آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / همه متقاضیان ، طرح نهضت ملی مسکن باید مشمول این طرح شوند / شورا و شهرداری ساری در احیای بافت های فرسوده با جدیت پای کار بیایند

همه متقاضیان ، طرح نهضت ملی مسکن باید مشمول این طرح شوند / شورا و شهرداری ساری در احیای بافت های فرسوده با جدیت پای کار بیایند

همه متقاضیان در طرح نهضت مسکن ملی مشمول این طرح می شوند و ۱۵ روز برای پیش پرداخت به آنها فرصت داده می شود.

به گزارش ساری فردا، سید محمود حسینی پور استاندار مازندران: در دوازدهمین نشست شورای عالی مسکن استان با بیان اینکه: قصد نداریم حتی یک نفر را در طرح نهضت ملی مسکن حذف کنیم, گقت: شورا و شهرداری ساری در احیای بافت های فرسوده با جدیت پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا همه جویندگان مسکن مشمول طرح نهضت ملی مسکن شوند چرا که امیدهایی در دل مردم نهفته است تا صاحب مسکن شوند، خاطرنشان کرد: اگر این افراد امکان پرداخت اولیه را به هر دلیلی ندارند حداکثر۱۵ روز به این افراد فرصت می دهیم تا نسبت به پرداخت اولیه جهت مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند تا از طریق سیستم متوجه آمادگی این افراد برای مشارکت در این طرح شویم.

حسینی پور گفت : با اراده همه مسئولان و بخش خصوصی طرح نهضت ملی مسکن در مازندران باشتاب به پیش می رود.

استاندار مازندران اظهار کرد :بافت های فرسوده استان از منظر پدافند غیر عامل و امنیت اجتماعی یک معضل است بر این اساس به دنبال این هستیم ، بافت های فرسوده استان را احیا کنیم که دولت سیزدهم این اجازه را داده است تا از محل تسهیلات نهضت ملی مسکن برای احیای بافت های فرسوده استفاده کنیم .

نماینده عالی دولت در مازندران گفت :انبوه سازان استان با توجه به تاکیداتی که بر شهرداری ها شده است می بایست مشوق های مناسبی برای انبوه سازان ایجاد کنند و بهترین سرمایه گذاری در حال حاضر همین حوزه است که فضا و مبلمان شهری تغییر پیدا می کند و مردم می توانند در یک فضای مطلوب شهری زندگی آرامی را تجربه کنند.

وی افزود :در سطوح ملی در حال رایزنی برای دریافت مجوزهایی جهت احداث ساختمان های با ارتفاع بالا هستیم و از حداکثر ظرفیت های قانونی بهره خواهیم گرفت تا با توجه به انگیزه زیادی که انبوه سازان استان دارند و شهرداران استان می بایست برای تحقق این مهم خودشان را مهیا کنند و نهایت کمک را انجام دهند و با احیای بافت های فرسوده ارزش افزوده شهرهای استان ارتقاء یابد.

رییس شورای اداری استان مازندران بااشاره به اینکه : کارشناسی مناسبی پیرامون برون رفت از وضعیت کنونی در طرح نهضت ملی مسکن می بایست صورت گیرد هرچند تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ واحد در بخش روستایی و ۱۲ هزار واحد در بخش شهری در حال ساخت می باشد، اظهار کرد: سهمیه امسال استان مازندران در طرح نهضت ملی مسکن ۳۸ هزار واحد است که این عقب ماندگی را با اقدام جهادی همه دستگاه های اجرایی باید جبران کرد.
حسینی پور یادآور شد :شورا و شهرداری ساری برای احیای بافت های فرسوده مرکز استان باید با جدیت پای کار بیایند و این موضوع را ویژه ببینند تا وضعیت مرکز استان از شرایط فعلی خارج شود که در این زمینه باید از حداکثر امکانات و سیاست های تشویقی برای انبوه سازان بهره گیری کرد که در شروع این اقدام مهم در ساری که یک فرصت طلایی است دولت از شهرداری ساری حمایت می کند.

استاندار مازندران تاکید کرد :بافت های فرسوده استان مازندران می تواند بعنوان یکی از فرصت های سرمایه گذاری معرفی شود تا از این ظرفیت برای سرمایه گذاری در حوزه مسکن بهره برداری مناسب انجام شود.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *