آخرین خبرها
خانه / اخبار ساری / مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران مهمان شهدای هفت تپه/ ادای احترام به همه شهدا و یادمان ۲ شهید گمنام این منطقه

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران مهمان شهدای هفت تپه/ ادای احترام به همه شهدا و یادمان ۲ شهید گمنام این منطقه

سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مهمان شهدای هفت تپه و ۲ شهید خوشنام شد.

به گزارش ساری فردا،سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که مهمان و زائر شهدا در راهیان نور امسال شد، در جمع زائران راهیان نور در منطقه هفت تپه به نقش مازندران در دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد : رزمندگان لشکر ویژه ۲۵ کربلا در سال‌های دفاع مقدس رشادت‌ها و دلاوری‌های زیادی نشان دادند و خط شکن بودند.

وی با بیان اینکه: هفت تپه با حضور دو شهید گمنام رونق و برکت بیشتری گرفت، افزود: هفت تپه قلب بچه‌های جنگ است؛ اینجا محل آموزش، سازماندهی و اعزام رزمندگان به عملیات های مختلف بود و شهدا عاشقانه در این مکان زندگی کردند تا به مقام والای شهادت رسیدند.

سردار ملکی با بیان اینکه : لشکر ۲۵ کربلا از اوایل سال ۶۴ در این مکان مستقر شدند، گفت: در سال‌های اخیر به همت فرماندهان و سرداران دفاع مقدس استان مجوز ساخت اردوگاه را در منطقه هفت تپه گرفتیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه: اینجا محل عروج ۱۵۴ شهید است، اظهار کرد: ۷۲ شهید مازندرانی، ۱۲ شهید از یاسوج، ۳۳ شهید گلستان و ۴۰ شهید از سمنان در این مکان به شهادت رسیدند.

این مسئول با بیان اینکه: با پیگیری‌های سپاه کربلا و بنیاد حفظ آثار استان و ستاد مردمی احیای هفت تپه، در این منطقه احیا شد، گفت: برای احیای این مکان از سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مجوز اردوگاه را گرفتیم.

وی: به نقش شهید محمد بلباسی در ستاد احیای هفت تپه اشاره کرد و افزود: بیش از ۶ هزار هکتار زمین دست لشکر ۲۵ کربلا بود و حضور رهبر معظم انقلاب در این منطقه از افتخارات است.

سردار ملکی با اشاره به اینکه: یکی از مهم مولفه‌های قدرت نظام، مردم هستند، خاطرنشان کرد: ما بدون مردم قدرت نداریم و افتخار سپاه این است که به دریای مردم وصل است.

این مسئول با بیان اینکه: هفت تپه با پشتیبانی و حضور مردمی احیا می‌شود، اظهار کرد: هفت تپه به صورت نمادین در مساحت ۲ هزار متر زمین، ۲۲ سنگر، ۱۴ چادر برای گردان‌های ثابت و المان شهید شیرسوار در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در حال ساخت است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به: نقش مازندران در دفاع مقدس ادامه داد: مازندران در زمان جنگ ۱۰ یگان را پشتیبانی می‌کرد و ساخت هفت تپه و سوسنگرد از افتخارات مردم دیار علویان است.

سردار ملکی گفت: از سال ۵۹ تا آغاز ۶۳ در مازندران جنگ بود و برای پاکسازی یک میلیون و ۸۰۰ هکتار جنگل ، ۵ هزار نیروی مازندرانی، گلستانی و گیلانی در ۵۰ پایگاه عملیاتی سازماندهی شدند.
انتهای یام/
سکینه رضائیان سمسکنده

درباره‌ی صمدایی

حتما ببینید

🎥 استقبال گرم طبیعت از حضور مردم در روز عید فطر

همزمان با عید سعید فطر، مردم ساری پس از یک ماه روزه داری و تمرین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *