آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای کشور همزمان با میزبانی مازندران از جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳

پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای کشور همزمان با میزبانی مازندران از جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳

جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳، بخش سوم بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور
است که حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آستانه برگزاری جشنواره تئاتر فجر منطقه‌۳ به میزبانی این استان پیامی منتشر کرد.

به گزارش ساری فردا ، حسین جوادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آستانه برگزاری سومین بخش از بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور با عنوان جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ ۳ به میزبانی استان مازندران پیامی صادر کرد؛ متن این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

 ملتی که تئاتر، نقاشی، عکس یا شعر ندارد، دریچه هایی به روی او بسته است.

مقام معظم رهبری

   چه با شکوه وقتی پهنه سبز مازندران که با فرهنگ و اصالت عجین است با هنر نمایش پیوندی محکم می خورد و هم آهنگ با خزر، موجی از شور و نشاط را در بین اهالی فرهیخته تئاتر به ارمغان می آورد. 

تئاتر ، هنری فاخر که حقایق زیستن را بر روی صحنه، مقابل چشمان به نمایش می گذارد و برش مقاطعی از زندگی اجتماعی و فردی را که گاهی از آن بی تفاوت عبور می کنیم را با نگاهی دیگر، برایمان روایت می کند و تلنگری می زند برای بهتر زیستن و به هر آنچه که با آن درآمیخته و مأنوسیم رنگ و بوی انسانی تر می دهد و ما را به تأمل و تعمق بیشتری وا می دارد.

تعقل و اندیشه در هنر نمایش امری است بدیهی؛ و می بایست برای کمال گرایی به زبان و ابزار این هنر که تقریبا برداشتی از هفت هنر است، تمسک جست. 

زبان هنری که همه فهم است و نگاهش جهان شمول؛ در حقیقت همزاد پنداری با ذات این هنر می تواند نگرش های متفاوتی را در درون هر انسانی به وجود آورد و این همان روح و کالبد واقعی هنر تئاتر است. 

در این برهه از زمان که وقایع و حوادث مختلف در جامعه رخ داده که ابعاد فرهنگی و هنری آن بیش از هر چیزی به چشم می آید، اتفاق خوب برگزاری جشنواره تئاتر منطقه ای فجر باعث خواهد شد تا با در نظر گرفتن ظرفیت های متنوع فرهنگی و اقلیمی ایران عزیز، از این فرصت مغتنم برای رونق بیشتر هنر نمایش و از طرفی تبادل تجارب هنری و فرهنگی استانهای کشور، بهره برده شود.

جشنواره منطقه ای تئاتر، به طور قطع می تواند گامی برای ایجاد وحدت و اتحاد، همدلی و همزبانی بیشتر بین هنرمندان و مخاطبان فهیم هنر تئاتر باشد.   

این استان افتخار دارد تا میزبان جشنواره تئاتر فجر منطقه ۳ کشور باشد.

بر خود لازم می دانم از همکاری و مساعدت معاونت هنری، و معاونت امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استانداری مازندران، مرکز هنرهای نمایشی و سایر عزیزانی که بستر این اتفاق مهم را فراهم آوردند تشکر وافر داشته باشم.

امیدواریم ره آورد این جشنواره که با حضور ۹ استان برگزار خواهد شد بالندگی و رشد ظرفیت های هنری و فرهنگی استان مازندران باشد و شاهد ارائه آثار فاخر از هنرمندان متعهد، توانمند و خلاق در معرفی مفاهیم و ارزشهای ناب انسانی، اخلاقی و دینی در این جشنواره باشیم. 

ان شاالله

حسین جوادی

دبیر جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *