خانه / اخبار ساری / هویت بخشی به زنان یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران/تجلیل از ۳۰بانوی تاثیرگذار در جامعه مازندران

هویت بخشی به زنان یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران/تجلیل از ۳۰بانوی تاثیرگذار در جامعه مازندران

هویت بخشی به زنان یکی از مهم ترین دستا وردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و زنان جامعه ما پرورش دهندگان ، جوانان نخبه، علما و فرماندهان دفاع مقدس هستند.

به گزارش ساری فردا، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران ، در آئین تجلیل از زنان تاثیر گذار مازندران ، که با حضور آیت الله محمد باقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران و مدیران استانی و شهرستانی در استانداری برگزار شد، با بیان اینکه : حضور میلیونی زنان در روند انقلاب و پیروزی آن بصورت جلوه ای ماندگار و درخشان در تاریخ ایران اسلامی ثبت و ضبط شده است، گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ، هویت بخشی به زنان است که این مهم را مدیون و مرهون حضرت امام خمینی ( ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی ادامه داد: برخی از زنان در انقلاب اسلامی نقش موثری بعنوان رابط در استان ها و نیز در عرصه بین المللی برای انعکاس تکانه های حضرت امام در شکل گیری جمهوری اسلامی ایران ایفا کردند.

حسینی پور گفت: به بانوان پس از انقلاب اسلامی در علم آموزی، اشتغال، تصمیم گیری ها و مشارکت اجتماعی توجه ویژه ای شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران، بااشاره به اینکه: ارتقا حقوق و کرامت انسانی در جمهوری اسلامی ایران امر مهمی است که جامعه زنان می بایست برای صیانت از آن، کار فرهنگی و بویژه مقابله با شبیخون فرهنگی را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار کرد: با توجه به هجمه فرهنگی و رسانه ای دشمنان نیازمند آن هستیم تا یک دژ مستحکم توسط بانوان در مقابل تهاجمات فرهنگی شکل بگیرد.

حسینی پور بابیان اینکه : پیشرفت در جامعه بدون توانمندسازی زنان امکان پذیر نیست، گفت: مبانی، ارزش ها و اصول اعتقادی را مادران و زنان کشور ما باید در ذهن و روان جامعه رسوخ دهند.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: بانوان و زنان مازندران با شهامت و شجاعت در عرصه های مختلف درخشیدند و عالمان، فرماندهان دفاع مقدس و جنگ را پرورش دادند که امروز این روش تکاملی باید در تداوم پرورش نخبگان علمی و جهاد اقتصادی استمرار پیدا کند ، تا دختران کشور ما بعنوان الگوهای اصلی همه زنان جهان در عصر ظهور معرفی شوند.

سید محمود حسینی پور اظهار کرد: ظرفیت و توانمندی های بانوان استان مازندران بسیار بالا و نقش آنها در حوزه های اجرایی و تربیت خانواده بی بدیل است که امیدواریم با حضور و همکاری مقتدرانه بانوان با اداره کل بانوان استانداری، شاهد توانمندسازی بانوان در سطوح مختلف اجرایی و فرهنگی باشیم.

سمیه طوسی مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز در این مراسم افزود: مازندران از ظرفیت بانوان اثرگذار و فعالی برخوردار است و براساس تصمیم معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری مبنی بر شناسایی و قدر دانی از بانوان اثرگذار این کار در مازندران پیگیری شد.

وی ادامه داد : بر این اساس بانوان با ورود به سامانه «گوهرشاد»اطلاعات مربوطه را بارگذاری کردند و پس از آن از سوی هیات داوران بررسی و انتخاب زنان اثرگذار برتر انجام شد .

طوسی گفت : از میان ۱۶۸ بانوی اثرگذار مازندران انتخاب برترین ها انجام شد.

در پایان این همایش : حدود ۳۰ بانوی موفق و تاثیرگذار استان منتخب و شایسته تقدیر اعلام و از آنها قدردانی شد.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران

پیام خدا حافظی و قدر دانی استاندار سابق مازندران از مردم مازندران سید محمود حسینی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *