آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / نمایشگاه خوشنویسی«صفحه مشق» در ساری گشایش یافت

نمایشگاه خوشنویسی«صفحه مشق» در ساری گشایش یافت

نمایشگاه خوشنویسی«صفحه مشق» شامل آثار ۵۷خوشنویس برتر استان مازندران به مناسبت هفته خوشنویسی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیار علویان در ساری گشایش یافت.

«سید پیام غضنفری» امروز(۲۱مهر) در آئین بازگشایی نمایشگاه بزرگ خوشنویسی مازندران با عنوان «صفحه مشق» در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بیان کرد: باوجود شیوع ویروس کرونا امسال نمایشگاه خوشنویسی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به مناسبت هفته خوشنویسی گشایش یافته است.

رئیس انجمن خوشنویسان مازندران با بیان اینکه ۷۰اثر از ۵۷خوشنویس برتر استان مازندران در این نمایشگاه جانمایی شده، افزود: هرسال روز ۲۱ مهر لغایت ۲۷ مهر هفته خوشنویسی در کشور است، هرساله این نمایشگاه برگزار می شود اما در ایام کرونا متاسفانه این نمایشگاه حدود دوسال اجرا نشد.

غضنفری با بیان اینکه خوشنویسان مطرح استان در حاشیه برگزاری این نمایشگاه کار کتابت آیات قرآن کریم و اشعار شاعران ایران اسلامی راانجام می دهند، تصریح کرد: نمایشگاه مذکور در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در میدان امام خمینی(ره) ساری از امروز لغایت ۳۰ مهرماه برپا خواهد بود، مردم می‌توانند از ساعت ۱۰ – ۱۳ و ۱۵ – ۱۹ عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه در زمینه شکسته، شکسته نستعلیق، نقاشیخط، ثلث، نسخ و خط معلق آثاری را در معرض دید عموم قرار داده ایم، گفت: تجلیل از خوشنویسان برتر استان را در حاشیه اختتامیه این نمایشگاه خواهیم داشت.

مازندران بیش از ۶۰۰خوشنویس ممتاز و فوق ممتاز دارد/از سرگیری فعالیت های هنری با افتتاح نمایشگاه خوشنویسی

زارع با بیان اینکه استان مازندران ۵۰۰ خوشنویس ممتاز و بیش از ۱۰۰ خوشنویس فوق ممتاز دارد، گفت: کرونا باعث توقف یا کُندشدن فعالیت های بسیاری مشاغل از جمله فعالیت‌های هنری شد؛ اما اصحاب فرهنگ و هنر استان از طریق فضای مجازی فعالیت‌های خوبی را رقم زدند.

«عباس زارع» امروز(۲۱مهر) در آئین بازگشایی نمایشگاه بزرگ خوشنویسی مازندران با عنوان «صفحه مشق» در مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، بیان کرد: باوجود شیوع ویروس کرونا امسال این نمایشگاه به مناسبت هفته خوشنویسی و به منظور ارائه خدمات فرهنگی و هنری به شهروندان و علاقه‌مندان به آثار هنری برپا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه ۷۰اثر از ۵۷خوشنویس برتر استان مازندران در این نمایشگاه جانمایی شده، افزود: نمایشگاه مذکور در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع در میدان امام خمینی(ره) ساری از امروز لغایت ۳۰ مهرماه برپا خواهد بود، مردم می‌توانند از ساعت ۱۰ – ۱۳ و ۱۵ – ۱۹ عصر از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه در زمینه شکسته، شکسته نستعلیق، نقاشیخط، ثلث، نسخ و خط معلق آثاری را در معرض دید عموم قرار داده ایم، گفت: تجلیل از خوشنویسان برتر استان به ویژه دو نفر از خوشنویسان مازندرانی شامل: «علی احمدیان» از آمل و «مهدی موظف رستمی» از بهشهر که به رحمت خدا رفته اند را در حاشیه اختتامیه این نمایشگاه خواهیم داشت.

زارع با بیان اینکه استان مازندران ۵۰۰هنرمند خوشنویس ممتاز و بیش از ۱۰۰ هنرمند خوشنویس فوق ممتاز دارد، اظهار کرد: شیوع کرونا هر چند باعث توقف یا کُندشدن فعالیت های بسیاری مشاغل از جمله برخی فعالیت‌های هنری شد؛ اما اصحاب هنر با تلاشی مضاعف و با عزمی جدی و از طریق فضای مجازی فعالیت‌های خوبی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه امید است با تسریع واکسیناسیون عمومی از دوران سخت شیوع کرونا به سلامت عبور کنیم، گفت: تلاش شد برای تداوم فعالیت های فرهنگی هنری در جامعه در راستای تقویت روحیه مردم، آثارهنرمندان استان در فضای حقیقی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در معرض دید عموم قرار داده شود.

زارع با بیان اینکه استان مازندران ۵۰۰ خوشنویس ممتاز و بیش از ۱۰۰ خوشنویس فوق ممتاز دارد، گفت: کرونا باعث توقف یا کُندشدن فعالیت های بسیاری مشاغل از جمله فعالیت‌های هنری شد؛ اما اصحاب فرهنگ و هنر استان از طریق فضای مجازی فعالیت‌های خوبی را رقم زدند.

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نماینده ولی فقیه در مازندران :

شورای زکات مازندران به کشاورزان و دامداران کمک کند تا چرای مجانی دام‌ها صورت بگیرد/ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *