خانه / اخبار ساری / مرگ خاموش ۱۸ مازندرانی

مرگ خاموش ۱۸ مازندرانی

‌گاز منو اکسید کربن جان ۱۸ نفر مازندرانی را گرفت.

به گزارش ساری فردا، دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد : از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۲۰ آبان ماه امسال ۱۸ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در مازندران جان خود را از دست دادند، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۸ نفر بوده افزایش یافت.

وی با بیان اینکه : از این تعداد ، ۱۷ نفر مرد و یک نفر زن هستند، افزود: در این مدت شهرستان های ساری ، نور و محمود آباد هر کدام با ۴نفر و بابلسر و چالوس هر کدام با ۲ نفر ، نوشهر و فریدونکنار هر کدام با یک فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات را داشته اند.

دکتر عباسی گفت: ۲۰ روز آبان ماه امسال بیشترین فوتی گزارش شده که تعداد آن ۹ نفر بوده است و فروردین و اردیبهشت ماه هر کدام با ۳ فوتی بیشترین ، خرداد ، مرداد و مهر هر کدام با یک فوتی کمترین مسمومیت با گاز منوکسیدکربن گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: ۲۷ نفر در سال گذشته دچار مسمومیت با گاز منو اکسید کربن شدند و فوت کردند که ۱۷ نفر مرد و بقیه زن بودند .

وی : نسبت به افزایش تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در نیمه دوم سال هشدار داد و بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تأکید و نیز به هم میهنان توصیه کرد در فصل پاییز و زمستان هم میهنان در استفاده از وسایل گرمازا که عمدتا به سیستم گاز شهری متصل است، نهایت دقت را داشته باشند.

دکتر عباسی : از هم‌میهنان خواست ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا،‌ به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *