خانه / اخبار ساری / مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس محلی برای راهیان نور و تحول جوانان امروز و نسل های آینده

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس محلی برای راهیان نور و تحول جوانان امروز و نسل های آینده

مرکز فرهنگی و بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس کشور محلی برای راهیان نور و تحول جوانان امروز و نسل های آینده است.

به گزارش : ساری فردا، سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت : مرکز فرهنگی و بزرگترین پارک موزه دفاع مقدس ، کشور محلی برای راهیان نور و تحول جوانان امروز و نسل های آینده است.
وی: با اشاره به اینکه شیوع کرونا اعزام کاروان‌های راهیان نور را به مدت ۲ سال به تأخیر انداخت، بیان کرد : امسال آمادگی برای برگزاری راهیان نور داریم و بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا از اول اسفند اعزام‌ها آغاز می شود.

سردار ملکی اظهار کرد: راهیان نور نوآوری و تحول آفرین است و با همکاری دستگاه‌های متولی این امر محقق خو اهد شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران: با اشاره به اجرای ۱۱۱ مأموریت توسط این اداره کل گفت : مازندران اولین استانی بود که صاحب انتشارات دفاع مقدس شد و نشر «سرو سرخ» را راه اندازی کردیم و سالانه ۶۰ عنوان کتاب تولید می‌ شود.

این مسئول به تولید فیلم دفاع مقدس، تولید موشن‌گرافی و نماهنگ و تولیدات فضای مجازی اشاره کرد و گفت : نقش استان مازندران در دفاع مقدس باید در قالب فیلم به نمایش درآید و در این راستا نیازمند همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد هستیم.

سردار ملکی: تدوین دانشنامه دفاع مقدس را از دیگر مأموریت‌های این اداره‌کل بیان کرد و افزود: از تعداد ۱۰۰۰ مدخل شناسایی شده، ۲۵۰ مقاله امسال توسط نویسندگان این حوزه آماده شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران: با اشاره به اینکه تاکنون تعداد ۴۰۶ شهید گمنام در نقاط مختلف استان خاکسپاری شدند، و پیکر هشت شهید گمنام که امسال در مازندران خاک سپاری شدند ، گفت: سهمیه ۲۵ شهید گمنام را به نیت لشکر ۲۵ کربلای مازندران برای سال آینده گرفتیم که پیکر ۵ شهید در اوایل سال ۱۴۰۱ و ۲۰ شهید دیگر همزمان با ایام فاطمیه در استان تشییع خواهند شد.

وی : با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بزرگترین موزه دفاع مقدس در کشور محسوب می‌شود، به همکاری شهرداری ساری در تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: انتظار داریم در سفر رییس جمهور به استان برنامه بازدید از این مرکز پیش بینی شود.
انتهای پیام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،

نخستین جلسه اعضای ستاد اهدا عضو استان مازندران برگزار شد!،گزارش تصویری خبری از خلیل دردانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *