تعطیلات نوروز و تابستان چشم انتظار مهمان بودند و چند هفته قبل از آمدن سال نو و عید نوروز شرایط را برای پذیرایی از مهمانان آماده می کردند ، اما در این ۲ سال اخیر که این ویروس منحوس کرونا وارد کشور شد بر خلاف میل و رضایت قلبی تک تک ما مازندرانی ها باید گفت، از پذیرش مهمان اکیدأ معذور هستیم به دلیل اینکه هم جان خودمان در خطر است هم ممکن است جان مهمانان خود را به خطر بیاندازیم .

اینکه هموطنان عزیز ما در سراسر کشور مازندرانی ها را مردمی مهربان و مهمان نواز می شناسند و مازندران به دلیل سرسبز ی و دارا بودن موهبت الهی دریا و جنگل و نیز قرار گرفتن در مسیر زایران امام هشتم شیعیان حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) قراردارد و جزو نخستین انتخاب بیشتر مسافران و گردشگران است برای ما مازندرانی ها افتخاری بزرگ است.

اما در این شرایط از هموطنانی که به فکر سفر به مازندران هستند عاجزانه تقاضا می کنیم بار سفر به هیچ استانی به ویژه استان مازندران نبندند در خانه ها و شهرها شان بمانند به دلیل اینکه کشور و به ویژه استان مازندران در شرایط بسیار وخیم کرونایی قرار دارد بطوریکه بیمارستان های استان دیگر ظرفیت بیماران بومی را حتی ندارد و کادر درمان نیز خسته شده اند و حتی خودشان نیز مبتلا به این ویروس منحوس کرونا شده اند ، “”پس هموطنان عزیز مازندران از قرمز گذشته و آمار بستری و فوتی بیماران کرونای به سرعت در این استان رو به افزایش است.

به گفته ستاد مقابله با ویروس کرونا در مازندران : ۳۰ درصد بیماران بستری شده در بیمارستان های استان غیر بومی و مسافر هستند. اما با این شرایط وحشتناک و کمبود کپسول اکسیژن و دارو ، و خستگی کادر درمان ، در صورتی که مسافران و افراد غیر بومی در این استان به این ویروس منحوس مبتلا شوند بیمارستان های مازندران ظرفیت پذیرش و خدمات رسانی به آنها را ندارند.

کادر درمانی مازندران دیگر خسته شده اند و نمی توانند به بیماران کرونایی به صورت مطلوب خدمات رسانی کنند.

باید گفت:مازندرانی ها، تا اکثر هنوطنان واکسن دریاف نکنند و وضعیت عادی نشود، آمادگی پذیرایی از هیچ هموطنی از سراسر کشور را ندارند.

متاسفانه به دلیل عادی انگاری مردم و مسئولان کشور و استان، مازندران از وضعیت قرمز به سیاه تغیر رنگ داد.
در این شرایط به شدت حاد کرونایی احمدحسین زادگان استاندار مازندران درخواست تعطیلی یک هفته ای و ممنوعیت ورود خودروهای غیر بومی به استان را داد.
اما متاسفانه از درخواست استاندار تا اعلام رسمی این محدودیت ها ،بسیاری از مسافران باخبر شدند و ۲ روز قبل از اعلام رسمی محدودیت ها بار سفر بستند و وارد مازندران شدند.

متاسفانه بر اثر عادی انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل های کامل بهداشتی توسط بیشتر مردم به ویژه در یک ماه گذشته و همچنین کم کاری مسئولان و تاخیر در تصمیم گیری ها ی مهم برای مقابله با این ویروی قاتل که کمر به قتل انسان ها در سراسر دنیا و کشور گرفته است، به راحتی قربانی بگیرد و رنگ شهر های کشور به ویژه مازندران به رنگ سیاه کرونایی برسد.

متاسفانه : تعداد بیماران کرونایی و بستری شده در بخش مراقبت های ویژه (Icu) و نیز مرگ و میر در مازندران به صورت وحشتناک در حال افزایش است.

هوطنان عزیز با در خانه ماندن، از شهر و استان خود حدالامکان خارج نشدن و رعایت کردن شیوه نامه ها و دستوالعمل های کامل بهداشتی مانند: ماسک زدن خارج از منزل ،رعایت فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی مرتب دست ها به ویژه در ایام ماه محرم و صفر که همه ی مردم دوست دارند در عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت کنند و مسیولان کشور و استان با سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون در کشور و به ویژه استان های شمالی کمک کنند تا هر چه زودتر این ویروس منحوس کرونا که کمر به قتل مردم کره زمین و به ویژه هموطنان عزیزمان در سراسر کشور و همچنین مازندران را بسته ریشه کن کنیم.
مردم و به ویژه رأسای هیات ها در این شب ها ی محرم که به ایام شهادت ابا عبدا.. الحسین (ع) نزدیک می شویم باید بیشتر شیوه نامه های بهداشتی را رعایت و مدت عزاداری ها را کوتاه کنند.

حتی به گفته پزشکان متخصص بیماری های عفونی : افرادی که بیماری زمینه ای مانند: بیماری قلبی، فشار خون ، دیابت و به ویژه نقص ایمنی دارند به هیچ عنوان در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) شرکت نکنند.
همه باید با همدلی بیشتر کمک کنند تا این ویروس منحوس کرونا ریشه کن شود و وضعیت دنیا و کشور ما به وضعیت عادی بر گردد.
انتهای پیام/
سکینه رضاییان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام مدیرکل غله و خدمات بازرگانی  مازندران به مناسبت ۳۱ فروردین روز گندم و نان 

/نان حاصل تلاش فراوان بخش عظیمی از  نیروی کار کشور است  مدیرکل غله و خدمات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *