آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / پایان رویای اینترنت در ۶۳ روستای مازندران

پایان رویای اینترنت در ۶۳ روستای مازندران

با اجرای طرح فیبر نوری در شهرستان های ساری و سوادکوه مازندران ۶۳ روستای این ۲ شهرستان از اینترنت برخوردار و مشکل ضعف آنتن دهی تلفن همراه آنها رفع شد .

به گزارش ساری فردا، اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از پایان طرح فیبر نوری در ۲ شهرستان ساری و سوادکوه خبرداد و گفت: با اجرای این طرح مشکل ضعف آنتن دهی و پوشش تلفن همراه در ۶۳ روستای این شهرستان ها رفع شده است.

وی افزود : این اداره کل ، برای رفع مشکل این روستاها ۹۵ کیلومتر فیبر نوری با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال اجرا کرد تا از طریق این سیستم نوین زیرساختی ارتباطات، مشکل در این بخش مرتفع شود.

اعزی گفت : ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار از خدمات اجرای فیبر نوری در مناطق روستایی این ۲ شهرستان برخوردار شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به: آغاز عملیات اجرایی حفاری و لوله گذاری فیبر نوری در برخی شهرستان های استان، گفت : هم اکنون این طرح در شهرستان های آمل، بابل ، نکا، نور و رامسر شروع شد که طول اجرای طرح در این مناطق ۳۱۰ کیلومتر است.

وی افزود: فیبرگذاری در این شهرستان ها با تعریف ۹۰ طرح در حال انجام است که ۴۵۰ میلیارد ریال برای آن اعتبار در نظر گرفته شد.

این مسئول گفت : امیدواریم این طرح های فیبر نوری در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد تا مشترکان از خدمات این طرح ها برخوردار شوند.

مدیر کل ار تباطات و فن آوری اطلاعات مازندران : از ایجاد ۵۳ سایت تلفن همراه به بستر انتقال امن و پایدار در استان خبر داد و افزود : ۱۷۰ روستای این پنج شهرستان با جمعیتی حدود ۱۷ هزار خانوار زیر پوشش اینترنت پرسرعت و با کیفیت قرار گرفتند و به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

وی اظهار کرد : شبکه فیبر نوری بیشتر برای مناطق و روستاهایی استفاده می شود که این مناطق با مشکل آنتن دهی ضعیف مواجه هستند و یا اینکه به دلیل حضور پرتعداد مشترکان نیاز به افزایش پهنای باند دارند.

وی افزود : این استان جزو مناطق گردشگر پذیر به شمار می رود و آخرهفته مشترکان همواره با مشکل آنتن دهی ضعیف مواجه هستند که اجرای این میزان فیبر نوری می تواند بخش بیشتری از این مشکلات را برطرف کند.

اعزی با اشاره به اینکه: در بخش اینترنت تلفن ثابت مشکلاتی داریم گفت: میزان سرعت اینترنت بستگی به فاصله مصرف کننده تا آخرین مرکز دارد، یعنی به واسطه اینکه خدمات اغلب مشترکان بر بستر کابل مسی است، در صورتی که این فاصله افزایش پیدا کند، سرعت کاهش می یابد، بنابراین برای رفع این مشکل، تجهیزات به فیبرنوری مجهز می‌شود.

وی : مزیت استفاده از فیبر نوری را افزایش سرعت شبکه و کیفیت بالای آن بیان کرد و افزود: اجرای فیبر نوری به سرمایه‌گذاری زیادی نیاز دارد که هر سال بر اساس اعتبارات موجود و بر اساس اولویت، در مناطق مختلف کشور، انجام می‌شود.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی ابوالفضل اکبری

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *